Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad har ni gjort i trädgården i sommar?
          ariana
          Inlägg 08-10-2003, 18:15
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 447
          Medlem nr: 1 231

Fint det blev ditt blomsterland rolleyes.gif
          så söt stuga som skymtar bor du där,
          fint med skogen o vita terrassen de ser trivsamt ut rolleyes.gif

Citera
          estet
          Inlägg 08-10-2003, 19:01
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Det söta stugan är grannen, tyvärr biggrin.gif . Bakom den söta stugan står ett underbart gammalt timrat torp, suck...
          Ja visst, skogen är underbar, här stormtrivs vi!

smile.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          cissi i onsala
          Inlägg 08-10-2003, 20:47
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 134
          Medlem nr: 1 947

Har också hållit på med projektet "ta bort gräsmattan", detta har resulterat i en jätteplantering vid vår uppgång och nyss krönts med den nya brevlådan på en nymålad stolpe.
          Sedan har vi satt upp plank för att ombona en uteplats och därefter har jag anlagt plantering innanför planket + låtit planteringen börja bölja ut längs häcker och fortsätta in under ett ganska lågväxande träd och ut i solen igen(det var ändå hopplöst att klippa gräset där.

Håller också på i ett land jag ser från köksfönstret, det är halvklart, måtte vintern vänta tills min influensa gått över - gräva med feber är inte så bra.

Dessutom har jag sått en hel del perenner och bytt o köpt ännu mer.

En sträng med gräs mellan uteplatsen och gången har blivit en stenläggning istället och roddisarna har fått en inramning av funkia och lite fler olika marktäckare under sig, nu finns där, vårljung, penningablad, brokbladigmurgröna, skugggröna(två olika) och akleja.

Ett projekt som är kvar är vinterkrukorna. Dessutom har jag börjat fundera på vinterprojekt, tex vindflöjel och att slipa och lacka om lite skaft på trädgårdsredskapen. Hittar säkert på något mer.

Stora landet före.
          Stora landet efter, stubben är dold under krassen i förgrunden, bredvid solbruden

--------------------
          Hälsn Cissi i Onsala
          CITAT

Folk borde byta problem med varandra. Alla vet ju hur man skall lösa andras problem.
          Ur:  Göteborgsposten, PS.

Och det är ju det vi gör här!

Citera
          Ingo
          Inlägg 09-10-2003, 17:13
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 723
          Medlem nr: 1 235

För lite är vad jag har gjort. Jag var halvtidspappaledig jan-aug med min son som fyllde ett i juli och mellan pappandet och jobbandet blev det inte så mcyket tid för trädgård...t o m vattning blev tidvis en lyx...

Men jag hann bygga på uteplatsens trädäck med några extra kvadratmeter.
          Sen fick jag slipa och olja det gamla trädäcket som plötsligt såg så skabbigt ut bredvid det nya. Jag åkte till Hyreshuset för att hyra en liten bandslip, trodde jag, men kom hem med en stor golvslip och en något mindre kantslip...vilka monster! Det verkar vara trädgårdsamatörens lott att ständigt vara nybörjare, för med varje projekt stöter man på saker som man aldrig har hanterat förr...och förmodligen inte kommer att råka på igen på länge.
          Sen målade jag planket som jag och grannen hade satt upp förra hösten därintill och anlade en liten rabatt intill planket. Och så flyttade jag runt några perenner som hamnat fel - bl.a. två vippramsplantor som haft det för blåsigt och nu blev första invånarna i den nya rabatten.

Men året är ju inte slut - om jag hinner under oktober ska jag anlägga trädgårdsland för köksväxter också. Det har jag ännu inget. Förmodligen blir det två något upphöjda bäddar om c:a 10 kvm sammanlagt.

--------------------
          Hälsningar Ingo, zon III

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-10-2026, 13:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon