Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dåliga tider
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 06-04-2009, 20:05
          Länk hit: #21

Gäster

Så fruktansvärt jobbigt! Jag tycker att det borde vara nog med elände för din del snart. Att inte få den hjälp man behöver när man är så dålig, och att det inte skulle göra något om sambon går vilse - man tror inte att det är sant! Jag förstår verkligen att du är arg, det hade vem som helst varit i en sådan situation. Det är verkligen tur att du har en så snäll dotter och så hjälpsamma grannar, även om det inte borde vara meningen att de ska stå för all hjälp. Hoppas verkligen att allt ordnar sig trots allt.

Stor smiley_small_hug.gif från Olle.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-04-2009, 20:06
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (ingrid fuxwall @ 06-04-2009, 20:23) *
          Detta är mitt stora problem för tillfället - hur jag ska kunna ta hand om honom mitt upp i allt men det löser sig säkert på något sätt, men arg var jag idag ranting.gif

SANSLÖST - vart är svensk sjukvård på väg...???? ranting.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 06-04-2009, 20:26
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Aqvakul @ 06-04-2009, 21:06) *
          SANSLÖST - vart är svensk sjukvård på väg...???? ranting.gif

Man blir allt lite rädd.

Nu har ju min sambo någon som talar för sig men tänk alla som inte har det! Dem är det verkligen synd om och jag är glad över att så många svarat i ämnet för detta är väldigt viktigt, att vi inte gör en total nedrustning på sjukvården – i slutändan kostar det nog mer med livslång omsorg än att träna upp de drabbade i akutskedet.

Men det som gjorde mig mest upprörd idag var att man menade att någon rehabilitering kunde han inte få då man inte förväntade sig att det skulle ske några framsteg på tre fyra veckor - vilken person med neurologiska skador gör de framstegen?

Nu är jag ju en surkärring och det låter jag dem få veta så i slutändan ordnar det sig säkert och om inte så lever jag på hoppet ett tag till.

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 06-04-2009, 20:35
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

Nu är jag ju en surkärring och det låter jag dem få veta så i slutändan ordnar det sig säkert och om inte så lever jag på hoppet ett tag till.
          [/quote]

Så bra! Fortsätt med det
          Kram

Citera
          kasam
          Inlägg 06-04-2009, 20:38
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 828
          Medlem nr: 17 995

CITAT (ingrid fuxwall @ 06-04-2009, 21:26) *

Samma här: Kämpa på, så långt du nu orkar o förmår. Var rädd om de dina och dig själv!!!!

--------------------
          www.engronsida.blogspot.se

Citera
          Tosan
          Inlägg 06-04-2009, 20:54
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Bra! Det är vid såna här tillfällen man ska vara en surkärring. Du får låna min kärringhet åxå wink.gif Se till att slå näven i bordet och säg ifrån, det finns faktiskt gränser för vad en människa klarar. Att dessutom ta hand om din sambo i det här läget är ju bara omöjligt, du kan ju inte ens springa efter honom om han drar iväg. Och visst är det en fördel att bo på en liten ort, men inte ens i en by går det att hålla reda på exempelvis dementa hur länge som helst, till slut måste de faktiskt in i vårdsystemet, för anhöriga kan inte jobba 24-7.
          De kan väl åtminstone vänta tills du blivit av med gipset tycker man.
          Tänker på dig massor!

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 06-04-2009, 21:10
          Länk hit: #27

Medlem

Apropå ingenting- jag är väldigt glad att du är tillbaka på Odla igen. Jag har saknat dig.
          Hur gick det till när du bröt benet då?
          allmän otur? Jag menar, att ta en buss till sjukhuset...... -fear-.gif Stackare!!!!!

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 06-04-2009, 21:55
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (anne-li i olofstorp @ 06-04-2009, 22:10) *
          Apropå ingenting- jag är väldigt glad att du är tillbaka på Odla igen. Jag har saknat dig.
          Hur gick det till när du bröt benet då?
          allmän otur? Jag menar, att ta en buss till sjukhuset...... -fear-.gif Stackare!!!!!

Vi var på kurs hunden och jag skulle för första gången i livet handskas med en lina. Det var en inkallningskurs och hunden tyckt att jag var mycket tråkigare än kompisen, ursöta Dundra. Tänkte trampa på linan men trampade fel, på den vägen är det - föll som en fura. Xera har kompisar och de har trevliga mattar som ska hjälpa oss att fortsätta kursen och att leva vidare - TACK för att det finns så trevliga/underbara människor!

Allt löser sig säkert och vet Ni vad! idag har jag talat i telefon med en supertrevlig odlait som var orolig över att om jag ramlat i trappan. Slutar nog aldrig att förvånas över att folk på odla är så trevliga och att man knyter så många kontakter här - Ni är bara så underbart trevliga och Ni vet själva vem Ni är smiley_small_hug.gif

ingrid

Citera
          kicki.p
          Inlägg 06-04-2009, 22:09
          Länk hit: #29

Validating
          Antal inlägg: 145
          Medlem nr: 4 755

Sköt om dig Ingrid, vi håller tummarna för att allt blir till det bättre!
          Kramar...

--------------------
          Qui me amat, amat et canem meum.

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 06-04-2009, 23:15
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

blomma.gif blomma.gif blomma.gif
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 07-04-2009, 09:03
          Länk hit: #31

Gäster

Tänk att det får gå till på det här viset. Det är ju helt otroligt!!! fear.gif
          Hoppas verkligen att din dotter, dina grannar och andra i din närhet kan hjälpa dig med de vardagliga göromålen tills ditt ben läker.
          För sambons del får du nog fortsätta att agera "surkäring" giggle.gif och gärna en ganska hjälplös naughty.gif sådan och försöka få dem att ändra sitt beslut.
          Det är väl själva ranting.gif********* ranting.gif att det ska vara på det här viset!

Önskar dig kraft och styrka för att orka ta dig igenom allt det här!!! smiley_small_hug.gif

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 07-04-2009, 19:47
          Länk hit: #32

Medlem

hej vännen!
          Hur går det med benet och allt det andra?
          Tänker på dig,,,,, smiley_small_hug.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 07-04-2009, 20:09
          Länk hit: #33

Medlem

Surkärringen vann denna gången sweatingbullets.gif
          I morse ringde de från sjukhuset och berättade att under förmidagen skulle sambon flytta just dit vi ville smiley_small_hug.gif till en rehabavdelning

Självfallet ringde jag till biståndshandläggaren och talade om för honom hur mycker vi uppskattade honom osv. Han blev ganska generad - tydligen är det inte vanligt med positiv förstärkning för dessa men jag ägnar mig mycket åt hundträning så det skulle jag gjort, ringt honom och talat om att vi uppskattat hans "hjälp", även om vi inte fått detta resultatet, bara för att vi tyckte att han var rätt person för jobbet eller hur man nu säger och han blev glad över uppskattningen.

"Líll hunden" har många hundkompisar som har mattar som kommer hit och hjälper till att rasta henne - helt sanslöst att det finns så mycket underbara människor och alla träffar jag kompiskram.gif

ingrid som är nöjd med livet - medmänniskorna är ju så trevliga.

Benet har jag kvar och i morgon ska jag ringa och fråga om tårna ska vara svarta (det är inte smuts) - hoppas de beviljar sjukresa

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 07-04-2009, 21:18
          Länk hit: #34

Medlem

Tårna skall INTE vara svarta.....
          glad att du fått lite gehör för dina behov..
          ja visst är mänskligheten underbar ibland ....

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 07-04-2009, 23:06
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (ingrid fuxwall @ 07-04-2009, 21:09) *
          I morse ringde de från sjukhuset och berättade att under förmidagen skulle sambon flytta just dit vi ville smiley_small_hug.gif till en rehabavdelning

Självfallet ringde jag till biståndshandläggaren och talade om för honom hur mycker vi uppskattade honom osv. Han blev ganska generad - tydligen är det inte vanligt med positiv förstärkning för dessa men jag ägnar mig mycket åt hundträning så det skulle jag gjort, ringt honom och talat om att vi uppskattat hans "hjälp", även om vi inte fått detta resultatet, bara för att vi tyckte att han var rätt person för jobbet eller hur man nu säger och han blev glad över uppskattningen.

"Líll hunden" har många hundkompisar som har mattar som kommer hit och hjälper till att rasta henne - helt sanslöst att det finns så mycket underbara människor och alla träffar jag kompiskram.gif

Benet har jag kvar och i morgon ska jag ringa och fråga om tårna ska vara svarta (det är inte smuts) - hoppas de beviljar sjukresa

Men Vad skönt Ingrid att det blir rehab för sambon! Då kommer det att ordna sig till det bästa ska du se... kompiskram.gif

Tårna ska inte vara svarta men det är väl kanske blodkärl som blivit skadade så att blodet sipprat igenom hela foten och ut mot tårna. För det är väl inte så strävt i gipset så att det stasar, hoppas jag....? fear.gif

Ta väl hand om dig och hälsa till "Lillskruttan" också.
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 08-04-2009, 09:23
          Länk hit: #36

Gäster

Men så skönt Ingrid att sambon blir omhändertagen på rätt sätt. bravo.gif Bra att du ringde och visade din uppskattning tycker jag. Allt fler skriker och gormar vid missnöje men "glömmer" sedan att meddela när de är nöjda.

Och visst är det fantastiskt att det finns så underbara och hjälpsamma medmänniskor i din närhet! yahoo.gif

Hoppas att det löser sig med ditt ben nu också! Du får väl gorma lite och sedan gråta en skvätt crazy.gif när du ringer så måste de väl bevilja sjukresa. Prova annars med ditt försäkringsbolag, de ersatte daglig taxiresa fram och tillbaka till mitt arbete när jag brutit fotleden för många år sedan.

Stå på dig!!! smiley_small_hug.gif

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 08-04-2009, 19:57
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Bra gjort att du ringde biståndshandläggaren och berömde honom, du har ju mycket att tänka på ändå. En stor rose.gif till dig!

Och så gott att du är nöjd med livet, härligt när människor säger så. Lycka till med allt och en stor smiley_small_hug.gif från mig till dig!

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          Biggan_
          Inlägg 08-04-2009, 23:43
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Krya på dej Ingrid! trostar.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 11-04-2009, 08:24
          Länk hit: #39

Medlem

Undrar hur det är med dig, tårna och allt annat?
          Hoppas det går väl.....
          smiley_small_hug.gif
          Anne-Li

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 11-04-2009, 17:29
          Länk hit: #40

Medlem

Hej vännen! Undrar fortfarande hur det har gått för dig oc h ditt ben????
          Vi har inte sett dig på blåkulla helller, co hdet kan jag väl förstå.....
          Men ändå, Hur är det?

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-12-2025, 15:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon