Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > weee idag är den här!, sims 3
          skånepåg
          Inlägg 05-06-2009, 08:02
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Ett liv utan dator, hmm
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 05-06-2009, 08:05
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Chamomille @ 05-06-2009, 07:52) *
          Va fasiken är Sims confused.gif

/Gammal?

http://www.thesims3.com/game/about

Citera
          Nauti
          Inlägg 05-06-2009, 08:05
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (Gossen Ruda @ 05-06-2009, 08:57) *
          Kära Fny, om du tycker det är socialt att sitta vid var sin dator och spela är du illa ute. Försök skaffa dig ett liv utan datorn. Prova med att ha den avstängd i nån timme först och sen kan du jobba dig uppåt. Klarar du en dag är du på god väg.
          Klart det kan vara socialt att sitta vid datorn. Jag har lärt känna nästan alla som jag i dagsläget känner via datorn och det är jag knappast ensam om. När jag var yngre var var vi som mest sociala när vi var på LAN och mycket av det vi gjorde i övrigt kretsade kring datorer. Jag vet inte om det är svårt för dig att förstå, du kanske är litet för gammal för att kunna sätta dig in riktigt i situationen. Men visst går det att vara social vid datorn.

Vem påstod för övrigt att hon inte har ett liv utanför datorn? Hon sade ju knappast att de satt där all sin vakna tid och spelade tillsammans?

Jag vet inte om du verkligen är en sådan där bitter och tragisk människa på riktigt eller om du bara spelar eller är oseriös, vilket är det?

Redigerat av Nauti: 05-06-2009, 08:06

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 05-06-2009, 08:07
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (TheLan @ 05-06-2009, 08:04) *
          Sims är ett spel som går ut på att du skall styra dina små "simmar" altså människor genom vardagen med allt vad det innebär, duscha, diska, sova, äta gå till jobbet osv, sen så skaffa jobb till dom skaffa en partner, bli föräldrar, you name it.
          Expansionerna som har kommit har utökat spelet både med att dom kan åka till semesterorter, skaffa husdjur, shoppa och annat och även har det kommit sådant som har utökat spelet med möbler, tror det finns ett IKEA exp pack till och med men jag kan ha fel.

det är ju mer än så också, exempel jag spelar ju spelet mest för att designa hus och trädgårdar (även om jag biland mellan åt gör en familj och spelar). och en del spelar spelet för att enbart skapa filmer exempel. man kan ju göra mycket mer än att bara spela ''livet''.

CITAT (skånepåg @ 05-06-2009, 09:02) *
          Ett liv utan dator, hmm

tummenupp.gif

Citera
          Chamomille
          Inlägg 05-06-2009, 08:08
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (flaxss @ 05-06-2009, 09:05) *

Nu kan inte jag finska då (förutom pepperi och salteri eller hur det stavas) , men kan tänka mig att det är som Theme Hospital??? Eller? Är det någon som har Hospital så maila mig så slipper ni mig på ett tag.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 05-06-2009, 08:12
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Chamomille @ 05-06-2009, 09:08) *
          Nu kan inte jag finska då (förutom pepperi och salteri eller hur det stavas) , men kan tänka mig att det är som Theme Hospital??? Eller? Är det någon som har Hospital så maila mig så slipper ni mig på ett tag.

huh? vad har finska med länken att göra?

nej det är långt ifrån Theme hospital. det är ju samma företag som gjort spelen. men upp lägget på dom olika är ju helt olika och grafiken och detaljerna går ju knappt att jämföra plus går ju spelen ut på olika saker. och Theme hospital kom väl 95 eller 96? och detta kom i går så det har ju gått framåt i tekniken.

Redigerat av flaxss: 05-06-2009, 08:14

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 05-06-2009, 08:17
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Chamomille @ 05-06-2009, 07:52) *
          Va fasiken är Sims confused.gif

/Gammal?

dessa är inte på finska.

http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Sims_3
          http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sims_3

Citera
          Fny
          Inlägg 05-06-2009, 08:22
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

Gossen Ruda, jag har absolut ett liv utanför datorn! det är väl snarast så att jag har för mycket liv... Så datorspel har blivit en sorts avkoppling för mig, när jag bara kan slappna av och rensa hjärnan. Och om du inte tror att datorspel kan vara sociala så kan du inte ha testat själv. Jag skulle råda dig att inte dömma ut något som du inte själv har erfarenheter av! Att sitta vid varsin dator och sammarbeta, prata och spela tillsammans är inte så olikt att sitta vid ett brädspel och spela. Samma sak. har du samma problem med schackspelande, är det också osocialt? Jag lovar dig att t.ex. Guild Wars är betydligt mer givande ur social synpunkt.

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Berith
          Inlägg 05-06-2009, 08:32
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Kan det inte vara så att det är vanligt hos unga, att sitta vid datorn och spela, just för att dom helt enkelt inte känner till ett liv före dator och datorspel? Vi lite/mycket äldre vet ju vad man kan göra på fritiden utan allt det där.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Chamomille
          Inlägg 05-06-2009, 08:43
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (flaxss @ 05-06-2009, 09:12) *
          huh? vad har finska med länken att göra?

Tryck på länken. Inte fasiken är det svenska iaf.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 05-06-2009, 08:45
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Chamomille @ 05-06-2009, 09:43) *
          Tryck på länken. Inte fasiken är det svenska iaf.

inte? hos mig är det svenska.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 05-06-2009, 08:48
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Berith @ 05-06-2009, 09:32) *
          Kan det inte vara så att det är vanligt hos unga, att sitta vid datorn och spela, just för att dom helt enkelt inte känner till ett liv före dator och datorspel? Vi lite/mycket äldre vet ju vad man kan göra på fritiden utan allt det där.

Jaaa! Vi kan Odla t.ex whistling.gif

CITAT (flaxss @ 05-06-2009, 09:45) *
          inte? hos mig är det svenska.

Koti
          Peli
          Tietoa pelistä Collector's Edition Kuvat Videot Järjestelmävaatimukset Pelipäivitykset
          Omat sivut
          Oma blogiOma studioOmat ystävätOmat suosikitOmat viestitOma tili
          Exchange
          Esineet Simit Tontit Taloudet Vaatteet Hiusten väri Koristeet Kuviot
          Store
          Yhteisö
          Uutiset Foorumit
          Videot ja tarinat
          Videot Luo leffapätkä Tarinat Luo tarina
          Ilmaista tavaraa
          Ohje
          Luo tili! | Jo jäsen? Kirjaudu sisään
          Hei, | Kirjaudu ulos (Työkalut)
          Hakuluokka Exchange Jäsenet Foorumit Uutiset Videot ja tarinat Store LISÄVALINNAT
          Peli
          Pääsivu Tietoa pelistä Collector's Edition Kuvat Videot Järjestelmävaatimukset Pelipäivitykset Hanki
          The Sims™ 3
          jo tänään! Hanki
          The Sims™ 3
          Collector's Edition
          Tietoa pelistä
          Tulkoon simit!

Luo persoonallisia simejä

Simit ovat nyt todellisia yksilöitä, ja jokaisella heistä on oma persoonallisuutensa. Ovatko sinun simisi pahanilkisiä, taiteellisia, sekopäisiä, romanttisia tai kleptomaaneja? Voit vaikuttaa simisi käyttäytymiseen valitsemalla hänelle erilaisia luonteenpiirteitä ja nähdä sitten, millaisen vastaanoton kyseinen persoonallisuus saa naapurustossa. Jos simisi on toivoton romantikko, vie hänet toki ravintolaan tapaamaan sitä oikeaa. Kalastaminen on ulkoilmasimien lempihommaa, ja luonteeltaan pahat simit voivat tavata öisellä hautausmaalla melko karmiviakin hahmoja. Kun sim on oikeaan aikaan oikeassa paikassa, mitä tahansa saattaa tapahtua. Erilaisia luonteenpiirteitä on yli 60, joten niitä yhdistelemällä voit luoda miljoonia ainutlaatuisia simejä ja ohjata sitten heidän elämäänsä.

Jaa ja shoppaile verkossa
          The Sims™ 3 -yhteisön kautta
          Liity The Sims™ 3 -yhteisöön ja jaa ideoita muiden pelaajien kanssa. Saat myös ilmaista lisäsisältöä ja voit ladata peliisi simejä, asuja, huonekaluja, taloja ja paljon muuta. Luo omia simejä, rakenna taloja ja suunnittele esineitä ja siirrä ne sitten muiden saataville Exchangeen. Näin voit jakaa luomuksesi yhteisön muiden jäsenten iloksi! Lisäksi voit ohjata leffapätkiä käyttämällä oman pelisi tapahtumia ja pistää pätkäsi kaikkien katsottaviksi!
          Simiesi kohtalo on sinun käsissäsi!

Tuleeko sinun simeistäsi varkaita, rocktähtiä vai huippupoliitikkoja? Kaikki on sinun käsissäsi! Ota vastaan lyhyen ja pitkän tähtäimen haasteita ja nettoa palkintoja. Simit voivat käyttää satunnaisia tilaisuuksia hyväkseen ja netota niiden kautta hieman käteistä, edetä urallaan, maksaa potut pottuina tai mitä muuta tilaisuus nyt pitikään sisällään. Pelatessasi huomaat, että jotkut simit tottelevat kiltisti, mutta toiset puskevat jääräpäisesti omilla valinnoillaan kohti unelmaansa.Muokkaa mitä vain

Uudistetulla simien luonnilla voit helposti ja hauskasti muokata simiesi kaikkia piirteitä: kasvoja, hiuksia ja silmiä voi muokata loputtomiin. Ruumiinrakenteissa taas on valinnanvaraa aina laiheliinista muhkeaan ja siitä lihaskimppuun! Tee simistäsi oikea tyylitaituri uusilla tyylien luomisen toiminnoilla. Muokkaa kaikkien kohteiden kuviot ja värit oman silmäsi mukaan, olipa kyseessä sitten simin vaatetus, huonekalut, kodin seinät ja lattia tai vaikka simisi auto. Voit vapaasti suunnitella ja rakentaa simisi unelmakodin, sopipa hänen luonteelleen sitten ultrakolee sinkkukämppä kaupungin keskustassa, hulppea kartano merinäköalalla tai rauhaisa möksä puiston kupeessa. Taitavalla sisutuksella saat asunnon heijastelemaan asukkaansa luonnetta.

The Sims™ 3 on täynnä odottamattomia yllätyksiä ja vänkää hupia!

Valitse kieli
          © 2009 Electronic Arts Inc. Kaikki oikeudet pidätetään.
          Kaikki tavaramerkit ovat haltijoidensa omaisuutta.
          Lakitiedotteet | Käyttöehdot | Yksityisyyden suoja |
          THE SIMS™ 3 STOREN DIGITAALISIA PALVELUJA KOSKEVA SOPIMUS

Kun olet rekisteröinyt pelisi, voit:
          Julkaise foorumeilla
          Lataa ilmaisia pelaajien luomia esineitä Exchangesta ja siirrä omia luomuksiasi muiden käyttöön
          Saat ilmaiseksi SimPoints-pisteitä, joilla voit tehdä ostoksia Storessa.
          Muokkaa avatariasi
          Siirrä omia pelivideoitasi ja kuviasi leffapätkien ja tarinoiden tekoa varten
          Voit rekisteröidä pelisi milloin tahansa Oma tili sivu.

Detta är inte svenska för mig iaf.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          Irene_L
          Inlägg 05-06-2009, 08:51
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Men vad konstigt....det står på engelska för mig!

Har du kommit emot längst ner där man ändrar språket??

Nu ändrade jag till svenska! tummenupp.gif

Redigerat av Irene_L: 05-06-2009, 08:53

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 05-06-2009, 08:59
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Chamomille @ 05-06-2009, 09:46) *
          Jaaa! Vi kan Odla t.ex whistling.gif

CITAT (Berith @ 05-06-2009, 09:32) *

jag förstår inte varför detta diskuteras ens? vad folk gör på sin fritid? sålänge det inte skadar så kvittar det väl om dom spelar på datan eller sportar eller målar.

dom som spelar mycket spel vet att där finns annat att göra på fritiden men dom vill kanske inte.

jag själv har ett liv utanför och är lika mycket om inte mer och håller på med mina andra hobbys. och vem bryr sig ?

''utan allt det där'' låter ju nästan som man tar droger eller nåt.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-06-2009, 09:14
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Kanske lite överdrivet med att skaffa ett liv men du tycks vara helt förtvivlad över att inte kunna spela det nya, Fny. rolleyes.gif

Det finns en tecknad serie som i original heter Zits, tror den ofta kallas Jeremy i Sverige. Handlar om en totalt datorberoende tonåring och hans motsatser till föräldrar. En strip är följande:

Jeremy frågar sin pappa vad han gillade skämtet. Pappan helt oförstående och undrar vad gäller. Jeremy förklarar att det gällde mailet han skickade varpå pappan svarar att han kollar inte sin mail på helgerna. Jeremy bryter ihop totalt och måste tröstas av sin kompis. laugh.gif

Det är väl lite det jag menar, ungdomen av idag är helt styrda av datorer och internet och kan knappast leva utan det. Förut var det TV:n som var likadan. När det var strejk på TV gick skilsmässofrekvensen upp men även barnalstrandet. Jag började tidigt med datorer, min första dator var en ABC 80 som jag köpte runt 1980. En PC kom några år sedan, en AT med den fantastiska klockfrekvensen på 6 mHz, 10 i turboläge. I jobbet har jag pysslat mycket med datorer så datorvana finns. Jag har dock aldrig låtit datorn ta över, det är ett arbetsredskap och ett kommunikationsmedel men inte mer. Lika med mobilen. Jag har en mobil men den är i stort sett bara påslagen på helgerna och när jag själv behöver ringa. Jag vill inte vara radiostyrd.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Fny
          Inlägg 05-06-2009, 09:27
          Länk hit: #56

Medlem

Jämför med om du hade beställt en helt underbar planta som du länge har velat ha,n är rätt dyr och som äntligen kommer med posten. Du öppnar paketet och ser en helt underbar planta! Som vissnar och faller isär så fort du rör vid den. ohmy.gif Inte så kul va?

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Berith
          Inlägg 05-06-2009, 09:48
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (flaxss @ 05-06-2009, 09:59) *
          jag förstår inte varför detta diskuteras ens? vad folk gör på sin fritid? sålänge det inte skadar så kvittar det väl om dom spelar på datan eller sportar eller målar.

dom som spelar mycket spel vet att där finns annat att göra på fritiden men dom vill kanske inte.

jag själv har ett liv utanför och är lika mycket om inte mer och håller på med mina andra hobbys. och vem bryr sig ?

''utan allt det där'' låter ju nästan som man tar droger eller nåt.

Jag menade inget negativt eller så, utan bara att våra uppväxter har varit olika. Vi "äldre" har nog ett annat förhållande till dator och spel helt enkelt.

"Utan allt det där" menade jag såklart inte droger - "Vi lite/mycket äldre vet ju vad man kan göra på fritiden utan allt det där" = dator och spel, vilket du säger att du också vet.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Fny
          Inlägg 05-06-2009, 10:14
          Länk hit: #58

Medlem

jag tycker att det ändå är väldigt intressant att se hur vi här på forumet, som har det gemensamma intresset "trädgård" eller "växter" ser så olika på saker. Intressant! =)

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-06-2009, 10:20
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Fny @ 05-06-2009, 11:14) *
          jag tycker att det ändå är väldigt intressant att se hur vi här på forumet, som har det gemensamma intresset "trädgård" eller "växter" ser så olika på saker. Intressant! =)

Det är väl det som är roligt, att vi är så olika. Själv kan jag snöa in på dataspel ibland, trots att jag nått en mycket mogen ålder.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Chamomille
          Inlägg 05-06-2009, 10:41
          Länk hit: #60

Medlem

Vad är en mogen ålder?

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 02:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon