Igår var jag ute och höll på att omskolade lite fröplantor. Jag hämtade jord från en stor säck som låg på marken. Den har legad öppen några dagar. Jag tog jorden med en planteringsspade till en mindre hink eftersom jag inte orkar lyfta en tung jordsäck. Jag gick flera gånger och fyllde på hinken. Den sista gången fick jag riktigt ta in handen för att få ur jorden ur påsen och vet ni vad som hoppade fram då..................en padda!!!!! Åhhh så rädd jag blev!!! Jag skrek högt. Jag är ju inte rädd för paddor men just när det händer så där plötsligt....där jag inte räknat med det...då reagerar jag väldigt. Jag hoppade en meter.....hihi.
padda.JPG ( 100.45k )
Antal nedladdningar: 56Ojoj vad paddan blåste upp sig när jag försökte få honom ur påsen. Sen kröp han bara tillbaks in i påsen. Jag fick klippa bort ena sidan på påsen så att jag kunde hjälpa honom att komma ur. Till slut lyckades jag få ur honom och han hoppade undan.
paddaute.JPG ( 132.3k )
Antal nedladdningar: 40Ahhhhhh friheten hägrar!!!!!
Oj vad glad jag var att det inte var en orm. Nu kommer jag allt kolla jordsäckarna ordentligt innan jag sticker ner spaden och tar jord!!!
Så tänk på det ....man kan aldrig veta vad som finns ute i en öppnad jordsäck!!!!