Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växthusbygge
          e_sedell
          Inlägg 05-10-2003, 20:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 001
          Medlem nr: 662

Jag har ett växthus på ca 8 kvadrat nu. Det är gjort helt i trä så när som på plast och spik. Jag hade tänkt att bygga ut det till det dubbla och på en gång få det lite högre. Det står i slutet på en slänt med en höjdskilnad på ca 1-140. Jag har inte mätt någonting än. Jag funderar lite på hur jag ska göra. Huset kommer ju näst intill bli kvadratiskt. Det får gärna vara uppdelat i två höjd sektioner innuti, med en lite trapp emellan. Hur ska jag bygga skälva huset då? Snetak måste det ju vara och det blir väldigt högt om jag ska ha det i bara en sektion ^, men två ^^då måste jag ju värma upp det för att inte snön ska knäcka det när den sammlas i mellan.... Ett tak som lutar åt fyra håll skulle bli fint, men då har vi det där med höjden igen. Men det kanske inte är så stort problem. Jag vill ju hellst ha så gämn höjd som går i hela huset.... Uppvärmningen på våren blir också ett problem när det är högt. Ett tält innuti skulle avhjälpa detta. Var köper jag sådant?

--------------------
          Erik, zon II

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 09:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon