Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Beskärning av äppelträd!?
          linda84
          Inlägg 04-05-2009, 15:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 115
          Medlem nr: 15 102

Köpte mig i höstas/vintras ett litet torp som stått tomt länge ich på tomten finns 4 stycken odrägligt misshandlade äppelträn. 2 av dom är i så dåligt skick, alldeles urholkade i stammen och mycket döda grenar, i höstas när ja va där å tittade första gången såg jag att ungefär 1/4 del utav grenarna levde och hade blad/frukt så dom tror jag tyvärr att jag måste ta bort.

Men sen är de dom två som återstår, dom har stått helt orörd i åtminstone 17 år vilket gör att dom är mossiga å ser ganska eländiga ut. Dock har dom inte vuxit sig jätte stora utan har fortfarnade en ganska behändig storlek.

Men jag är ny på detta med att beskära träd så ja slängeer ut frågan här å ser om någon kan tipsa å lära mig om hur man på bästa sätt gör att dessa träd blir bra fruktträd och dessutom kanske dom kan se finare ut oxå biggrin.gif. När ska man beskära och även hur hårt törs man beskära dom!?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 11:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon