Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Usch så oroligt...., Morris mår inte bra!!!
          Irene_L
          Inlägg 21-03-2009, 10:37
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Tack för alla kramar, goa kommentarer och hållna tummar! Jag har precis pratat med djursjukhuset och Morris mår ganska bra. Han är inte jättepigg men inte sämre. Han har ingen feber. Har fortfarande dropp. Har inte kräks något mer. Han kommer få vara kvar i helgen. Jag skulle så gärna vilja hälsa på honom men vi ska inte göra det. När han får se oss så kommer han tro att han får åka hem och då blir det så jättejobbigt för honom när vi åker igen utan honom.......Åhh jag skulle så gärna vilja gosa med honom men så här är bäst för honom. Jag får tänka så!!!
          Jag tittade precis på ett kort som jag tog i tisdags och nu tycker jag att han ser lite trött ut på ögonen så han mådde nog inte så bra då fast han inte visade så mycket då!
          Bifogad fil  morris.JPG ( 65.6k ) Antal nedladdningar: 34

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Alba
          Inlägg 21-03-2009, 10:42
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Så bra attr han mår bättre idag. Skönt att febern är borta och att kanske kan äta lite nu.
          Snart är han hemma hos er igen.

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif trostar.gif trostar.gif

Citera
          Red Top
          Inlägg 21-03-2009, 10:47
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

trostar.gif Håller tummarna! smiley_small_hug.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 21-03-2009, 10:55
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Meeen vad skönt att han har piggnat på sig lite... -Lillgubben... wub.gif
          Förstår att du saknar honom, det skulle jag också göra. Han har verkligen en mysig man som man kan borra ner fejset i... tongue.gif
          Fin bild, den sista som du lade in. Visst kan man, med facit i hand, ana i hans ögon att han inte är pigg till 100%.

Hoppas nu att tillfriskningen fortsätter och att dom kommer fram till orsaken till hans levervärden. Det känns ju alltid bättre om man får veta vad saker och ting beror på för då har man ju större chans att undvika att det händer igen.

Sköt om Dig och försök att ha en bra dag ändå.

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 21-03-2009, 14:51
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Ja det var skönt att höra Nu skall du se att det löser sig trostar.gif men jag förstår att du längtar efter honom kompiskram.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-03-2009, 15:13
          Länk hit: #46

Gäster

Härligt att det går åt rätt håll! wub.gif Hur mycket han än saknar er så är han ju på ett ställe där de tar väl hand om honom. Det är säkert värre för er...

Citera
          Leia
          Inlägg 21-03-2009, 18:21
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Åh vad skönt att han mår bättre! (håller med om att han ser lite trött ut på den senaste bilden.)
          Men vilken tur att det finns djursjukhus och att de numera kan göra så mycket för våra bästa vänner! wub.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 21-03-2009, 19:41
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Berätta för oss hur det går för Morris

ingrid

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 21-03-2009, 21:00
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Jag och Mårrisen håller alla tummar och tår och klor som finns att hålla... trostar.gif

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          Irene_L
          Inlägg 22-03-2009, 10:05
          Länk hit: #50

Medlem

Senaste rapporten om Morris....han mår skapligt men vilar mycket. Han har ju tratt för att inte komma emot droppen. Och när han får ta av den när han går ut verkar han piggare. Veterinären sa att det var lite svår att bedömma honom eftersom han blev mycket piggare när han fick gå ut och i buren låg han bara och vilade. Jag berättade att han inte gillar att ha tratt. När han kastrerades för 2 år sen skulle han ha det här hemma men då la han sig inte ner på hela första natten så då fick jag ta en barnpyjamasbyxa som han fick ha på sig istället. Så jag förstår att han verkar mycket piggare när tratten tas bort.

Han kräktes lite i går så nu har han fått en ny medicin mot illamåendet. Idag har han ätit lite grann och fått behålla det så troligen hjälper den nya medicinen mot illamåendet. Dom ska ta blodproverna för prognoser redan idag och skicka dom. Då ser dom hur gallsyrevärdet är och om detta är orsakat av en akut infektion eller om det är kroniskt och något som pågått en längre tid. Om det är något kroniskt så är prognosen sämre sad.gif Hur det blir om skulle vara så vet jag inte ännu!! Så det blir en orolig väntan tills vi får ett besked. Ev. kommer dom ta en bit av levern och skicka den för analys. Det känns bra att dom verkligen vill gå till botten med detta och att dom gör allt för att ta reda på varför det blivit så här!

Ojoj vad jag skriver när dom berättar hur det är. Ändå är det svårt att få med allt men skulle jag inte skriva upp så skulle jag knappt komma ihåg nåt hon har sagt.

Imorgon får jag ringa vid 10.30 och höra hur det är med min älskling! wub.gif

Redigerat av Irene_L: 22-03-2009, 12:31

--------------------

Citera
          Alba
          Inlägg 22-03-2009, 10:29
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Stackars lilla Morris. Oh vad han ska undra över den där otäcka tratten som bara är till besvär.
          Nu blir han verkligen ordentligt undersökt och det känns ju bra.
          Jag förstår att det är oroligt varje gång du ska ringa och höra hur det är med honom.

Håller tummarna så hårt jag kan.
          En till dig smiley_small_hug.gif
          En till Morris smiley_small_hug.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 22-03-2009, 12:04
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Hjälp så jobbigt att vänta på besked!! Men otroligt skönt att de verkar ta det hela på allvar! Här fortsätter vi hålla tummar tassar och tår tummenupp.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Myosotis
          Inlägg 22-03-2009, 12:13
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Verkligen skönt att de går till botten med det här. Håller tummarna att allt blir bra! Och det här med tratten är inte så konstigt, de flesta djur avskyr att ha tratt. Men om han håller sig lugn på grund av den är det ju bara bra.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 22-03-2009, 12:20
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Jobbigt för dej att vänta på besked och jobbigt för Morris som såklart saknar matte! trostar.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          malin72
          Inlägg 22-03-2009, 14:12
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

oj oj ja jag håller fortfarande tummar och tår!!
          Säger som dom andra verkligen skönt att dom går till botten och kollar vad det är yes.gif
          även om det är kroniskt och det kan ha suttit i kroppen ett bra tag så kan det ju gå bra...nu finns det mediciner för det mesta även för våra älskade småttingar tummenupp.gif
          skönt att du lämnar dina rapporter här och jag hoppas att dom snart vet och att du får ta hem honom... smiley_small_hug.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 22-03-2009, 17:03
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Ja jag håller "koll" här för att vara uppdaterad kompiskram.gif håller ff tummarna för att det skall vara någon "enklare" åkomma. Och han är i allafall inte sämre trostar.gif men jag förstår att det är en PLÅGA att vara utan honom i så många dagar och att du längtar tills han får komma hem igen

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          DragonLady
          Inlägg 22-03-2009, 18:56
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Hade jag kunnat trolla hade jag gjort Morris frisk.. o alla andra djur också wub.gif
          Det är svårt o vara stark när våra älsklingar blir sjuka crying.gif vet hur du känner dig så jag skickar lite styrkekramar som hjälp till dig Irene trostar.gif smiley_small_hug.gif håller alla tummar som finns....

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          blomkronan
          Inlägg 22-03-2009, 20:21
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

wub.gif Morris kommer snart hem igen... Irene det kommer gå bra... han får den bästa vård han kan få... kram2.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-03-2009, 09:55
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Neeeej men gullälsklingen då!! Jag har inte sett denna tråd förrän nu och jag blir alldeles tårögd. Morris som sjöng så vackert för oss i somras när vi var där. sad.gif Jag håller alla tummar och tår och allt som bara går och det gäller resten av familjen också, för att Morris ska bli frisk snart.
          Massor med kramar från Magdis. smiley_small_hug.gif

Citera
          Irene_L
          Inlägg 23-03-2009, 11:01
          Länk hit: #60

Medlem

thanks.gif för alla kramar!

Nu har jag pratat med djursjukhuset. Morris har fått feber igen 39,7 och dom ger honom en ny antibiotika. Han får också cortison. Han har inte kräks något sen i lördags men vill inte äta något. Dom hade provat olika sorter mat som är bra för levern men han vill inte ha något. Droppet tar dom bort på nätterna men i morse var han lite uttorkad så nu har han dropp igen. Blodproverna dom tog igår och skickade har dom inte fått svar på ännu....dom ringer när svaret kommer. Dom har tagit två andra blodprover som visar levervärderna.... ett hade värdet sjunkit på men på det andra hade värdet ökat. Så ojoj vad ovisst allt är!!!! sad.gif

Ja så nu är det bara att vänta på deras samtal. Det blir en lång dag för dom ringer nog inte förrän efter 16.....

--------------------

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-05-2026, 15:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon