CITAT (Berith @ 07-04-2009, 14:43)

Men det är just det där som jag inte fattar. Om man som barn gör nåt kriminellt, kan man alltså inte lägga av med det som vuxen? Visst, hon hade tydligen en barndom som man inte önskar sin värsta fiende, men det hon gjorde som vuxen var hennes egna val.
Förlåt Berith, men hur tänker du?
Visst som vuxen gör du val, men betänk att även dom valen, som just då, verkade bra kan i längden visa sig bli katastrofala.
Som vuxna väljer vi (ganska många ialla fall) att gå in i en relation och skaffa oss några barn.
Att det med tiden visar sig vara fel och det kanske, jag säger kanske...Visar sig vara en som slås, super, är pedofil kriminell, är inget man alltid märker föränn det är försent.
dom som sitter i kläm, är
alltid barnen.
Vid en skilsmässa och eventuelt nya styvföräldrar är det inte alltid som dom vuxna ser till barnens bästa, utan till sin egen trivsel.
Växer du upp i ett "taskigt" hem, har du inte alltid så många val, om det inte finns andra vuxna som kan hjälpa dej.
Ungar och ungdomar väljer att få uppmärksamhet och att bli synliga för någon.
Är du inte det hemma, väljer du grupper där du blir synliggjord.
Om det sedan är en religös sekt, eller en missbrukargrupp är skit samma, du syns och älskas för den du är.
Jag hade önskat att du hade tänkt," tack och lov för att det gått bra för mej och mina barn" istället för att tycka att dom som misslyckats får "skylla sig själv.
Jag tror inte att Alexandra Fosmo valde en sekt för att hon ville bli skjuten i huvudet av sin mans älskarinna, eller att Sara valde att bli hjärntvättad av Helge fosmo.
Jag tror att
det var livet som valde för dom, inte tvärt om.