Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jobbar för mycket, jag är så trött
          Myosotis
          Inlägg 22-03-2009, 12:45
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Eva i Höga @ 22-03-2009, 12:40) *
          ...Känns så skönt att få gnälla lite...

Men du! Gnäll inte bara! Du måste förändra någonting. Ett ultimatum till gubben kunde väl vara en bra början. När du väl har gått in i väggen kommer du att ångra för alltid att du inte gjorde något åt situationen! kompiskram.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 22-03-2009, 12:59
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (Solstorm @ 22-03-2009, 12:14) *
          Så helt plötsligt så tvärslutade jag vika familjens tvätt, vek bara mina egna kläder. När tvätthögen i fåtöljen började närma sig taket så kom han igång med att vika. Jag tvättar och hänger, men jag har inte vikit någon annan tvätt än mina egna kläder på ca 10 år nu.
          Way to go!!! tummenupp.gif yes.gif

Där borde du ta efter Eva! Sluta påpeka, tjata och gnälla, det är ju extremt enegidränerande. I stället tvättar, viker och stryker du bara din egen tvätt, skiter i att städa och äter nästan all mat utanför hemmet. Blir det för illa får du väl flytta in hos sonen eller dottern i en vecka, de har nog förståelse.

Det hjälper inte att det "bara ska vara såhär till efter sommaren", din energi kanske tar slut innan dess och som Solstorm och andra skriver så tar det mycket längre tid att återhämta sig än det tar att bli sjuk.

Förlåt att jag tjatar men jag är bara så rädd om dej. Du är en så härlig, glad och generös människa som sprider mycket glädje omkring dej! wub.gif

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 22-03-2009, 14:39
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

Du kan bo hos mig en vecka om du vill.....
          Här råder ändå ett visst mått av kaos,,,,
          Skojade bara, måste du jobba så mycket så beror det ju på något. Om det är pengar (vilket jag inte tycker att det låter som) så får väl de som har nytta av dina pengar hjälpa dig, annars är det lättare att säga nej, om det då är att jobb måste bli gjort, får du låta dig själv använda pengarna till att få en dräglig tillvaro för dig själv.
          -Och du, jag skojade inte bara, jag har en gästsäng, men jag snarkar hemskt!!!
          Var rädd om dig vännen, lova det!
          Jag ser ditt inlägg som ett rop på hjälp, så hör du av dig bara,.....
          Kram
          Anne-Li

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 22-03-2009, 15:19
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (anne-li i olofstorp @ 22-03-2009, 14:39) *
          .........Jag ser ditt inlägg som ett rop på hjälp, så hör du av dig bara,.....
          Kram
          Anne-Li

Instämmer! Det är solklart att du inte är nöjd med Din situation, Eva!!!
          Men det är lätt att hamna i såna situationer succesivt för det kommer ofta så smygande...
          Du måste ta hand om dig väl, ingen annan gör det åt dig...
          smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 22-03-2009, 16:44
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Bifogad bild

Citera
          4:an
          Inlägg 22-03-2009, 17:01
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 792
          Medlem nr: 21 046

börjar med att ge dig en kram....jag är lite i samma sits... i f s självvald...jobbar heltid, pluggar på högskolan halvfart distans, håller två träningspass på en klubb i veckan. sweatingbullets.gif När jag skriver det blir jag trött av att bara se det på pränt....men, här kommer menet,.....jag njuter....älskar allt jag gör och hoppas att du i a f gillar dina två jobb!!! Och som någon tidigare sa, jag hinner inte städa....gör ingen annan det där hemma så får det bli ogjort den veckan, vem dör av det??? inte jag i a f hemmaboende dottern sköter tvätten och grabben dammsuger så det blir i a f gjort....och jag älskar livet...men hade jag inte haft min träning där jag får lov att slåss (tränar kampsport, kan rekommendera det, få ut alla agressioner) och såklart min kolonistuga där jag andas!!!! men kram på dig och skär ner på dina egna krav på dig....om någon gnäller, ja du vet själv, eller hur????

Citera
          Myosotis
          Inlägg 22-03-2009, 17:48
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (4:an @ 22-03-2009, 17:01) *
          .....jag njuter....älskar allt jag gör...

Det är precis de som brinner för det de gör som löper störst risk att bli utbrända! Tjejen jag berättade om som hamnade i rullstol älskade sitt jobb och sina jobbarkompisar, trivdes jättebra, jobbade över för att hon behövdes osv. Tills kroppen satte stopp. Samma varning till dig 4:an! Ta det lugnt!! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 22-03-2009, 17:49
          Länk hit: #28

Gäster

Usch vilken jobbig situation Eva! Jag instämmer verkligen med vad de andra har skrivit. När du jobbar så mycket, kan ingen begära att du ska sköta hemmasysslorna också. Är vi verkligen kvar i den förlegade synen att städa och tvätta enbart är kvinnosysslor? Det trodde jag var historia. Jag som bor ensam (och jobbar heltid) har det visserligen inte lika välstädat som många andra, men blir det alltför hemskt måste jag ta tag i det själv. Jag hoppas verkligen att du orkar med din situation, annars får du se till att göra något åt den innan det är för sent.

Stor smiley_small_hug.gif från Olle.

Citera
          kasam
          Inlägg 22-03-2009, 18:55
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 828
          Medlem nr: 17 995

Detta kortet fick jag från en god vän, som hade köpt det i Afrika:

Kort

Mycket att göra kan ju bli FÖR mycket. Jag jobbar som egen företagare (o älskar det jag gör) hemifrån och ett tag markerade jag endast möten, uppdrag, utbildningar och sociala aktiviteter i min kalender. Det blev till att jobba o fixa en massa på sena kvällar... höll inte. Ja, så nu markerar jag i kalendern med gröna små lappar (= ledighet, vila, rekreation osv) och röda (adm, inläsning, fixa osv). Om jag bokar in en massa, både jobb o privat, så vet jag att det andra blir lidande... Ja, och då får jag iallafall ta aktiv ställning till att den där veckan så blir det mindre bra, men kanske blir det bättre nästa... Ja, så nu syns olika typer av tid i min kalender och jag har blivit mycket bättre på att säga nej till det jag inte vill och även säga ja till annat... Ja, så fundera inte "bara" på vad du behöver göra utan också på vad du verkligen behöver för att må bra!

--------------------
          www.engronsida.blogspot.se

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-10-2026, 20:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon