Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          LåstNytt inlägg
          > Hoppsan, Vart tog diskussionen vägen?
          Posse
          Inlägg 08-10-2003, 08:38
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

Tyvärr tycks personen, vars inlägg ursprungligen drog igång den här verkligen engagerande diskussionen, vilket kan avläsas på "tittarsiffrorna" (få trådar torde haft så många visningar under så kort tid som denna) i efterhand ha redigerat bort praktiskt taget allt hon hade skrivit i alla de trådar som har med ärendet att göra. sad.gif
          Ur flera aspekter tycker jag att det är mycket tråkigt. sad.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 08-10-2003, 09:03
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Stackars dig Ingemar!
          Jag har fullt förtroende för dig. Jag hävdar också att du som webmaster har makten. Du utövar den också på ett bra sätt.
          Sajten är kanonfin och det enda jag önskar är att etikreglerna skulle sitta på ett något synligare ställe.

När man registrerar sig har man ofta lite annat att tänka på. En bra signatur, lösenord och annat. Ber man datorn hålla reda på lösenordet så kommern man direkt in. Jag har letat efter etikreglerna men fortfarande inte hittat dom. Men jag är lite bakvänd ibland. Jag försöker dock efter bästa förmåga uppföra mig i alla fall.

Jag tror att allt det här dravlet som pågått senaste veckorna beror på en
          gäst ellet en katt bland hermelinerna. Någon som sitter i kulisserna och njuter av att skapa osämja. Tyvärr så har tre personer på sajten råkat illa ut och jag tror inte att någon av dom har med det hela att göra utan är offer för hermelinens bett.
          Jag förstår mycket väl om du är mätt på denna sajt just nu men jag skickar dig ett mail i alla fall. Och jag tänker inte vara otrevlig. Jag tror att jag kan beskriva händelseförloppet på ett ungefär och har något litet förslag på lösning.
          Igår tog jag mig lite ton (känner mig som musen som röt). Tyckte att drevet skulle blåsas av. Tyvärr verkar inte alla hålla med om det, vilket är synd. Kanske förståeligt eftersom många blivit väldigt frustrerade.
          Ha det gott Ingemar.

Citera
          Mariann
          Inlägg 08-10-2003, 09:04
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

Dom är ju visserligen redigerade, men de flesta går ju att läsa ändå eftersom flera andra har citerat dom wub.gif

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 08-10-2003, 09:25
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

Hejja Ingemar!
          Jag tycker du sköter din uppgift väl och är precis så nyanserad man kan vara i den sitsen. Fortsätt att sova gott och ta inte illa vid dig av elaka kommentarer och mail! Tycker det är lite skämmigt att det finns människor som skickar mail med uttryck som "j-a webmaster"!:blink: Men som sagt JAG tycker du sköter det här utmärkt! Ha en bra dag! smile.gif

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera
          Posse
          Inlägg 08-10-2003, 10:29
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (Ingemar @ 07-10-2003, 23:42)
          - Nej, det går inte att skicka anonyma mail eller PM från Odla.nu.

Jag gjorde en liten koll för några dagar sedan och fick uppfattningen att det tyvärr inte tycks gå att stänga av möjligheten att andra användare skickar PM till en? unsure.gif

Enligt min mening vore det bra om det ginge att välja bort ikonen och funktionen PM, och idéalet att man även kunde spärra bara vissa användare från att sända en PM. smile.gif

Citera
          lolo
          Inlägg 08-10-2003, 11:04
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 130
          Medlem nr: 382

Bra sagt av webmastern Ingemar! Nu hoppas man att vi alla kan hjälpas åt att följa de regler som är satta. För vi vill väl alla fortsätta att använda oss av odla.nu? Jag är då oerhört tacksam för den möjligheten, har lärt mig väldigt mycket av anda forumister under det år jag varit medlem här, samtidigt som det varit roligt att kunna bidra med ett och annat tips till andra.

Snälla, kan vi inte gå vidare nu och glömma det som varit? Alla är vi tack o lov olika personligheter och måste få tillåtas vara det (vi uttrycker oss därmed också på olika sätt, även på ett forum, utan att det är fel på nåt sätt). Alla kan inte tycka om alla, vilket man måste acceptera. (så är det i verkliga livet också). Men låt oss ändå RESPEKTERA varandra! unsure.gif
          /Ann-Louise i Umeå

--------------------
          Ann-Louise zon 5

"Fyll inte livet med år utan åren med liv"

Citera
          Cilla
          Inlägg 08-10-2003, 11:08
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Tack Ingemar för svar till alla här! Och visst är det utmanande att vara webmaster också! tongue.gif

Jag tror att när meddelanden tas bort som skrivits av folk som varit aktiva länge på forumet här så är det bra med en direkt förklaring till dessa. Detta för att undvika det som uppstod nu, det som Ingo beskrev och säkert andra upplevde som skrev i tråden också, för att inte tala om de som initierade den.

Ingo skrev:
          Jag skrev ett av svaren i den borttagna tråden, det andra och längsta. Jag ansträngde mig för att vara saklig och nyanserad och argumentera mot argument, inte mot en person. Men nu är tråden borta utan att jag har fått någon förklaring från moderatorn, vilket jag anser att jag borde ha. För jag har ingen aning om mitt inlägg innehöll något som ansågs som övertramp eller om det så att säga bara åkte ut på köpet med resten. Och jag vet inte om det är meningen att jag ska ta åt mig när det talas om "folk som grälar"...även fast jag själv inte tycker att jag gjorde något fel.

I övrigt tycker jag inte att det behöver skyltas eller formuleras en ny policy om man nu ser till den vi har. MEN det är bra att diskutera och lära efter varje situation när man tycker att netiketten brutits, och det är inte fel att forumlera överenskommelser tillsammans även om det inte blir avtalstext sedan.

Som Virgo skrev med ett smile.gif - vi har säkert alla brutit mot reglerna någon gång. Jag hoppas att de som initierade detta och som blev drabbade kommer igen.

--------------------

Citera
          ariana
          Inlägg 08-10-2003, 12:22
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 447
          Medlem nr: 1 231

Bra Ingemar förstår att det är tufft ibland
          Hoppas ni kommer tillbaks igen ni som brukar vara med här kram på er alla rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Citera
          Ralf
          Inlägg 08-10-2003, 12:42
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Nej vi behöver inte fler regler. Sunt förnuft + befintliga regler räcker.

Ja Ingemar du sköter din uppgift mkt bra.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Ingo
          Inlägg 09-10-2003, 16:02
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 723
          Medlem nr: 1 235

Jättebra svar, Ingemar. (Hm, känns konstigt att skriva så. Det är inte så ofta jag stöter på en namne.) Uppenbarligen gör du ett jättebra jobb eftersom jag aldrig har sett någon av de där avarterna du nämner!

CITAT (Ralf @ 08-10-2003, 13:42)
          Sunt förnuft + befintliga regler räcker

Det håller jag med om. Fast lägg reglerna lite synligare, jag hade glömt bort att jag alls sett dem vid registreringen.

--------------------
          Hälsningar Ingo, zon III

Citera
          Virgo
          Inlägg 09-10-2003, 20:06
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Regler eller avtal som visas vid registrering eller installation av program är det sällan man läser fastän man borde göra det.

I många forum så finns just detta som ett info längst upp i ämneskategorierna så att man kan uppdatera sig när man inte kommer ihåg hur man ska uppföra sig i ett forum. ohmy.gif

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          Ingemar
          Inlägg 09-10-2003, 20:47
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 7

Efter mitt senaste inlägg i den här tråden har jag fått en mängd mail och PM, i huvudsak trevliga:-) Jag har fått en hel del förklaringar och synpunkter, dessutom har jag fått tillgång till ett av de sk. anonyma mailen. Jämfört med de mail jag ibland kan få tycker jag inte det här var så farligt även om tonen i det bitvis är lite otrevlig. Adressen det kommer ifrån tillhör ingen registrerad användare i forumet men det hindrar ju ändå inte att det är någon här som använt en annan adress. Via mailadressen och tidpunkten när mailet skickades har jag fått fram ett ip-nummer som jag för närvarande kollar mot senaste veckans aktivitet i forumet. Det innebär att jag kan få fram om det är någon användare här i forumet som skickat mailet, under förutsättning att samma dator och uppkoppling använts i båda fallen. Eftersom det under en vecka i forumet är en hel del aktivitet kommer det här arbetet att ta ytterliggare ett par timmar.

Via ip-numret har jag också fått fram vilken Internetleverantör det tillhör och jag skulle eventuellt kunna skicka dem en förfrågan om vem som använde det när mailet skickades. Men eftersom det inte gäller något allvarligare än ett halvtaskigt mail kommer jag förmodligen inte att få tillgång till uppgifterna den vägen. Det krävs i regel minst en polisanmälan för att dom ska visa lite samarbetsvilja.

Eftersom det ”anonyma mailet” jag fått tillgång till inte är speciellt allvarligt kommer jag inte att vidta några ytterligare åtgärder även om det visar sig att det kommer från någon i forumet.

I och med detta anser jag att jag nu gjort vad som kan göras. Nu låser jag den här tråden och hoppas vi kan lägga detta bakom oss.

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 18:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon