Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pelargon Black Magic Appleblossom, Inte det minsta mörk....
          Nina K
          Inlägg 10-04-2009, 22:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 102
          Medlem nr: 10 461

Jag har sått pelargonen Black Magic Appleblossom som enligt beskrivningen ska få ett "effektfullt mörkt bladverk". De växer och frodas under mitt lysrör och jag har till och med hunnit toppa raringarna...
          Problemet är att bladverket inte är det minsta mörkt! g.gif Man kan ana en svag rödbrun ådring på vissa blad, men i övrigt är det ljust gröna blad som på de flesta vanliga pelargoner. Har jag fått fel sort, eller krävs det "utomhusljus" för att bladen ska bli mörka?
          Även om en utomhusvistelse i sommar kommer att ge ett mörkare bladverk så har jag svårt att tro att de ska bli helt mörka. Lite besviken är man ju....Finns det någon pelargon som har riktigt riktigt mörkt brunt/svart/röd-brunt bladverk? Jag har ju liksom ställt in mig på att ha sådana pelargoner på altanen i sommar yes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 18:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon