Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädbeskäring?, Körsbär och päron
          Zzzleepy
          Inlägg 05-04-2009, 09:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem nr: 22 048

Hej
          Är ny här på forumet och är även helt ny när det gäller trädgårdsskötsel, känner mig lite som en fisk på land när det gäller att fixa till i min trädgård.

Jag köpte hus förra sommaren och till huset finns det en tomt på 1300kvm ungefär, dom som ägde huset innan var lite äldre och har nog inte gjort nått i trädgården på 10år så jag kommer nog att vara en flitig besökare här denna säsongen.

Körsbärs trädet:
          Körsbärsträdet har en hög krona och en tunnare sidogren som börjar långt ner på stammen. Skulle vilja få ett lägre träd där man lättare kan nå körsbären från marken eller från en stege. Hur gör jag? Dör trädet om jag kapar av det två meter från marken? Kan man kapa den grova huvudstammen och bara behålla den tunna avstickaren? Nån som har nått bra tipps? Och om jag kan kapa ner det, när på säsongen gör man det?
          Bifogad fil  K_rsb_r.JPG ( 110.43k ) Antal nedladdningar: 94
          Bifogad fil  K_rsb_r1.JPG ( 129.51k ) Antal nedladdningar: 75

Päronträdet:
          Samma gäller för päronträdet förutom att det är mycket högre och det finns inga grenar nere på stammen utan allt är uppe i kronan, kan man bara kapa av det och få nya skott eller dör trädet?
          Bifogad fil  P_ron.JPG ( 129.62k ) Antal nedladdningar: 66

Tack på förand
          MVH
          Chrille

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 13:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon