| |
|
  |
Dåliga tider |
|
|
|
|
12-04-2009, 20:19
|
Medlem
Antal inlägg: 696
Medlem nr: 11 610

|
Ja, nu vill jag gärna höra hur det är med dig och dina tår. Vad sa de om dem? Fick de vara så svarta? Hur mår du? /p
|
|
|
|
|
|
|
|
13-04-2009, 18:01
|
Medlem
Antal inlägg: 4 792
Medlem nr: 5 891

|
Borde åkt till blåkulla men hittade inte kvasten  Tar sjukresa till ortopeden i morgon och hoppas på nytt gips - mitt nuvarande har gått sönder så jag har väldigt ont. Men jag har satt förra årets dahlia knölar i krukor - fast vem bryr sig, inte jag i alla fall
|
|
|
|
|
|
|
|
13-04-2009, 19:24
|

Medlem
Antal inlägg: 1 610
Medlem nr: 1 876

|
Såklart du bryr dig! Annars hade du inte satt dom.... OK i alla fall kommer du att bry dig när dom blommar fram i sommar Hoppas dom kan hjälpa dig i morgon med gipset och benet och tårna och alltihop vi är många som bryr oss om dig,,,,,
|
|
|
|
|
|
|
|
13-04-2009, 19:25
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
CITAT (anne-li i olofstorp @ 13-04-2009, 20:24)  Såklart du bryr dig! Annars hade du inte satt dom.... OK i alla fall kommer du att bry dig när dom blommar fram i sommar Hoppas dom kan hjälpa dig i morgon med gipset och benet och tårna och alltihop vi är många som bryr oss om dig,,,,,  Håller med i alla fulla fall
|
|
|
|
|
|
|
Netha
|
13-04-2009, 21:16
|
Gäster

|
Hittade just tråden. Åh herregud! Det är ju bara alldeles för mycket som drabbat dig. Håller alla mina tummar och allt som går att hålla och hoppas att du orkar ta dig igenom allt detta. Skickar jättemånga styrkekramar! och Krya på dig-kramar!
|
|
|
|
|
|
|
Rosmarin
|
14-04-2009, 08:27
|
Gäster

|
Hur gick det idag på ortopeden?
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2009, 19:52
|
Medlem

|
Har fått vackert lila gips Sedan fick jag en ny sko så att jag kan gå med hunden Bäst av allt så har jag och hunden underbara vänner - ska få hjälp med att besiktiga bilarna - skit att båda ska in nu när jag inte kan köra, fast jag får ju köra men då får jag låta bli att krocka för då gäller nog inte försäkringen, så sa taxi killen. Sak samma Xera och jag har så goda vänner att livet känns betydligt enklare än vad det är - vänner, det bästa som finns
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2009, 20:06
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-04-2009, 20:52)  Har fått vackert lila gips Sedan fick jag en ny sko så att jag kan gå med hunden Bäst av allt så har jag och hunden underbara vänner - ska få hjälp med att besiktiga bilarna - skit att båda ska in nu när jag inte kan köra, fast jag får ju köra men då får jag låta bli att krocka för då gäller nog inte försäkringen, så sa taxi killen. Sak samma Xera och jag har så goda vänner att livet känns betydligt enklare än vad det är - vänner, det bästa som finns Härligt att du får hjälp och inte minst att du håller humöret uppe!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2009, 20:10
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 14-04-2009, 21:06)  Härligt att du får hjälp och inte minst att du håller humöret uppe!  Livet blir betydligt trevligare då  så jag jobbar stenhårt
|
|
|
|
|
|
|
|
14-04-2009, 21:02
|

Medlem
Antal inlägg: 2 292
Medlem nr: 11 481

|
Jag har inte sett denna tråden förrän nu och blir helt förskräckt! Jag visste att det var illa ställt med vården men detta tar ju priset! Stackars dej Ingrid! Vilken ofantlig tur att det finns människor runt om dej som kan hjälpa till och att du är en sån duktig "surkärring" så du lyckas få din vilja fram! Fortsätt att stå på dej och hämta styrka där det går. Snart blir det bättre tider ska du se! Här är några sötnosar som skickar en puff och en slick
Krya på dej!
|
|
|
|
|
|
|
Rosmarin
|
15-04-2009, 09:20
|
Gäster

|
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-04-2009, 20:52)  Har fått vackert lila gips Sedan fick jag en ny sko så att jag kan gå med hunden Bäst av allt så har jag och hunden underbara vänner - ska få hjälp med att besiktiga bilarna - skit att båda ska in nu när jag inte kan köra, fast jag får ju köra men då får jag låta bli att krocka för då gäller nog inte försäkringen, så sa taxi killen. Sak samma Xera och jag har så goda vänner att livet känns betydligt enklare än vad det är - vänner, det bästa som finns Underbart att livet känns enklare än vad det är. Vad säger de om frakturen då, läker den som det ska? Och dina svarta tår? Lila gips och en ny sko, det var ju piffigt! Kraft och styrke-
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2009, 21:34
|

Medlem

|
Hej min vän*! Hur är det? Med lila gips och svarta tår Hoppas du håller modet uppe! KRAM Anne-Li
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2009, 21:59
|

Validating
Antal inlägg: 145
Medlem nr: 4 755

|
Hur är det med dig stackare? Tur att vi har varandra! Sköt om dig, kram, kram
--------------------
Qui me amat, amat et canem meum.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2009, 22:15
|
Medlem

|
Nu skäms jag - har spräckt även det lila gipset  Fast det är kanske inget att skratta över men jag måste ju rensa ogräs så att det inte tar över helt, gå med hundar, även om det är vingligt och går sakta och att elda i pannan och nu ska husse flytta hem - han fick tre dagar på rehab, sedan var han klar. Kommunen hjälper mig att förhala hemgången, de måste organisera hemtjänst personal. Sjukvården måste spara så man flyttar över kostnaden på nästa instans, har slutat bry mig men Xera är nöjd - hon tycker om sin husse och vill att han ska vara hemma. Först av allt får vi se till att hon lär sig det elimintära och sedan får hon bli en servic hund, det har hon anlag till att bli. Fast hur ska jag klara av att gå här och dra på gipset och att det kommer en massa folk - kommer nog att städa ihjäl mig, för inte kan man släppa in någon genom dörren till ett hem som är ostädat, så fungerar nog de flesta - eller? Hur känner Ni för det?
|
|
|
|
|
|
|
Netha
|
18-04-2009, 22:20
|
Gäster

|
CITAT (ingrid fuxwall @ 18-04-2009, 23:15)  Nu skäms jag - har spräckt även det lila gipset  Fast det är kanske inget att skratta över men jag måste ju rensa ogräs så att det inte tar över helt, gå med hundar, även om det är vingligt och går sakta och att elda i pannan och nu ska husse flytta hem - han fick tre dagar på rehab, sedan var han klar. Kommunen hjälper mig att förhala hemgången, de måste organisera hemtjänst personal. Sjukvården måste spara så man flyttar över kostnaden på nästa instans, har slutat bry mig men Xera är nöjd - hon tycker om sin husse och vill att han ska vara hemma. Först av allt får vi se till att hon lär sig det elimintära och sedan får hon bli en servic hund, det har hon anlag till att bli. Fast hur ska jag klara av att gå här och dra på gipset och att det kommer en massa folk - kommer nog att städa ihjäl mig, för inte kan man släppa in någon genom dörren till ett hem som är ostädat, så fungerar nog de flesta - eller? Hur känner Ni för det? Jamenvisst är det så att många städar innan hemtjänsten kommer. Så gjorde iaf min mamma ... hela dagen innan gick åt till att städa. Men hon var ju 80 + Tycker inte att du ska göra ett enda dugg innan. Ta emot all hjälp du kan få. Det kommer du inte att ångra. Krya på dig.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2009, 09:15
|

Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834

|
Oj oj oj vilket elände som drabbat dig,såg inte tråden förrän nu.Jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig och din sambo.Du får ta det lite lugnare med benet,städning och ogräsrensnig med gipsat ben???Nej Nej Nej det får vänta tills benet är bra igen. Krya på dig och ta det lugnt.  kram Renate
--------------------
MVH Renate zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2009, 09:33
|

Medlem

|
Men snälla du! Hemtjänstpersonal är till för att avlasta och hjälpa till. Jag förstår hur du känner, men släng upp foten med gips och se lidande ut så förstår nog dom som kommer att du inte kan klara allt...... vad skall du ha för färg på gipset nästa gång då?
|
|
|
|
|
|
|
|
19-04-2009, 10:40
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (ingrid fuxwall @ 18-04-2009, 23:15)  ... nu ska husse flytta hem - han fick tre dagar på rehab, sedan var han klar. Tre dagar, men hallå! Är det någon vits med det överhuvudtaget då? Och jag tycker inte du ska städa!! Försök att ta det lugnt.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
Rosmarin
|
20-04-2009, 10:05
|
Gäster

|
CITAT (ingrid fuxwall @ 18-04-2009, 23:15)  Nu skäms jag - har spräckt även det lila gipset  Fast det är kanske inget att skratta över men jag måste ju rensa ogräs så att det inte tar över helt, gå med hundar, även om det är vingligt och går sakta och att elda i pannan och nu ska husse flytta hem - han fick tre dagar på rehab, sedan var han klar. Kommunen hjälper mig att förhala hemgången, de måste organisera hemtjänst personal. Sjukvården måste spara så man flyttar över kostnaden på nästa instans, har slutat bry mig men Xera är nöjd - hon tycker om sin husse och vill att han ska vara hemma. Först av allt får vi se till att hon lär sig det elimintära och sedan får hon bli en servic hund, det har hon anlag till att bli. Fast hur ska jag klara av att gå här och dra på gipset och att det kommer en massa folk - kommer nog att städa ihjäl mig, för inte kan man släppa in någon genom dörren till ett hem som är ostädat, så fungerar nog de flesta - eller? Hur känner Ni för det? Nej men!!! Tre dagar på rehab... vem i sambons situation blir hjälpt av det? Borde ju snarare förvirra situationen ytterligare för honom. Tur att kommunen verkar vara på din sida, kanske det kan hjälpa till lite  . Jag tror att även om det känns pinsamt att släppa in en massa folk genom dörren till ett ostädat hem så kan kanske just detta bevisa för dem att du inte klarar av att ha din sambo hemma just nu. Jag avskyr att släppa in folk när det är ostädat hos mig, men nu är det ju ett undantagsfall...  eller hur? Säga till dem att " ja titta, jag har försökt städa, och nu är gipset sprucket och jag vet inte hur jag ska göra om XX(sambons namn) kommer hem dessutom..." Hjälplöshet kan vara ett bra medel ibland, även om det inte känns naturligt. Målet helgar medlen säger man ju...  . Själv tycker jag det är fruktansvärt jobbigt att behöva be andra om hjälp. Så jag förstår dig. Jag hade säkert också spräckt mitt gips flera ggr om ifall jag hade varit i din situation. Den gången det hände mig bodde jag fortfarande i lägenhet utan trädgård, det var mitt i vintern och min dåvarande sambo fick hjälpa mig.  ta det lugnt och försök att ta hand om dig så att benet kan bli bra!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|