Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 6 7 8  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mera om Lidl, Till och med arbetsgivarorganistationen
          Tesa
          Inlägg 24-03-2004, 12:24
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

...alltså jag vill bara klargöra en sak...ordet egoist var det du själv som tog upp (visserligen i den andra tråden men ang samma ämne...) det var därför jag skrev det inom parantes från början...skulle kanske valt citationstecken istället..

Jag ser säkert saker och ting ur MIN synvinkel men jag hoppas och tror att jag även försöker se den ur andras....och i ett vidare perspektiv ändå.

För att skapa ett hållbart samhälle så är jag fast övertygad om att vi måste förändra våra konsumtionsvanor radikalt och eftersom Sverige i många fall (dock inte alla ) går ett steg längre i djurskydd och miljö frågor så producerar vi ofta en "snällare" produkt
          Förhoppningsvis så följer resten av världen efter så att det inte finns billigare varor bara för att de producerats på ett ur djur- .och miljöskyddssynpunkt sämre sätt
          Sedan ville jag bara uppmärksamma folk på att Sveriges bönder står för en stor del av sysselsättningen i Sverige,5%, det är inte att förakta....
          När större företag läggs ner eller flyttas utomlands och många anställda får gå så blir det rabalder ända upp i maktens korridorer men när 1 mjölkbonde om dagen lägger av och drar med sig i snitt 5 arbetstillfällen till så lyfter ingen ens på ögonbrynet..... mad.gif

(...och det är faktiskt inte så kul att få sämre och sämre betalt för den mat man producerar trots att det ställs högre och högre krav från regeringen och EU... hur kul skulle det vara för er att sänka lönen men bara få mer jobb...detta enbart ur MIN synvinkel.....)
          Som bonde i Sverige idag så kan jag ju säga att jag känner mig otroligt ouppskattad.... och det gör att man ledsnar på alltihopa....

Jag har sett det här som en debatt och min mening har inte varit att "hoppa på" någon men om man utrycker en åsikt så får man ju räkna med att få mothugg- så även jag (även om jag har väääääldigt svårt att ta det...)
          Uppenbarligen står vi väldigt långt ifrån varandra i övertygelse, Birgit så det är väl ingen idé att fortsätta den här debatten.... även om jag tycker det är uppfriskande med en diskussion då och nu... och hoppas att du tagit det för vad det varit, just -en debatt...... blink.gif

Och Fredi, hoppas att det går bra för ditt företag (om det nu inte tillverkar eller säljer nåt miljöovänligt... rolleyes.gif )
          ...är lite nyfiken på vad det är...vem vet, jag kanske redan handlar av dig.....

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          andersen
          Inlägg 24-03-2004, 15:26
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (birgitek @ 24-03-2004, 10:39)
          Vill bara avsluta genom att säga:
          Till Tesa: DU har naturligtvis rätt från DIN synvinkel sett, DU är företagare och ser till DITT företags bästa.

Till Andersen: DU ser till DITT och DINA kollegers bästa, även om det inte är det bästa för många andra grupper.

JAG ser ur MIN synvinkel, utifrån MIN livssituation och till MITT bästa.

Det bör rimligtvis inte göra MEJ eller dom som har liknande åsikter till större egoister än någon av ER.

Nej jag ser inte bara till mej och mina kollegers bästa utan att jag försöker att se till allas bästa när det gäller jobb till alla och jobb till drägliga vilkor.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Copycat
          Inlägg 24-03-2004, 15:44
          Länk hit: #143

Gäster

Det skulle vara intressant att veta hur Andersen ställer sig till arbetskraftsinvandring. Det är inte så lätt att få ijop det att ALLA ska ha jobb. Men visst är det en fin tanke.smile.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 24-03-2004, 15:59
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Jo det ska jag svara på Copycat, Jag tycker att vi ej i nuläget skall ha arbetskraftinvandring, pga två orsaker nr1 vi måste först få våra vänner i tensta/rinkeby att komma ut på arbetsmarknaden, arbetslösheten är hög där.

Nr2 om vi trots att vi har ca6% arbetslöshet tillåter arbetskraftinvandring så handlar det om lågstatus arbete och det är där som bristen på arbete är störst, och då handlar det bara om få ner lönerna, för det är väll alldrig tal om att ta hit utlänska företagsledare?

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera

8 sidor V  « < 6 7 8
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-10-2025, 15:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon