Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          LåstNytt inlägg
          > Känns inte bra!
          Hannele
          Inlägg 09-10-2003, 14:09
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Virgo och oldwolfie, ni har helt rätt; vi får inte sluta att skoja.

Och vi måste kunna prata om saker, lösa problem - inte diskutera människor.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 09-10-2003, 15:39
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

Tack än en gång Posse. Hur gör jag för att se om mailet inte är definitivt raderat? På Deleted finns det inte. Finns det några andra ställen jag kan leta? Vad menar du med "dylikt?" Jag är så korkad när det gäller datorn. Ann.

Citera
          Micke
          Inlägg 09-10-2003, 16:00
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 505
          Medlem nr: 1 111

"När man bli provocerad är det viktigt att inte låta sig provoceras"

Det är ett motto jag tror vi alla till mans och kvinns kunde försöka följa. Själv har jag försökt följa det länge, med växlande framgång - det är inte lätt när man som jag är snarstucken och har lätt för att snabbt slänga ur mig fräna och ironiska svar. Så huta gärna åt mig om jag misslyckas följa mottot.

Micke

--------------------
          Får man bara ändan ur vagnen, behöver man inte ta sig i kragen.

Citera
          Ella
          Inlägg 09-10-2003, 16:03
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 517
          Medlem nr: 1 209

Kära vänner!

Jag tycker att det är jättehemsk att gamla duktiga trevliga skribenter vill lämna odla. Jag har inte läst den raderade tråden så jag kan inte uttala mig om den.

Visst går det att manipulera avsändaren på ett vanligt mail, hur det funkar med odlas medelandeserver vet jag inte! Jag har många vänner som har drabbats av mail med manipulerad avsändare så jag sällar mig till dem som menar att det går tyvärr! Hur mycket kunskap som krävs vet jag inte.

Jag kan bara säga att för att nätaktiviteter ska funka bra krävs bra och tydliga regler. Jag är med på en välfungerande maillista. På den listan har vi bland annat regeln att om man är arg på någon så mailar man den privat och blandar inte in andra i det! Blir det bråk på listan, så ska man hålla sig utanför det och så skriker listmostern snabbt stopp för annars funkar det som en snöbolle ungefär och genererar både sårade personligheter och kopiösa mailmängder. I ett sånt läge fick jag 120 mail på en dag tongue.gif . Helt klart för mycket!

Visst kan det finnas personer som njuter av att skapa konflikter mellan andra. Jag har många gånger sett hur en patient fyller en personalgrupp med konflikter. Inom psykiatrin får vi hantera sånt titt som tätt därför blir det en självklarhet att det kan vara så.

Det sitter någon person som är ond och följer våra diskussioner här och njuter av få forumister att bli ovänner. Låt då istället inte det kräket förstöra vår glädje här på forumet utan låt vår glädje istället blomma som våra trädgårdar gör om sommaren. På det viset förlorat sabotagekräket. Den personen är säkert en stackars lägenhetsboende utan ens en vettig balkong på 32 våningen utan hiss. Sabotagekräket har en fördel han är samma men vi får nya hela tiden som vi måste lära upp i läran!

Snälla Felix matte stanna kvar! inte för att vinna över kräket utan för att du skriver mycket och bra. Du har kanske hamnat i skottlinjen just för att du är en sådan typ som många gillar! Jag gillar dig i alla fall.

Och snälla alla andra som är trötta och slitna och som kanske känner att nu lägger jag av. Tänk en gång till innan ni gör det. Tänk på vem som vinner om ni lämnar, det är ju inte forumet i alla fall!!!!

Styrkekramar till alla drabbade!!!!!

--------------------
          Ella

Citera
          Ingo
          Inlägg 09-10-2003, 16:26
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 723
          Medlem nr: 1 235

Nja...

Jag är inte så förjust i det här återkommande pratet om "ondska", det blir så uppskruvat. Men visst - jag har ju inte sett de anonyma PM:en så den biten vet jag inget om; där kan det ju vara någon mysko person i farten.

Men vad gäller inläggen som varit här på forumet tycker jag inte att jag har sett någon ondska, bara vanliga människor som har sina olikheter och som känner och reagerar och hamnar lite snett ibland. Sånt händer. Och med det tycker jag att alla vi som inte blivit drabbade kan låta oss nöja och hoppas att alla vill stanna kvar för nya roliga trädgårdsdiskussioner.

--------------------
          Hälsningar Ingo, zon III

Citera
          Posse
          Inlägg 09-10-2003, 16:39
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (Adri-Anne @ 09-10-2003, 16:39)
          Tack än en gång Posse. Hur gör jag för att se om mailet inte är definitivt raderat? På Deleted finns det inte. Finns det några andra ställen jag kan leta? Vad menar du med "dylikt?" Jag är så korkad när det gäller datorn. Ann.

Tack för tack! rolleyes.gif

Jag skrev "dylikt" för att det jag skrev var ett exempel från epostprogrammet Outlook Express; där finns en box som heter "Deleted Items" där det som man "deletar" normalt först hamnar i - en slags "ångerbox". Men sedan kan man visst själv ställa in Outlook Express så att det automatiskt "tömmer" "Deleted Items" när man stänger av programmet.

Liknande funktion brukar väl finnas även på webbmail och antagligen också på andra epostprogram.
          På webbmail brukar det nog vara en "soptunna" som töms automatiskt t.ex. en gång om dygnet.
          Och fann du inga mail i "ångerboxen" "-tunnan" är de nog utplånade.

Kör du Outlook Express bör du nog vara mycket, mycket försiktig enär det är epostmasktillverkarnas verkliga favorit.

Citera
          rosettei
          Inlägg 09-10-2003, 17:05
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 169
          Medlem nr: 1 742

wink.gif
          CITAT
          Vad är detta? Går inte att skicka anonyma mail? Om jag får ett mail på min egen mailadress hemma. I mailadressen står inget namn och skrivaren har inget namn eller nicknamn som underskrift, hur skall jag då veta vem det är. Och hur skall man spåra en sådan? Jag förstår nu att jag nu har gjort något väldigt dumt, jag sparade inte dessa förbaskade mail. Jag var en idiot, jag skulle slängt dom upp till allmänt beskådande. Nu sitter jag ännu värre i klistret Jag kan inte bevisa ett jota. Detta har bara blivit för mycket, nu orkar jag inte längre. Tack Posse för att du var den enda som brydde dig. Gamlemor fick så rätt." Det är tystnaden som är farligast"

Här kommer en liten länk om mail
          Lite att läsa

Tyvärr kan jag inte svara på din fråga om hur man letar reda på delatade mail.

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 09-10-2003, 17:09
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

Tack för snabbt svar. Vi har inte soptunna och ångerbox. När jag får mail som jag inte vill ha, tar jag bort det med Delete, sedan hamnar det i Deletet Items och där kryssar jag ut det. Men någon sade engång för mig , att det gick att gå in på hårddisken och hitta inkommande och skickade mail. Är det svårt?

Citera
          rosettei
          Inlägg 09-10-2003, 17:13
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 169
          Medlem nr: 1 742

ohmy.gif
          ops, här går det undan,
          det har jag ochså hört....

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 09-10-2003, 18:58
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Ja det kan gå -ska höra med den mer initierade sonen och återkommer -har du alltså kryssat ut mailet ?

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Hannele
          Inlägg 09-10-2003, 19:04
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Tydligen inte lätt - eller billigt...
          Sonen tipsade om denna sajt:

http://www.r-tt.com/?GGLAW140

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Bettson
          Inlägg 09-10-2003, 19:59
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Vad jag tyckte mig läsa så har även Felix matte och Maudan fått anonyma mail. Det skulle inte förvåna mig om mail-marodören är densamma som hos Adri-anne. Kanske någon av dom har något kvar så vi kan spåra IP adressen.
          Det vore ju bättre att få fast den personen så att ingen av oss medlemmar behöver känna sig misstänkt. Eller att de som fått anonyma mail går och misstänker fel person och att det blir konflikter i onödan.

Citera
          Ingemar
          Inlägg 09-10-2003, 20:45
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 7

Jag har fått flera (snälla) mail och PM angående den här tråden. Hälften vill att jag ska ta bort den och den andra hälften har bett mig att den ska få ligga kvar. Eftersom den startades i ett gott syfte och inte har urartat som de tidigare har jag beslutat mig för att låsa den istället. Det innebär att den kommer att finnas kvar men ingen kan längre skriva i den.

Jag har tidigare kommenterat det här med ”anonyma mail” men eftersom det fortfarande ställs frågor om det vill jag försöka förklara saken lite tydligare.

Det är i princip helt omöjligt att skicka anonyma mail, det är inte som i verkliga livet där man en mörk natt kan smyga ut till Postens låda och lägga på ett anonymt brev. På Internet är man aldrig helt anonym, det går alltid att spåra vem som gjort vad. Det är bara en fråga om tid och resurser. Allt man gör efterlämnar spår som leder till den dator och uppkoppling man sitter vid. Även om adressen ser kryptisk ut går det alltid att få fram uppgifter var mailet verkligen kommit ifrån och vem som skickat det.

I och med detta hoppas jag nu vi kan få slut på det här och gå vidare. I övrigt hänvisar jag till mitt sista inlägg i tråden ” Hoppsan, Vart tog diskussionen vägen?”

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 05:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon