CITAT (kollonikompis @ 04-07-2009, 12:56)

Jag måste nog hitta på en variant där man kan plocka ner bygget på ett lätt sätt. Precis som du skriver, ett sånt tak vill jag gärna ha! Ja... detta är mycket bara på tankestadiet. Jag ska ta och bekanta mig med penna och papper också... och de olika alternativen som står till buds på bygghandeln.
Har du inte pyntat mer än 3-4 tusen för ditt bygge!? Det låter sanslöst billigt...! Gratulerar! Jag tycker alltid saker kostar alldeles för mycket. jag har säkert köpt saker till kolonilotten för mer. Spadar, slang, vattenspridare, frö, låda... massor med småplock. (Som jag iofs har kvar till nästa år.)
Det ska bli spännade att se vad det blir! jag hoppas du gör en tråd här av ditt bygge!
Jag kollade på min uträkning igen,
själva trästommen+tak gick på 3000 kr,
sen tillkom kostnaden för fönstrena, det var tre glasrutor och färg och kitt och allt sånt men även gångjärn och vädringsbeslag för ytterligare 2000 kr
så jag får nog säga att det gick på 5000 kr
sen har jag ju förstås köpt MASSA saker till själva odlingen men de har jag inte räknat med
Jag tycker att jag fick mycket för mina pengar!
CITAT (lämås @ 04-07-2009, 17:41)

Åh, va duktig du är....vilket projekt. Å snyggt blev det. Härligt att ha det på altan...så nära där ni sitter...kan ni ju njuta hela sommaren o höra allt växa så det knakar:)//Helén
Tack! ja det var en hit att ha det på altanen! det är så himla enkelt att grejja med det!