|
Meriona
04-04-2009, 21:43
....Men hur kom ni på era nick som ni använder egentligen? ....
Hittade mitt på ett forum för kaktusar... Det var ett artnamn för någon taggig sak, men kändes bra i munnen och på den vägen är det.
Jag heter Pia och L är första bokstaven i mitt efternamn, tidigare hade jag Copycat efter min lilla skogishona "Copycat Kitty"
Sussie F-Flower
04-04-2009, 21:49
CITAT (Meriona @ 04-04-2009, 22:43)  ....Men hur kom ni på era nick som ni använder egentligen? Meriona är taget efter gerbilens (ökenråttans) latinska namn Meriones unguiculatus som betyder liten krigare med klor. Eftersom jag är gravt betuttad i dessa djur så var namnet såklart självskrivet. Jag har tillochmed tagit Meriona som andranamn hos skatteverket, så konstig är jag. Men hur har ni valt det ni ska kalla er på detta forum?   Haha, den här frågan har jag tänkt på länge, länge.... Mitt förnamn är ju hur lätt som helst att lista ut.... eller hur...? Resten är en förkortning av mitt efternamn, fast på engelska.... Fanns ju inte så mycket att välja på den dagen som jag registrerade mig.... (Dock så passade det ju rätt så bra i det här sammanhanget...)
Huggorm
04-04-2009, 21:53
Jag är helt enkelt en lömsk och opålitlig en som hugger direkt om jag får en chans
Meriona
04-04-2009, 21:55
CITAT (Huggorm @ 04-04-2009, 22:53)  Jag är helt enkelt en lömsk och opålitlig en som hugger direkt om jag får en chans Nä det har inte jag fått en känsla av.... det måste finnas en annan anledning...
Mariette
04-04-2009, 22:03
Har man ett ovanligt namn så...
Ja, Mariette är ovanligt, det närmaste jag kan komma på är min systerdotter som heter Marietta, vackra och ovanliga namn båda två.
Eva-Helene
04-04-2009, 22:05
Det är väldigt svårt att räkna ut varför jag har det nick jag har...  Konstigt nog så har det varit "ledigt" på nästan alla sajter och forum som jag reggat mig på!
Meriona
04-04-2009, 22:08
Eva-helene är inte ett helt vanligt dubbelnamn direkt. Jag har en kompis som heter Ewa-marie, det är heller visst inte så vanligt.... MEN Vackert tycker jag. Och Eva-Helene också!
Red Top
04-04-2009, 22:16
Det nick jag hade tänkt mig, var redan upptaget. Dock inte av någon som varit aktiv sen jag blev medlem. Fick snabbt tänka om, och kom då att tänka på något jag ofta blivit kallad genom åren, jag är nämligen, eller snarare var, rödhårig från födseln. Det har genom åren gett mig många både trevliga och smått otrevliga namn.
Sussie F-Flower
04-04-2009, 22:18
CITAT (Eva-Helene @ 04-04-2009, 23:05)  Det är väldigt svårt att räkna ut varför jag har det nick jag har...  Konstigt nog så har det varit "ledigt" på nästan alla sajter och forum som jag reggat mig på! Undrar bara om det är samma Eva-Helene som hade sig själv (som barn) som nick tidigare..? Eller var det en annan stavning...? (Norrland?)
Meriona
04-04-2009, 22:18
Så den lilla flickan med kaninen är verkligen du????
Alexander-VG-zon3
04-04-2009, 22:23
Min ena råtta hette ''Flaxss'' och så heter växten Lin på vetenskapligt namn Linum(Linus, kom tänka på den då jag heter Linus) och på Engelska Flax, passande på ett odlingsforum att heta Flax. sedan var Flax upptaget så det blev Flaxss då efter min råtta istället.
Red Top
04-04-2009, 22:30
CITAT (Meriona @ 04-04-2009, 23:18)  Så den lilla flickan med kaninen är verkligen du????  Som barn, ja!  Och inombords känner jag mig alltsomoftast oxå så.
Meriona
04-04-2009, 22:30
Nu samlade du genast poäng, eftersom du haft (eller har?) råttor...
Eva-Helene
04-04-2009, 22:59
CITAT (Sussie F-Flower @ 04-04-2009, 23:18)  Undrar bara om det är samma Eva-Helene som hade sig själv (som barn) som nick tidigare..? Eller var det en annan stavning...? (Norrland?) Jo visst är det jag! Samma stavning också. I andra forum/sajter kan jag ha ändrat på små/stora bokstäver och med eller utan bindestreck, men bostavsföljden är alltid densamma. Så stöter du på mig på nån annan sajt kan du väl "vinka"
Alexander-VG-zon3
04-04-2009, 23:09
CITAT (Meriona @ 04-04-2009, 22:30)  Nu samlade du genast poäng, eftersom du haft (eller har?) råttor...  Har haft MÅNGA råttor innan, som mest på samma gång 5st. Både Rex, Naken, Dumbo och andra i olika färger m.m.,, underbara djur. har inga just nu men det kanske blir i framtiden då jag hade tänkt att ge dom ett eget rått rum. både mormor och mamma har haft en massa råttor.
Sussie F-Flower
04-04-2009, 23:11
CITAT (Eva-Helene @ 04-04-2009, 23:59)  Jo visst är det jag! Samma stavning också. I andra forum/sajter kan jag ha ändrat på små/stora bokstäver och med eller utan bindestreck, men bostavsföljden är alltid densamma. Så stöter du på mig på nån annan sajt kan du väl "vinka"  Tack! Då vet jag! Älskar Alla här på forumet men har ändå en speciell känsla för oss norrlänningar efs vi har ett mera liksidigt klimat, trots att jag själv "bara" bor i södra södra nästsödra änden av Norrland.....
netaave
04-04-2009, 23:12
En hopskrivning av för och efternamn  Vi har ett "eget" efternamn, ingen annan än vår familj heter det så nicket är aldrig upptaget heller.
Meriona
04-04-2009, 23:14
Så härligt, generation efter generation... Jag blev allergisk mot mina tamråttor och fick återgå till gerbilerna, men egentligen så är jag bara glad för det, det är en mycket friskare art.  Mindre, inte så klappvänliga men väldigt påhittiga! Och de äger vardagsrummet, här HASAR vi fram...
Biggan_
04-04-2009, 23:21
På jobbet kallar alla mej för Biggan, inte för att jag är stor, nej! Helt naturligt är Biggan lättare att säga än Birgitta. Jag kan tillägga att mitt nick var Birgitta P på det gamla forumet.
RibesRubusVitis
04-04-2009, 23:21
RibesRubusVitis är helt enkelt det jag odlat mest; från början pannkakssylt och så småningom druvor.
Ribes = vinbär, krusbär mm Rubus = hallon, björnbär mm Vitis = vinrankor
Mitt Nick kommer av för och efternamn . Har samma på flera ställen på jobbet och har så svårt att komma ihåg alla. Har bytt till samma överallt. Såå tråkig är jag.
Biggan_
04-04-2009, 23:25
Meriona
04-04-2009, 23:27
mer italienskt då tycker jag? Pejjjjooooori.... med doft av timjan.
Myosotis
04-04-2009, 23:27
En taggig sak som kändes bra i munnen...?
Meriona
04-04-2009, 23:35
Måste varit tequila?
andersen
05-04-2009, 06:34
CITAT (Meriona @ 04-04-2009, 22:43)  ....Men hur kom ni på era nick som ni använder egentligen? Meriona är taget efter gerbilens (ökenråttans) latinska namn Meriones unguiculatus som betyder liten krigare med klor. Eftersom jag är gravt betuttad i dessa djur så var namnet såklart självskrivet. Jag har tillochmed tagit Meriona som andranamn hos skatteverket, så konstig är jag. Men hur har ni valt det ni ska kalla er på detta forum?  Jag heter helt enkelt andersen.
Aqvakul
05-04-2009, 06:58
Mitt nick är ett försök att rädda ett från början ofrivilligt och enligt min mening helt misslyckat användarnamn. Jag registrerade mig med ett användarnamn som var en kombination av min lärarsignatur och en siffra som just då ingick i mitt datalösenord på jobbet. Förstod inte att det skulle komma på skärmen... Aq42 uppfattades som konstigt av alla, utom av Myosotis som associerade 42 som svaret på frågan om livets mening i "Liftarens..." I samband med att jag också tog bort min provocerande mördarsnigel som avatar (och lät honom försvinna in i bambuskogen) pasade jag på att vitsa till mitt nick. Berith brukar ibland kalla mig "Ojvaskoj" ochh det är väl inte fel.... Herrejesse vad detta blev långrandigt och pretantiöst...
Meriona
05-04-2009, 08:38
Hoppas du har bytt lösenord på jobbet nu då. Jag som associerade Akvakul till Vattenlekar, såg framför mig några små barn på Skara Sommarland...
Aqvakul
05-04-2009, 08:44
CITAT (Meriona @ 05-04-2009, 09:38)  Hoppas du har bytt lösenord på jobbet nu då. Jag som associerade Akvakul till Vattenlekar, såg framför mig några små barn på Skara Sommarland...  det finns faktiskt ett inomhusbad i Malmö som heter aqua-kul....
Meriona
05-04-2009, 08:48
Ja där ser man! Nån som SNOTT ditt nick alltså, och dessutom tjänar pengar på det!
Myosotis
05-04-2009, 09:11
CITAT (Aqvakul @ 05-04-2009, 07:58)  Aq42 uppfattades som konstigt av alla, utom av Myosotis som associerade 42 som svaret på frågan om livets mening i "Liftarens..." Just det.  Jag tyckte det var ett mycket bra och meningsfullt namn. CITAT (Meriona @ 05-04-2009, 09:48)  Ja där ser man! Nån som SNOTT ditt nick alltså, och dessutom tjänar pengar på det!  Hade det varit i Amerika hade du kunnat stämma dem och bli rik!
CITAT (Aqvakul @ 05-04-2009, 09:44)  det finns faktiskt ett inomhusbad i Malmö som heter aqua-kul.... Jag trodde därifrån du hade tagit namnet... Tänkte att du nog är en som badar ofta o gärna... o helst inomhus Mitt namn? Åh, inget kul o fantasifullt alls är jag rädd... Kommer från det jag jobbar med. Ja, och det ordet använder jag i flera sammanhang, så det var nog ren o skär lathet o bekvämlighet att jag skrev det när jag registrerade mig. Vad KASAM betyder? Känsla Av SAMmanhang. (Han som har myntat det heter Aaron Antonovsky och har bl a skrivit boken "Hälsans Mysterium", som handlar om varför vi är friska snarare än varför vi är sjuka...) Dessutom är Kasam ett rätt vanligt namn i Indien... men ifall någon tror att jag har indisk bakgrund så blir hon/han tyvärr besviken...
Myosotis
05-04-2009, 09:24
Tycker inte att frågan är närgången, är det någon som av någon anledning inte vill svara så slipper de väl. Finns tidigare trådar i ämnet, jättekul att läsa tycker jag, många namn har man ju undrat över. Tidigare trådEftersom jag är lat, citerar jag mig själv ur den andra tråden: "Myosotis" för att jag tycker att förgätmigej är den vackraste blomman som finns. Det säger rätt mycket om mig också. De flesta tycker att det är ett oansenligt ogräs, jag glädjer mig åt skönheten hos den lilla blomman (och många andra detaljer som lavar och iskristaller som ingen hinner se på). Dessutom står den lite som symbol för att naturen ska finnas med i trädgården.
Meriona
05-04-2009, 09:30
Oj jag visste inte att det fanns en sån tråd förut. Och namnet Myosotis var jag verkligen nyfiken på måste jag erkänna... Trodde det hade något med höns att göra...
LillaJa
05-04-2009, 09:35
Ja, mitt användarnamn säger sig självt - jag är liten och jag är Jag [size="3"][/size] :flirting:
Jag tycker det är kul att ämnet kommer upp igen. Det tillkommer ju nya medlemmar hela tiden. Mitt nick "Alba"förekomemr ofta i växtriket men det var inte av det jag tog det. Jag skulle rega mig på Odla och hade bekymmer med vad jag skulle kalla mig. Det jag hade tänkt var upptaget. Då såg jag en bild av en albatross.....men det blev ju så långt......så då blev det alba......så fantasilös var jag.
Även mitt nick är en hopskrivning av för och efternamn. Kallade mej innan för "Monica i Kungälv", hade med mej det från AoT. Tyckte dock att det blev lite långt och ortsnamnet egentligen ganska ointressant.
Jag citerar fyndiga Berith i den förra tråden: Jag heter det jag heter för att jag heter det jag heter.
CITAT (kasam @ 05-04-2009, 10:17)  Jag trodde därifrån du hade tagit namnet... Tänkte att du nog är en som badar ofta o gärna... o helst inomhus Mitt namn? Åh, inget kul o fantasifullt alls är jag rädd... Kommer från det jag jobbar med. Ja, och det ordet använder jag i flera sammanhang, så det var nog ren o skär lathet o bekvämlighet att jag skrev det när jag registrerade mig. Vad KASAM betyder? Känsla Av SAMmanhang. (Han som har myntat det heter Aaron Antonovsky och har bl a skrivit boken "Hälsans Mysterium", som handlar om varför vi är friska snarare än varför vi är sjuka...) Dessutom är Kasam ett rätt vanligt namn i Indien... men ifall någon tror att jag har indisk bakgrund så blir hon/han tyvärr besviken... Jag har trott att ditt namn är av utländsk härkomst....där ser man så lurad man blir av nicken. Men det är kul med nick tycker jag....jag förknippar väldigt mycket med nicket. Det är problem då någon kommer tex till chatten där man inte ser avataren. Då har jag problem ibland att känna igen en person. Ibland kollar jag då på forumet och tänker.....aha är det hon / han.
Meriona
05-04-2009, 09:40
Ibland kan det ju vara kul att se i vilken ände av landet ni bor, men det kan man om man har tur hitta i profilen.
CITAT (Aqvakul @ 05-04-2009, 07:58)  Mitt nick är ett försök att rädda ett från början ofrivilligt och enligt min mening helt misslyckat användarnamn. Jag registrerade mig med ett användarnamn som var en kombination av min lärarsignatur och en siffra som just då ingick i mitt datalösenord på jobbet. Förstod inte att det skulle komma på skärmen... Aq42 uppfattades som konstigt av alla, utom av Myosotis som associerade 42 som svaret på frågan om livets mening i "Liftarens..." I samband med att jag också tog bort min provocerande mördarsnigel som avatar (och lät honom försvinna in i bambuskogen) pasade jag på att vitsa till mitt nick. Berith brukar ibland kalla mig "Ojvaskoj" ochh det är väl inte fel.... Herrejesse vad detta blev långrandigt och pretantiöst...  Jag gissade att AQ var dina initialer och att du var född -42.
Chamomille
05-04-2009, 10:03
Jaa... Jag tog Chamomille för att det påminner om Camilla, som jag heter. Fast det är inte rätt stavning. Det stavas Chamomilla egentligen om man ska vara noga
skogstroll
05-04-2009, 10:06
jag har historia som troll, jag fick nog överdos av Skogsmulle i barndomen, Skogsströvarna osv... mamma var Mulle-ledare så då var jag lill-Mulle  egen svans och nävermössa... har alltid velat bo ute i skogen så då blev det så
Meriona
05-04-2009, 10:12
Iiih vad gulligt!
anne-li i olofstorp
05-04-2009, 10:14
Anne-Li därför mamma tyckte det var ett lämpligt namn - skulle absolut blivit en pojke, men tji fick dom!!! Alltså fick mamma ta till namnet på hjältinnan i den boken hon läste då. (dessutom kom dom inte på något mer namn, så jag har bara ett förnamn - fördel när man skall fylla i alla förnamn på för litet utrymme!!!) I Olfostorp därför jag bor där. antar att mammas fantasilöshet har smittat av sig
blomkronan
05-04-2009, 10:49
Jag bor i ett område med blomnamn  alla gator och kvarter har ett blomnamn... "blomkronan" är ett kvartersnamn
Myosotis
05-04-2009, 10:52
CITAT (Meriona @ 05-04-2009, 10:30)  Oj jag visste inte att det fanns en sån tråd förut.  Det gör inget!! Jag tycker det är jättekul, och det har ju tillkommit en massa nya att vara nyfiken på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|