Medlem
Antal inlägg: 1 228
Medlem nr: 5 153
Ja, kul att få reda på hur ni funderat. Själv tänkte jag varken länge eller kreativt
Mitt förnamn kanske någon kan gissa. Men när det gäller vilken odlingzon jag har min trädgård håller jag själv på att gissa mest hela tiden. Börjar luta åt en etta på södergaveln men försöker intala mig själv att inte köpa nån vedartad växt som är härdig till lägre zon än 3. Går halvbra...
Redigerat av Ingrid Zon3: 07-04-2009, 22:36
--------------------
Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
Medlem
Antal inlägg: 519
Medlem nr: 15 238
Cistus är bara ett utmanande,tveksamt härdigt växtsläkte för min zon 3 och dessutom är jag rätt senfärdig! Cistrosen är f.ö.på gång: 3 cm småplantor! /cistus
Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009
På berget Sara-sara någonstans i Anderna hittades en gång en mumie som arkeologerna döpte till Zaaritha eller Sarita eller hur det nu stavas. Det var ett program om det på TV för många år sedan, och efter det fick min lillasyster Sara heta Sarita...
På berget Sara-sara någonstans i Anderna hittades en gång en mumie som arkeologerna döpte till Zaaritha eller Sarita eller hur det nu stavas. Det var ett program om det på TV för många år sedan, och efter det fick min lillasyster Sara heta Sarita...
Och vad gillade hon det? Stackarn - att bli jämförd med en mumie....
Usch vad elakt! Min bror blev själv kallad Lusen under 15 års tid (några kallar honom det fortfarande) för att han hade oturen att springa framför kameran när de tog ett kort på skolgården (som sedan lades in i brevhuvudet på de där skolfototona man fick köpa). Lins-lus blev Lusen. Jag fick även heta lille-lusen ibland, eftersom han är min storebror....
Medlem
Antal inlägg: 519
Medlem nr: 15 238
CITAT (DragonLady @ 10-04-2009, 19:00)
det var snällt sagt tycker dito om dig
Och jag gillar särskilt den sista lilla figuren! Efter en dust med drake och eldsprut tappar svärdet liksom stilen, men repar sig snabbt igen - mkt positivt och hoppingivande! /cistus