CITAT (kasam @ 28-05-2009, 07:57)

flaxss - Det ser verkligen härligt ut!!!!
Nyfiken.... vad är det för växter de tre första närbilderna visar???
tack ,
nu ska vi se
nr 1 - Prakttry
nr 2 - Bäckveronika tror jag
nr 3 - okänd orkidé som precis slagit ut
CITAT (stennie @ 28-05-2009, 10:56)

Vad härligt det ser ut...Växten med dom små blåa blommorna, vad är det?
Ser att Neriumen växer

Va kul!
tror det är Bäckveronika.
Neriumen har växt jätte bra, är jätte förtjust i den. har planterat om den så hoppas den får extra sprut nu snart. törstig rackare! men det är ju Nerium kända för att vara.
CITAT (noora @ 28-05-2009, 12:51)

Vad roligt att se bilder på din "samling"
Hur gör du med papyrusen på vintern?
tack
den som med allt annat får vara ute långt ut på hösten men in vid frost, och då får den vintervila ute och vår inne under den svenska vintern. bra extra ljus och normal till lite svalare rumstemp och lite mer fukt så klarar dom vintern inne.
enkel metod, vilket gör att jag kan odla citrusar, fikon, passiflora, änglatrumpet, fuchsia m.m. även då jag bor i lägenhet. exempel citrusarna börjar att blomma redan i dec-feb inne i köksfönstret och har redan kart när dom sedan kommer ut i värmen och därmed får jag tidigare frukt på året.

CITAT (Mariette @ 28-05-2009, 11:50)

Nämen odlar du Wasabi, vad häftigt!
Har du köpt den som planta eller?
Jag MÅSTE också ha en sådan!

köpte den i skåne, första året med den så du får hålla tummarna att jag klarar den! men den har fått nya blad sen jag tog ut den så jag hoppas den vill sig.
vad jag har förstått så gillar den att växa i svalt klimat och nära en bäck, då den i det vilda växer i bergen vid bäckar. med tanke att den gillar sval''sommar'' borde göra den bra anpassad fr ett liv ute under den svenska sommaren. nu har jag ingen bäck att ge den så jag hoppas mina lilla ''mini'' damm räcker för den.
får den skott kan jag ju annars höra av mig.