Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mer höns...
          Pukared
          Inlägg 22-03-2009, 15:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 21 746

Hej!

Jag har tillbringat en halv evighet med att gå igenom den andra hönstråden här och är nu helt slut i mitt lilla hönshuvud! Vilka bilder!! Vilka höns!!! Vad härliga ni är alla hönsägare därute!!! Jag är ganska nybliven hönsägare biggrin.gif (som inte är så flitig med kameran tyvärr blush.gif ). Men... nu har jag ju hittat det rätta stället att komma med alla mina frågor och funderingar, så nu kör jag:

Jag har tre australorpshönor, en dito tupp och tre vita värphöns. Så långt är ju allt väl, men det finns ju SÅÅÅÅ många andra raser jag vill ha. Men då vill jag ju ha tuppar till de hönorna också. Hur gör jag då? Jag har hönsen spatserande runt på gården bland våra får (300 tackor, just nu med en herrans massa lamm smile.gif ) och de går ut en sväng i skogsbrynet och myser och så, men kan jag ha flera tuppar tillsammans då? Hur talar jag om för tupparna vilka hönor som är deras? wink.gif

Finns det någon som har tips på en STOR ras som är duktig på att ruva? Jag och barnen vill ha "riktiga kycklingar"!! (Har tillgång till kläckare också, men det verkar inte alls lika kul!)

För att inte trötta ut er sparar jag de andra 173 frågorna till en annan dag biggrin.gif och hoppas att ni kan hjälpa mig med de här största funderingarna just nu. Alla tips på evenemang där man kan titta på höns mottages för övrigt tacksamt!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 18:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon