Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > spinnkvalster, Hur blir man av med dem?
          GunnellF
          Inlägg 05-06-2009, 13:07
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 914
          Medlem nr: 22 185

CITAT (Nauti @ 05-06-2009, 14:01) *
          Då utgår jag från att det räcker med folkvett och fortsätter att ha spinnfria växter tongue.gif

Hur giftet beter sig i naturen o.s.v. är ju inte särskilt intressant eftersom jag enbart använder det inomhus och i och med det faktum att det bryts ner så snabbt. Om jag är försiktig kommer jag ju inte att få det varken i mig eller på mig.

Du vet ju lika väl som jag att jag kommer att använda det om du inte kommer med något bra argument till att jag inte skall göra det. Så ingenting vore ju negativt med att du berättar för mig vilka de eventuella farorna kan vara?

Om jag skulle bli sjuk efter att ha använt ett bekämpningsmedel så säger jag ju givetvis det. Det är ju knappast som att de skulle göra någonting allvarligt av det.

Om du blir sjuk av ett bekämpningsmedel som du inte har behörighet att använda så lär det bli nån form av utredning.

Jag bryr mig inte personligen om du använder det eller inte, jag vill bara informera om att det inte är tillåtet och att det dessutom kan vara farligt samt att det kräver kunskap. Det är inte som att köpa en burk med Provadospray på affärn! Och även om du inte bryr dig utan fortsätter att köpa eller få (olagligt) och använda det (otillåtet) så kanske det finns andra som är intresserade av att veta det här om bekämpningsmedel av klass I och II. Har man inte kunskap så vet man inte VARFÖR man inte ska använda det och vilka risker det medför.

--------------------
          Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt!
          Min hemsida

Citera
          Nauti
          Inlägg 05-06-2009, 13:09
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

Jag vet inte varför jag inte skall använda det, jag har bara fått höra att det är farligt(men inte på vilket sätt) och att det är otillåtet.

Hur som helst så är det ett väldigt effektivt sätt att få bort trips och det enda som fungerat för mig, trots att jag testat flera metoder.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          GunnellF
          Inlägg 05-06-2009, 13:14
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Nauti @ 05-06-2009, 14:09) *
          Jag vet inte varför jag inte skall använda det, jag har bara fått höra att det är farligt(men inte på vilket sätt) och att det är otillåtet.

Hur som helst så är det ett väldigt effektivt sätt att få bort trips och det enda som fungerat för mig, trots att jag testat flera metoder.

Men att rekommendera ett behörighetsklassat bekämpningsmedel när man inte har behörighet själv och dessutom tala om att man använt det ändå... det är ganska osmart i ett allmänt trädgårdsforum. Det är ju inget man ska rekommendera precis... isåfall får man be nån med behörighet att göra det åt en.

--------------------
          Min hemsida

Citera
          Nauti
          Inlägg 05-06-2009, 13:19
          Länk hit: #24

Medlem

Jaså, jag ser då inget som helst problem med det. Det tar bort spinn effektivt och det var ju det tråden handlade om.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          GunnellF
          Inlägg 05-06-2009, 13:21
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Nauti @ 05-06-2009, 14:19) *
          Jaså, jag ser då inget som helst problem med det. Det tar bort spinn effektivt och det var ju det tråden handlade om.

Nä du verkar inte se nåt problem alls med att använda behörighetsklassade bekämpningsmedel trots att du inte har behörighet till det. Men du ska ju inte rekommendera det till andra eftersom det är olagligt.

--------------------
          Min hemsida

Citera
          Nauti
          Inlägg 05-06-2009, 13:23
          Länk hit: #26

Medlem

Då tar jag tillbaka min rekommendation. I stället rekommenderar jag det till folk som vill bli av med spinn, har försökt med andra alternativ och inte bryr sig i om det är olagligt tongue.gif

--------------------

Citera
          GunnellF
          Inlägg 06-06-2009, 10:04
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Nauti @ 05-06-2009, 14:23) *
          Då tar jag tillbaka min rekommendation. I stället rekommenderar jag det till folk som vill bli av med spinn, har försökt med andra alternativ och inte bryr sig i om det är olagligt tongue.gif

Då rekommenderar du andra att både vara olagliga samt utsätta sig för allvarliga risker, både mot sig själva och omgivningen.

Spinn går att få bukt med på annat sätt, även om inte du har lyckats.

--------------------
          Min hemsida

Citera
          Gasolgrill
          Inlägg 09-06-2009, 14:36
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 24
          Medlem nr: 24 061

CITAT (GunnellF @ 06-06-2009, 11:04) *
          Spinn går att få bukt med på annat sätt, även om inte du har lyckats.

Jag gissar att det är många som har samma problem och också är smått desperata så då kanske du kunde dela med dig av dina erfarenheter av hur man blir av med ohyran på ett lagligt och säkert sätt.

--------------------

//Anders

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2025, 13:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon