Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Helt orörd trädgård, vad göra av den? (Nybörjare), En tomt utan en endaste liten växt planterat på.
          Armani
          Inlägg 14-04-2009, 11:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 22 321

Hej på er smile.gif

I höstas köpte jag och sambon vårt hus. Dom förra ägarna verkar inte ha varit några större trädgårdsfantaster då det inte finns en enda liten växt planterat på gården så det här blir verkligen något för mig/oss att bita i nu när våren börjar bli ett faktum.
          Är en total nybörjare så något svårare projekt är nog inte så lämpligt wink.gif

Lite som jag iaf har funderat över är:

* På baksidan av vårt hus finns endast ett litet dike som skiljer av mot vägen. Skulle gärna vilja gränsa av lite med något. Gärna något som inte tar allt för lång tid att föra upp.

* Någon sorts rabatt längs efter en, eller kanske två, husväggar. Hur långt ut från husväggen ska man anlägga den för att inte göra skada på husgrunden? Tycker i övrigt att det är hemskt fint när man strör bark på.

* De förra ägarna har haft en stor studsmatta till barnen och därav har gräsmattan blivit skadad. Räcker det med att man "ruggar" upp lite och sår gräsfrön på de ställen där det behövs?

* Någon/några sorts bärbuskar för vår lilla dotters skull hade varit kul men jag vet inte riktigt vart jag skulle kunna placera dessa.

Tar JÄTTEgärna emot tips och idéer smile.gif

Lite bilder tagna utifrån:

huset1.jpg

huset2.jpg

huset3.jpg

huset4.jpg

huset5.jpg

Redigerat av Armani: 14-04-2009, 11:16

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2025, 05:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon