CITAT (blomkronan @ 26-07-2009, 19:31)

Jätte kul att höra att du kommit i gång

jag har inte varit i den här tråden på länge... som sagt vilken hem-side adress har du..
nyfikenNu vill jag oxå lära mig lite av vad du har lärt dig på vägen... när det gäller det här med rotavdraget!
Får du bara hälften av kunden och hälften av staten... men när får du av staten? när kunden betalt sitt, eller när jobbet är utfört? Hur ska det redovisas?
nyfiken igen 
Jag finns på
www.helensgrona.se. Webhotellet heter one.com - de är billiga och enkla att använda.
Hushållsnära tjänster fungerar som rotavdraget. Det knepiga är att hålla reda på vilka tjänster som ingår och vilka som inte gör det. Det gäller t ex beskärning av rosor och buskar men inte träd. När jag utfört ett arbete skickar jag en faktura till kunden där de ska betala halva beloppet (ink moms). När jag fått pengarna av kunden skickar jag in en speciell blankett till Skatteverket och begär att få den resterande delen av fakturan. Då ska de gå in och kolla så personen inte redan utnyttjat maxbeloppet 50 000:- Om allt är ok får jag pengarna inom några veckor - annars måste jag gå tillbaka och kräva summan av kunden istället. Därför har jag en blankett med mig ut till kunden som de får skriva på redan när jag gör jobbet, om att de lovar att de inte tagit ut beloppet än. Snacka om mängder med administration....