CITAT (Gossen Ruda @ 09-06-2009, 16:31)

Jaha, har du glömt det? Minnet är kort ibland.
Du Linus, jag bara funderar på en sak. 4/6 skrev du ett inlägg kl 18 om att du spelat sen kl 14. Jag får det till 4 timmar framför datorn, kanske i ett sträck. Ytterligare inlägg kom senare på kvällen. Kan man inte kalla det för spelberoende? Givetvis är det sånt som är tillverkarnas idé, hjärnan hos spelarna skall hela tiden få små belöningar så att man fortsätter spela. Helst skall man också köpa alla expansioner så att tillverkarna får sälja ännu mer. Expansioner hämtade direkt från verkligheten, till sims2 finns det zoombies, vampyrer, varulvar, andar och häxor mm.
Reaktionerna på kritiken från mig och andra gör mig dock lite orolig, den påminner om abstinens från andra beroendeframkallade saker i vår värld. För att inte tala om dom våldsamma inläggen från mest en person när kritik mot Harry Potter framfördes här. Fast spela på ni, jag skall hålla mig lugn om ni gör detsamma.
herre gud alltså. sen jag köpt spelet har ja spelat det 3gånger, ja jag spelade det 4-5timmar första gången. vem bryr sig? tydligen du.
och nej jag har INTE köpt alla tillägg till 2'an. om det var det du ville få fram att jag måste ha alla? ja och om jag nu köper alla tillägg till 3'an så är det väl ÄN min ensak och vill jag gynna det företaget så är det mitt beslut. och inget du behöver svimma för.
det är väl klart att spel företagen funkar så. och om jag har ett beroende eller ej kvittar väl. jag är beroende av växter och akvariefiskar också ock?
vadå vill du att jag ska ha spelberoende eller? försöker du få mig till att må dåligt ? eller va är det du vill framföra med dina inlägg . ska jag vara ärligt så vet jag inte eller är det som Nauti skrev kanske ? vad vet jag.
( PS när jag skrev det samma till dig syftade jag inte på denna tråd, men jag ska inte gå vidare på det, för jag vill inte blossa upp nåt mer nu).
tillägg - dessutom är det väl normalt att man sitter och spelar 4-8timmar första gången (väntat länge på spelet och vill upptäcka). annars spelar jag kanske 1-3gånger i månaden i normala fall som avkomling och när jag vill designa trädgårdar/hus. men det för mig är livsglädje samma livsglädje jag får när nya knoppar bryter ut på mitt apelsinträd samma livsglädje får jag när min nyinköpta eldål busar med mina praktbotior eller nåt annat.
Redigerat av flaxss: 09-06-2009, 16:52