Hej! Jag har en Bird Eye Chili-planta som varit rätt problematisk redan från början. Jag har planterat mellan fem och tio av dessa varav en växt till sig, de andra har jag helt enkelt inte orkat titta på och avlivat. De andra plantorna har haft väldigt små blad, som varit mörkgröna med väldigt mycket gula fläckar/mönster och växt väldigt dåligt. Plantan jag har kvar har inte längre dessa symptom utan har "växt ifrån dem".
Dess värre har det uppstått nya symptom. Bladen är större än hos de andra plantorna men långt ifrån samma storlek som på mina vanliga paprikor, stammen är ganska ranglig och bladen har en lätt ljusgrön färg. På senare tid har även en del blad börjat falla av plantan.
Jag vattnar ungefär varannan dag och jorden är väldigt genomsläpplig (om det nu ens är ett riktigt ord), jorden är vanlig plantjord blandat med lite perlite. Plantan står i ett fönster mot sydost tillsammans med tre paprikaplantor. Jag bor i zon 7, men eftersom plantan står inomhus kanske det inte spelar någon större roll.
Jag har försökt ta reda på vad som är fel genom att googla men inte lyckats hitta något liknande. Någon som har någon aning om vad det kan vara?
--------------------
|