Det måste vara ett skämt!! Jag sitter här och vet inte om jag ska skratta eller koka av ilska. Förra fredagen slutade telefonen att fungera efter att de hade jobbat på grannens ledning. Jag märkte det inte förrän på lördagen. Kontaktade Optimal Telecoms kundservice på nätet (tur att internet fungerar!!) och bad dem att åtgärda felet. Förra tisdagen kom svaret:
"För att kunna hitta ditt abonnemang i våra register behöver vi kundnummer eller personnummer. Återkom med någon av dessa uppgifter, så kan vi hjälpa dig." Varför kan de inte gå på telefonnumret?!

Lånade en mobil också och både pappa och jag ringde vid flera tillfällen men fick bara "slingriga" svar. De hörde aldrig av sig fast de lovade att göra en felsökning och sen ringa på mobilen. Det finns vissa gränser för hur mycket man orkar bråka med dem så vi lät det vara och var utan telefon hela påskhelgen också. Igår kom det äntligen någon (efter 1½ vecka!!), klättrade upp i en stolpe och efter 2 sekunder fungerade telefonen igen. Nyss fick jag följande mail från dem:
Nyligen efterfrågade du personlig hjälp från vår online-supportavdelning. Nedan finns en sammanfattning av din förfrågan och vårt svar. Om problemet inte har lösts kan du öppna det igen inom 7 dagar. Vi är glada att kunna stå till tjänst.
De vet inte ens om att någon har lagat ledningen.

"
Glada att kunna stå till tjänst"!

De fick återigen ett mycket ovänligt och sarkastiskt svar och ett hot att vi kommer att byta tillbaka till Telia, fast de verkar inte bry sig. Men efter allt man har hört så är väl Telia ännu värre? Men på deras hemsida kan man i alla fall felanmäla sitt telefonnummer direkt istället för att behöva springa ut i skogen med en mobil.
Har ni erfarenheter av Optimal Telecom? Hittils har jag egentligen tyckt att de har varit bra, de ringer t.o.m. ibland och frågar rent allmänt om jag är nöjd.