Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> driva upp rosor från frö?
          linda84
          Inlägg 27-04-2009, 21:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 115
          Medlem nr: 15 102

Jag har varit å dragit i min mammas rosen buske idag (plockade bort förra årets gamla blommor). Å när ja stod där å pillade kunde ja inte låta bli å dissikera en av dom gamla blommorna. Å vad hittade jag där?? Jo frön så klart tongue.gif .. letade vidare men de va långt från alla som de va fröer i utan ja hittade 4 st efter att ha gtt igen om HELA busken. Å tro mig de va många skrumpna blommor *hihi*.

Så nu undrar jag om dessa frön går at driva upp själv hemma eller om de är lönlöst att ens försöka!? Detta är en gammal fin gul ros som har sått här sedan vi flyttade hit för 8 år sedan. Skulle tro att de är en av våra gamla hederliga sorter då den är så där tätt taggig. Ska se om ja kan hitta någon bild så kanske nån kan tala om för mig vad de är för sort!?

hoppas någon är bra på sånt här å har lust å ge mig lite bra tips smile.gif.

tack på förhand

(inser att denna tråden kan ha hamnat lite fel nu så här i efterhand så någon som har hand om detta får gärna flytta den rätt i så fall)

Redigerat av linda84: 27-04-2009, 21:21

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 05:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon