Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Va med och lös mitt gardinproblem! (Er expertis behövs)
          umeafia
          Inlägg 27-05-2009, 20:35
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 25
          Medlem nr: 22 883

Nu blev det rätt! Här kommer en update av gardinproblemet:

Nu är gardinerna nedplockade och på bilden ser ni resultatet Jag var fullt medveten om att de mörka och tilltäppta gardinerna stängde ute mycket av ljuset men att det var så här ljust ute hade jag nog inte förstått

Jag har köpt de förlängda fästerna och är nu pågång med inköp av tyget. Lutar åt ett ljust tyg men har ännu inte hittat det rätta.

Tycker ni fortfarande att jag ska köra längder? Kan jag ha svarta stänger till vita gardiner som kanske blir lite skira ?

Andra tips innan jag sätter igång?

Redigerat av umeafia: 28-05-2009, 13:55
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Citera
          umeafia
          Inlägg 28-05-2009, 07:09
          Länk hit: #42

Medlem

.

Citera
          umeafia
          Inlägg 29-05-2009, 08:07
          Länk hit: #43

Medlem

Någon som har möjlighet att hjälpa till?

Som tur är så ska det inte bli sy-gardiner-väder i helgen direkt... smile.gif

Citera
          ingrids
          Inlägg 29-05-2009, 08:37
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

Jag är nog helt fel person att svara då jag kört gardinlöst i många herrans år och löser det hela med snygga persienner, men jag skulle säga panellängder i ytterändarna på båda stängerna och en gardinstång ända in i hörnet så du kan hänga gardiner på högra väggen. Då får du gardinsymmetri utan att stjäla minsta ljus smile.gif

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera
          Betty
          Inlägg 29-05-2009, 09:00
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (umeafia @ 27-05-2009, 21:35) *
          Nu blev det rätt! Här kommer en update av gardinproblemet:

Nu är gardinerna nedplockade och på bilden ser ni resultatet Jag var fullt medveten om att de mörka och tilltäppta gardinerna stängde ute mycket av ljuset men att det var så här ljust ute hade jag nog inte förstått

Jag har köpt de förlängda fästerna och är nu pågång med inköp av tyget. Lutar åt ett ljust tyg men har ännu inte hittat det rätta.

Tycker ni fortfarande att jag ska köra längder? Kan jag ha svarta stänger till vita gardiner som kanske blir lite skira ?

Andra tips innan jag sätter igång?

Jag skulle valt vita eller väldigt ljusa panellängder eller tunna voille-gardinlängder, gärna med lite blått i. Jag ser att du har blå ljuslyktor på bordet och det är snyggt att plocka in en eller ett par accentfärger i inredningen. Jag skulle absolut inte satt någon gardin på högra väggen mellan fönstrena, hellre då en tavla med något blått i eller en spegel eller annan väggprydnad typ ett par ljushållare i svart smide t.ex. Du kan absolut ha svarta gardinstänger till vita/ljusa/skira gardiner, det blir hur snyggt som helst! tummenupp.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          umeafia
          Inlägg 02-06-2009, 11:08
          Länk hit: #46

Medlem

Tack för ditt tips Betty! Ska ha det i åtanke smile.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 02-06-2009, 11:23
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Betty @ 29-05-2009, 08:00) *
          Jag skulle valt vita eller väldigt ljusa panellängder eller tunna voille-gardinlängder, gärna med lite blått i. Jag ser att du har blå ljuslyktor på bordet och det är snyggt att plocka in en eller ett par accentfärger i inredningen. Jag skulle absolut inte satt någon gardin på högra väggen mellan fönstrena, hellre då en tavla med något blått i eller en spegel eller annan väggprydnad typ ett par ljushållare i svart smide t.ex. Du kan absolut ha svarta gardinstänger till vita/ljusa/skira gardiner, det blir hur snyggt som helst! tummenupp.gif

Jag håller också på vita eller väldigt ljusa paneler i yttersidorna, helt enligt Bettys förslag. En gardin i mitten
          ger kanske ett något "hoptryckt" intryckt. Du får mer rymd i rummet utan mittgardiner.

Själv har jag vita/ljusa gardiner i hela huset och har så haft i många år. Tröttnar aldrig!!!!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-01-2026, 02:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon