Tack Ingemar för svar till alla här! Och visst är det utmanande att vara webmaster också!
Jag tror att när meddelanden tas bort som skrivits av folk som varit aktiva länge på forumet här så är det bra med en direkt förklaring till dessa. Detta för att undvika det som uppstod nu, det som Ingo beskrev och säkert andra upplevde som skrev i tråden också, för att inte tala om de som initierade den.
Ingo skrev:Jag skrev ett av svaren i den borttagna tråden, det andra och längsta. Jag ansträngde mig för att vara saklig och nyanserad och argumentera mot argument, inte mot en person. Men nu är tråden borta utan att jag har fått någon förklaring från moderatorn, vilket jag anser att jag borde ha. För jag har ingen aning om mitt inlägg innehöll något som ansågs som övertramp eller om det så att säga bara åkte ut på köpet med resten. Och jag vet inte om det är meningen att jag ska ta åt mig när det talas om "folk som grälar"...även fast jag själv inte tycker att jag gjorde något fel. I övrigt tycker jag inte att det behöver skyltas eller formuleras en ny policy om man nu ser till den vi har. MEN det är bra att diskutera och lära efter varje situation när man tycker att netiketten brutits, och det är inte fel att forumlera överenskommelser tillsammans även om det inte blir avtalstext sedan.
Som Virgo skrev med ett

- vi har säkert alla brutit mot reglerna någon gång. Jag hoppas att de som initierade detta och som blev drabbade kommer igen.