Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          LåstNytt inlägg
          > Känns inte bra!
          Hannele
          Inlägg 09-10-2003, 10:46
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Posse har uppfattat det rätt.

Flera har fått påhopp... Man mår väldigt väldigt dåligt... det begriper inte den som inte blivit utsatt.
          Vem vill stå här och berätta, att man i viss mån är mobbad?? Att man får även anonyma elaka melj - men dem slänger man så fort man kan! Ingen! Utom Adri-Anne och jag - som ville få någon sorts slut på det. Nu har det gått tre veckor, jag börjar komma på fötter igen, men... många mår dåligt.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Mariann
          Inlägg 09-10-2003, 10:49
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

CITAT (Posse @ 09-10-2003, 11:42)
          CITAT (Ingrid på Västkusten @ 09-10-2003, 11:37)
          Kan vi låta det sova nu?

Varför ska vi "låta det sova" bara för att du berättat din version???

För att vi måste gå vidare, annars är det stor risk att denna tråd också urartar sad.gif Folk som måste förklara sig, hålla med än den ena än den andra mm och då lär det gå käpprakt åt skogen igen här på forumet. Vill vi det äen en gång? Hade vi inte lärt oss nått förra gången eller?

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera
          Ti bee
          Inlägg 09-10-2003, 10:58
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

Jag skrev inte inlägget för att alla skulle börja träta!!!
          Två blev osams, den ena vill inte vara kvar längre och jag har uttryckt till Felix matte att jag vill att hon skall stanna, jag hoppades väl någonstans på att fler skulle göra detsamma (vilket några också gjorde, tack för det smile.gif ). Men inte börja träta igen!!!! Det räcker väl med att en droppat av och lämnat en tomhet efter sig? Vi vill väl ha alla kvar här? Jag vill i alla fall ha kvar alla här, med alla sina olikheter!! Om ni också vill det så tycker jag att vi slutar träta nu!

--------------------

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 09-10-2003, 11:00
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Hannele @ 09-10-2003, 11:46)
          Posse har uppfattat det rätt.

Flera har fått påhopp... Man mår väldigt väldigt dåligt... det begriper inte den som inte blivit utsatt.
          Vem vill stå här och berätta, att man i viss mån är mobbad?? Att man får även anonyma elaka melj - men dem slänger man så fort man kan! Ingen! Utom Adri-Anne och jag - som ville få någon sorts slut på det. Nu har det gått tre veckor, jag börjar komma på fötter igen, men... många mår dåligt.

Först och främst önskar jag att Moderatorn plockar bort denna tråd.

Sedan Hannele. Vi är fler som fått elaka mail , jag också. (överraskad?)

1 (ett) PM har jag under min tid på Odla, skickat till person som inte själv först PM.at mig och det PM var till dig och det har alla fått läsa.
          Besservisser har jag inte kallat någon (rätt ska vara rätt)

Om denna tråd försvinner så vet ni att det är jag som bett om det.
          Vill också säga att jag inte mailat Webbmaster tidigare i denna infekterade debatt.

Anledning att jag tittade in här idag, är att jag fick medd. att tråden startats.

Ha en bra dag allihopa.

Citera
          Hannele
          Inlägg 09-10-2003, 11:07
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

"Sedan Hannele. Vi är fler som fått elaka mail , jag också. (överraskad?)"

Det vet jag, därför jag trädde fram, för att ingen ska känna sej ensam.
          Det är tufft nog som det är.
          Jag har aldrig nämnt några namn.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 09-10-2003, 11:21
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Ti bee @ 09-10-2003, 11:58)

Det förstår jag så väl wub.gif

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 09-10-2003, 11:28
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

CITAT (Mariann @ 09-10-2003, 11:16)
          Jag föstår inte varför folk är så snarstuckna??? Det tog inte lång stund förrän personliga påhopp började igen(precis som Hannele säger). Ibland undrar man om det är hätska diskussioner folk vill ha ohmy.gif. Ingemar har sagt att det inte går att maila anonymt, så de som fick elaka mail vet från vem det är!
          Det här börjar bli som Isareal - Palestina konflikten, människor som inte kan förlåta, glömma o gå vidare! Somliga gör så gott dom kan återkommer o skriver, andra orkar inte just nu, varför kan vi inte acceptera det?
          Sluta tjaffsa om detta nu sad.gif det gör inte saken bättre precis som Ingrid säger.

[QUOTE]
          Vad är detta? Går inte att skicka anonyma mail? Om jag får ett mail på min egen mailadress hemma. I mailadressen står inget namn och skrivaren har inget namn eller nicknamn som underskrift, hur skall jag då veta vem det är. Och hur skall man spåra en sådan? Jag förstår nu att jag nu har gjort något väldigt dumt, jag sparade inte dessa förbaskade mail. Jag var en idiot, jag skulle slängt dom upp till allmänt beskådande. Nu sitter jag ännu värre i klistret Jag kan inte bevisa ett jota. Detta har bara blivit för mycket, nu orkar jag inte längre. Tack Posse för att du var den enda som brydde dig. Gamlemor fick så rätt." Det är tystnaden som är farligast"

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 09-10-2003, 11:48
          Länk hit: #28

Medlem

" Det är tystnaden som är farligast"

Ann! Jag har inte varit in här och läst , så jag vet inte vad allt som har skrivits, men jag har skrivit till dig på din hemsida.
          Kram från mig:wub:

Citera
          Posse
          Inlägg 09-10-2003, 11:55
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (Ti bee @ 09-10-2003, 11:58)
          Två blev osams, den ena vill inte vara kvar längre och jag har uttryckt till Felix matte att jag vill att hon skall stanna, jag hoppades väl någonstans på att fler skulle göra detsamma (vilket några också gjorde, tack för det  :) ). Men inte börja träta igen!!!! Det räcker väl med att en droppat av och lämnat en tomhet efter sig? Vi vill väl ha alla kvar här? Jag vill i alla fall ha kvar alla här, med alla sina olikheter!! Om ni också vill det så tycker jag att vi slutar träta nu!

Ska man "sopa under mattan" eller "rensa luften"?
          huh.gif Jag blir förbluffad över flera skribenters kommentarer här. ohmy.gif

Är det en "träta" att försöka redovisa korrekt och reda ut det och vad som har hänt?

Citera
          Ti bee
          Inlägg 09-10-2003, 12:05
          Länk hit: #30

Medlem

huh.gif Åhh suck.
          Jag tycker nog att det här liknar en träta och ärligt talat tror jag inte att luften kommer att rensas av den här diskussionen.
          Jag har bett moderatorn att ta bort mitt inlägg, för det var inte min avsikt att riva upp det infekterade grälet igen.
          Min avsikt var att förhindra att en forumsdeltagare lämnade forumet.
          Om du vill debattera rätt och fel och "redovisa korrekt" så får du öppna ett eget inlägg.

--------------------

Citera
          Mariann
          Inlägg 09-10-2003, 12:16
          Länk hit: #31

Medlem

Det finns alltid människor som älskar att diskutera för diskuterandets skull. Sedan hade jag ingen aning om at det var på din privata mail det kommit elaka mail. Hade den uppfattningen att det var genom odla.nu man mailat dig (Anne)eller om det nu heter PM. unsure.gif .
          Minsta missförstånd görs till en jätte fjäder ohmy.gif just nu, allt är så infekterat att det går inte att "prata" om det. Denna tråd lär inte lösa det tvärtom!!Det handlar inte om att sopa under mattan, det handlar om att släppa allt!

--------------------

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera
          Posse
          Inlägg 09-10-2003, 12:19
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Ti bee @ 09-10-2003, 13:05)
          huh.gif  Åhh suck.
          Jag tycker nog att det här liknar en träta och ärligt talat tror jag inte att luften kommer att rensas av den här diskussionen.
          Jag har bett moderatorn att ta bort mitt inlägg, för det var inte min avsikt att riva upp det infekterade grälet igen.
          Min avsikt var att förhindra att en forumsdeltagare lämnade forumet.
          Om du vill debattera rätt och fel och "redovisa korrekt" så får du öppna ett eget inlägg.

Personligen tycker jag att det vore mycket, mycket olyckligt att radera den här tråden där saker och ting verkligen klarläggs!
          Fastän det verkar inte alla vilja...

Citera
          Ti bee
          Inlägg 09-10-2003, 12:21
          Länk hit: #33

Medlem

Nej naturligtvis så har jag intresse av att allt fortsätter vara riktigt eländigt (missa inte min ironi)! blink.gif

--------------------

Citera
          Ti bee
          Inlägg 09-10-2003, 12:23
          Länk hit: #34

Medlem

För övrigt så är detta slutdiskuterat för min del.

--------------------

Citera
          mona_g
          Inlägg 09-10-2003, 12:25
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 1 898

Snarstucken eller ej! Nu återgår jag till mina trädgårdsböcker och andra sajter på nätet om trädgårdar. Det här är så otroligt barnsligt och jag ångrar att jag gjorde ett inlägg i debatten. Lycka till Hannele, Felix matte och alla ni andra. Försök hålla sams och var trevliga mot varandra istället. Det handlar ju om växter här, inte om att överleva! Ni är så otroligt duktiga allihop! Ha det så bra och tack för alla bra tips och svar jag fått under den korta tid jag varit med. Ett speciellt tack till Cilla.

Citera
          Posse
          Inlägg 09-10-2003, 12:33
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Adri-Anne @ 09-10-2003, 12:28)
          Vad är detta? Går inte att skicka anonyma mail? Om jag får ett mail på min egen mailadress hemma. I mailadressen står inget namn och skrivaren har inget namn eller nicknamn  som underskrift, hur skall jag då veta vem det är.  Och hur skall man spåra en sådan?  Jag förstår nu att jag nu har gjort något väldigt dumt, jag sparade inte dessa förbaskade mail. Jag var en idiot, jag skulle slängt dom upp till allmänt beskådande. Nu sitter jag ännu värre i klistret  Jag kan inte bevisa ett jota. Detta har bara blivit för mycket, nu orkar jag inte längre. Tack Posse för att du var den enda som brydde dig. Gamlemor fick så rätt." Det är tystnaden som är farligast"

Trevligt att se dig här igen, Adri-Anne! smile.gif

Det var alltså inte PM genom Odla, utan istället vanliga email du fått? unsure.gif

Isåfall kan det finnas en möjlighet att de inte är definitivt raderade - de kan ligga kvar i "Deleted Items" e.dyl. i väntan på slutlig radering.

I mailens "tekniska huvud" kan det framgå intressanta uppgifter....

Citera
          Virgo
          Inlägg 09-10-2003, 12:47
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

hej,
          Och jag som inte fått ett endaste argt PM eller elakt mail! mad.gif

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          yla
          Inlägg 09-10-2003, 12:55
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

CITAT (Virgo @ 09-10-2003, 13:47)
          hej,
          Och jag som inte fått ett endaste argt PM eller elakt mail! mad.gif

fniss
          virgo
          det skulle du kanske fått ibland

flåt jag skojjar laugh.gif biggrin.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Mariann
          Inlägg 09-10-2003, 13:15
          Länk hit: #39

Medlem

Inte jag heller tongue.gif men däremot en massa skit mail om förstoringar av div kroppsdelar. Men det värsta jag fått är erbjudande om barnporr, de mailen har jag vidarebefodrat till polisen men ej fått svar ohmy.gif Fast de kan väl inget göra i vanlig ordning sad.gif

--------------------

Citera
          birgitek
          Inlägg 09-10-2003, 13:52
          Länk hit: #40

Gäster

Med risk att trampa nån på tårna, men HERREGUD vad håller ni på med.....?
          Birgit Ek

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-02-2026, 11:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon