Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Annika Östberg kommer antagligen hem
          Meriona
          Inlägg 07-04-2009, 18:06
          Länk hit: #141

Gäster

Det finns kvinnor som gör vad som helst för sina dominanta pojkvänner, till och med låter dem döda sitt eget barn (Tänker på stackars Bobby). Sen måste man inte försvara det, det gör inte jag heller, men det ska vara en rimlighet i straffet. 27/28 år kan tyckas vara tillräckligt, det är inte massmord, det är inte kannibalism, det är inte barnarov. Låt människan leva en liten stund. Jag tror inte hon förväntas ställa till med nåt direkt.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 07-04-2009, 18:07
          Länk hit: #142

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (*Stintan* @ 07-04-2009, 19:04) *
          Med den uppväxten är det väl inte så konstigt om hon skulle lida av borderline.

Men inte är väll det en åkomma som man drabbas av genom yttre omständigheter? Är det inte något man bara har? Att uppväxten sedan gjorde att hon inte kunde hantera sitt bordeline och allt gick snett, det är ju ganska sannolikt

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-04-2009, 18:19
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Huggorm @ 07-04-2009, 19:07) *
          Men inte är väll det en åkomma som man drabbas av genom yttre omständigheter? Är det inte något man bara har? Att uppväxten sedan gjorde att hon inte kunde hantera sitt bordeline och allt gick snett, det är ju ganska sannolikt

Jag har ingen aning om det är medfött eller något som kan utvecklas genom yttre omständigheter men om man läser vilka symptomen är vid borderline så kan säkert en sådan uppväxt som Annika haft ge sådana.

En känslomässigt störd person kan ju knappast hantera sina känslor på ett vettigt sätt.

Redigerat av *Stintan*: 07-04-2009, 18:22

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 07-04-2009, 21:02
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag förstår inte riktigt vad en lättare psykisk störning som borderline har med hennes hemkomst att göra? Det är väl bättre att hon kan få den hjälp hon behöver här i landet än att hon skall få ruttna bort i ett amerikanskt fängelse.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Motti
          Inlägg 07-04-2009, 21:33
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Hörde en intervju med henne på TV i dag och hon verkar ju ha kommit till insikt om att hon gjort fel i sitt liv ,hon har ju avtjänat sitt straff och har rätt att få en chans,tror hon gjorde 25 år i fängelse det är nästan ett halvt liv det.Nog ska hon få en ärlig chans att börja om vid 57 års ålder och göra det bästa av de åren hon har kvar.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 07-04-2009, 22:37
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Berith @ 07-04-2009, 17:04) *
          Nej jag menar inte att hon som barn valde att vara med på det här mordet. Det gjorde hon väl som vuxen?

......

Vad vet du om att hon visste om att ett mord skulle begås och valde att vara med på det? Det var ju inte hon som mördade. I Sverige skulle det inte dömas som medhjälp iaf.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Rose
          Inlägg 07-04-2009, 23:03
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

raderat

Redigerat av Rose: 12-11-2009, 12:11

--------------------

Citera
          Pia L
          Inlägg 08-04-2009, 06:04
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Jag har läst lite sporadiskt i tråden och kan bara instämma i vad dom flesta här inne tycker, det är på tiden att Annika får komma hem till Sverige.

Sen vill jag också påpeka lite att den "information" om hur mordet / morden begåtts som finns att hitta på nätet baseras på åklagarens uppgifter, det är en åklagares uppgift att så bildligt som möjligt framlägga "bevis" så att åhörarna får en känsla av att ha varit där under brottet /brotten.
          Annika hade otur när hennes pojkvän valde att ta livet av sig så att hela skuldbördan blev liggande på henne istället.

Att Annika nu säger att hon vet att hon gjort fel behöver inte betyda att hon var med och medveten om dom brott som skulle begås, däremot så är det hennes enda chans att få komma till Sverige, att mer eller mindre erkänna sin inblandning oavsett om hon visste vad som skulle ske eller inte.

Redigerat av Pia L: 08-04-2009, 06:10

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Rose
          Inlägg 08-04-2009, 06:14
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

Hon är hemma nu.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 08-04-2009, 06:43
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag såg en intervju på TV igår, den var från 2005 och där pratade hon om att hon var svensk. Hon hade sin familj här och sina rötter och att hon ville tillbaka hit.

Jag har inte motsatt mej att hon kommer hit igen. Vad jag förstått så sätts hon i fängelse här också, även om tiden inte är offentlig än? Villkoret för att hon får komma "hem" igen sätts väl av USA? Vad händer om hon släpps tidigare ur svenskt fängelse än vad USA satte som villkor?

Jag förstår att hon haft en förjäklig uppväxt, och att hennes mamma svek henne. Säkert alla andra vuxna då också. Hon får nu en andra chans att bygga upp och forma sitt liv när hon närmar sej 60-årsåldern.

Om hon har suttit för många år i fängelse redan har jag ingen uppfattning om, vet ju inte vad hon gjorde då och vad hon egentligen borde gjort/inte gjort. Att hon skulle uppfattas som oskyldig i samma situation i Sverige har jag heller ingen uppfattning om.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          KURT
          Inlägg 08-04-2009, 07:02
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Det har gjorts något hemligt (naturligtvis) avtal med USA. Det finns annars exempel på fångar som kommit hem till svensk fångvård och släppts med en gång, men också fångar som faktiskt kommit hem till ett längre straff än om de stannat kvar i ursprungslandet.

Om hon strikt "överförs" till svensk fångvård, så bör hon "bara" fortsätta avtjäna sitt livstidsstraff i Sverige, och sedan kan hon när som helst ansöka om ett tidsbestämt straff i tingsrätten i Örebro, som hanterar sådana frågor.

Redigerat av KURT: 08-04-2009, 07:05

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2009, 07:12
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Enligt Beatrice Ask finns inget sådant avtal.

Jag är glad att hon nu landat på svensk mark.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 08-04-2009, 07:17
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Regeringen la locket på om överföringen av rädsla för att USA skulle stoppa överföringen enligt Beatrice Ask.

Nu har Annika kommit till Hinseberg vad jag förstår. Skönt biggrin.gif

Grattis Annika rose.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Berith
          Inlägg 08-04-2009, 07:35
          Länk hit: #154

Medlem

CITAT (KURT @ 08-04-2009, 08:02) *
          Det har gjorts något hemligt (naturligtvis) avtal med USA. Det finns annars exempel på fångar som kommit hem till svensk fångvård och släppts med en gång, men också fångar som faktiskt kommit hem till ett längre straff än om de stannat kvar i ursprungslandet.

Om hon strikt "överförs" till svensk fångvård, så bör hon "bara" fortsätta avtjäna sitt livstidsstraff i Sverige, och sedan kan hon när som helst ansöka om ett tidsbestämt straff i tingsrätten i Örebro, som hanterar sådana frågor.

Ok. Ja nu är hon ju här, vi får väl se vad som händer. En del ser henne tydligen som nån slags hjälte.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-04-2009, 07:42
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Berith @ 08-04-2009, 08:35) *
          En del ser henne tydligen som nån slags hjälte.

det hoppas jag verklighen inte.. men de flesta anser nog att hon suttit tillräckligt länge i fängelse...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-04-2009, 07:55
          Länk hit: #156

Medlem

Berith, jag bara gör reflektionen att du har mycket att säga om saken trots att du samtidigt hävdar att du inte känner till så mycket. Du kanske skulle uppdatera dig lite innan du går ut och har åsikter. Fallet är minst sagt komplicerat.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 08-04-2009, 08:07
          Länk hit: #157

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 08-04-2009, 08:55) *
          Berith, jag bara gör reflektionen att du har mycket att säga om saken trots att du samtidigt hävdar att du inte känner till så mycket. Du kanske skulle uppdatera dig lite innan du går ut och har åsikter. Fallet är minst sagt komplicerat.

Ok, jag medger att jag bara hängt med dom senaste dagarnas prat. Såg just på nyheterna på TV tex och en intervju med Beatrice Ask om 'villkoren' för flytten. Visste om AÖ sen tidigare genom dom ansökningar från henne om att få flyttas till svenskt fängelse, men inga detaljer om hennes medverkan vid morden. Nyhetsuppläsaren kallade henne just 'morddömd'.

Ska tänka på det i fortsättningen, att man bara ska ha åsikter om det man är insatt i.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-04-2009, 08:14
          Länk hit: #158

Medlem

Åsikter kan man ha om det mesta och även framföra dom men kanske inte gå fram för aktivt om man märker att andra vet mer. Det har jag lärt mig numera.

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 08-04-2009, 08:17
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Berith @ 08-04-2009, 09:07) *
          Ok, jag medger att jag bara hängt med dom senaste dagarnas prat. Såg just på nyheterna på TV tex och en intervju med Beatrice Ask om 'villkoren' för flytten. Visste om AÖ sen tidigare genom dom ansökningar från henne om att få flyttas till svenskt fängelse, men inga detaljer om hennes medverkan vid morden. Nyhetsuppläsaren kallade henne just 'morddömd'.
          Ska tänka på det i fortsättningen, att man bara ska ha åsikter om det man är insatt i.

du får väl tycka om precis vad du vill, hur lite eller mycket insatt du än är? visst är hon morddömd, hon har ju erkänt att hon har lika stor skuld som han som höll i mordvapnet.
          ja nu är hon här och det är ju bara att hålla tummarna för att hon fortsättningsvis håller sig på den "smala" vägen, återanpassningen till det svenska samhället efter 45 år i usa kan nog bli ganska svår. det finns 24 "svenskar" till som sitter i fängelse i usa, 11 "svenska" personer som är dömda för mord sitter i fängelser runt om i världen, intressant varför det inte hörs något om dem.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-04-2009, 08:20
          Länk hit: #160

Medlem

CITAT (herkules @ 08-04-2009, 09:17) *
          du får väl tycka om precis vad du vill, hur lite eller mycket insatt du än är? visst är hon morddömd, hon har ju erkänt att hon har lika stor skuld som han som höll i mordvapnet.
          ja nu är hon här och det är ju bara att hålla tummarna för att hon fortsättningsvis håller sig på den "smala" vägen, återanpassningen till det svenska samhället efter 45 år i usa kan nog bli ganska svår. det finns 24 "svenskar" till som sitter i fängelse i usa, 11 "svenska" personer som är dömda för mord sitter i fängelser runt om i världen, intressant varför det inte hörs något om dem.

Om du hade hängt med i tråden så kanske du fattat varför hon erkände ett brott hon inte utfört, detta pga märkligheter i am. "rättsskipning".

--------------------

Citera

11 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-01-2026, 03:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon