Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > weee idag är den här!, sims 3
          Aqvakul
          Inlägg 09-06-2009, 16:16
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (noora @ 06-06-2009, 19:12) *
          Jag står fast vid mina uttalanden. De kan sammanfattas med tre punkter:

1: Det är lika korkat att generalisera om ungdomars datorkunnanden som det är att generalisera om äldre personers datorkunnanden, vilket jag tydligt illustrerade. Du tog lika illa vid dig av min mot-teori som jag tog av den teori du (med flera, får jag väl säga då) lade fram.

2: Alla som läser och skriver på detta forum sitter framför en dator. Den som tycker att folk häckar för mycket framför datorer kan börja med att granska sig själv, annars har han/hon sönder sitt fina glashus.

3: Denna diskussion är idiotisk. Jag ska inte behöva försvara mina fritidsintressen för folk som uppenbarligen inte ens förstår vad de går ut på.

Om du sedan väljer att klyva ord på fel ledd och därefter ta åt dig av dem får det stå för dig. Det går alltid att misstolka vad andra skriver om man anstränger sig och jag kan inte göra så mycket mer åt den saken.

tummenupp.gif yes.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 09-06-2009, 16:31
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Aqvakul @ 09-06-2009, 17:16) *
          tummenupp.gif yes.gif

Tycker du också att det var Ruda hon citerade när hon citerade mej...?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 09-06-2009, 16:40
          Länk hit: #83

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 09-06-2009, 17:16) *
          tummenupp.gif yes.gif

Jo jag undrade - tycker du också att det var Ruda hon citerade när hon citerade mej?

Eller höll du bara med för medhållandets skull?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 09-06-2009, 16:41
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Gossen Ruda @ 09-06-2009, 16:31) *
          Jaha, har du glömt det? Minnet är kort ibland.

Du Linus, jag bara funderar på en sak. 4/6 skrev du ett inlägg kl 18 om att du spelat sen kl 14. Jag får det till 4 timmar framför datorn, kanske i ett sträck. Ytterligare inlägg kom senare på kvällen. Kan man inte kalla det för spelberoende? Givetvis är det sånt som är tillverkarnas idé, hjärnan hos spelarna skall hela tiden få små belöningar så att man fortsätter spela. Helst skall man också köpa alla expansioner så att tillverkarna får sälja ännu mer. Expansioner hämtade direkt från verkligheten, till sims2 finns det zoombies, vampyrer, varulvar, andar och häxor mm.

Reaktionerna på kritiken från mig och andra gör mig dock lite orolig, den påminner om abstinens från andra beroendeframkallade saker i vår värld. För att inte tala om dom våldsamma inläggen från mest en person när kritik mot Harry Potter framfördes här. Fast spela på ni, jag skall hålla mig lugn om ni gör detsamma.

herre gud alltså. sen jag köpt spelet har ja spelat det 3gånger, ja jag spelade det 4-5timmar första gången. vem bryr sig? tydligen du.

och nej jag har INTE köpt alla tillägg till 2'an. om det var det du ville få fram att jag måste ha alla? ja och om jag nu köper alla tillägg till 3'an så är det väl ÄN min ensak och vill jag gynna det företaget så är det mitt beslut. och inget du behöver svimma för.

det är väl klart att spel företagen funkar så. och om jag har ett beroende eller ej kvittar väl. jag är beroende av växter och akvariefiskar också ock?

vadå vill du att jag ska ha spelberoende eller? försöker du få mig till att må dåligt ? eller va är det du vill framföra med dina inlägg . ska jag vara ärligt så vet jag inte eller är det som Nauti skrev kanske ? vad vet jag.

( PS när jag skrev det samma till dig syftade jag inte på denna tråd, men jag ska inte gå vidare på det, för jag vill inte blossa upp nåt mer nu).

tillägg - dessutom är det väl normalt att man sitter och spelar 4-8timmar första gången (väntat länge på spelet och vill upptäcka). annars spelar jag kanske 1-3gånger i månaden i normala fall som avkomling och när jag vill designa trädgårdar/hus. men det för mig är livsglädje samma livsglädje jag får när nya knoppar bryter ut på mitt apelsinträd samma livsglädje får jag när min nyinköpta eldål busar med mina praktbotior eller nåt annat.

Redigerat av flaxss: 09-06-2009, 16:52

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-06-2009, 16:44
          Länk hit: #85

Medlem

CITAT (Berith @ 09-06-2009, 17:40) *
          Jo jag undrade - tycker du också att det var Ruda hon citerade när hon citerade mej?

Eller höll du bara med för medhållandets skull?

Jag tyckte det var viktigt att visa att det finns "gamlingar" som inte hetsar mot eller gör sig lustig över yngres datorvanor.

--------------------

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 09-06-2009, 16:47
          Länk hit: #86

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 09-06-2009, 17:44) *
          Jag tyckte det var viktigt att visa att det finns "gamlingar" som inte hetsar mot eller gör sig lustig över yngres datorvanor.

Ja jag är en av dom "som inte hetsar mot eller gör sej lustig över yngres datorvanor", men noora har ju försökt med sitt citat av mej få det till att jag är emot.

Och jag undrar fortfarande om du tycker att det är Ruda hon citerar när hon citerar mej?

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-06-2009, 16:53
          Länk hit: #87

Medlem

CITAT (Berith @ 09-06-2009, 17:47) *
          Ja jag är en av dom "som inte hetsar mot eller gör sej lustig över yngres datorvanor", men noora har ju försökt med sitt citat av mej få det till att jag är emot.

Och jag undrar fortfarande om du tycker att det är Ruda hon citerar när hon citerar mej?

Hittar inget citat. Däremot så uppfattade jag Ruda som den som särskilt ondgjorde sig över överdrivna datorvanor. Tyckte, och tycker fortfarande, att de tre punkterna har allmän relevans och gäller en diskussion som förs inte bara i denna tråd utan i många andra sammanhang. Redan Sokrates beklagade sig över sin tids ungdom, något som jag inte tycker är särskilt konstruktivt.

Redigerat av Aqvakul: 09-06-2009, 16:54

--------------------

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 09-06-2009, 17:00
          Länk hit: #88

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 09-06-2009, 17:53) *
          Hittar inget citat. Däremot så uppfattade jag Ruda som den som särskilt ondgjorde sig över överdrivna datorvanor. Tyckte, och tycker fortfarande, att de tre punkterna har allmän relevans och gäller en diskussion som förs inte bara i denna tråd utan i många andra sammanhang. Redan Sokrates beklagade sig över sin tids ungdom, något som jag inte tycker är särskilt konstruktivt.

Hittar inget citat...?

Kolla inlägg 68-74.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-06-2009, 17:06
          Länk hit: #89

Medlem

Mitt instämmande gäller de tre punkterna Noora framhåller. Vad som i detalj avhandlats i nio tidigare inlägg var inget jag beaktade då jag uttryckte mitt gillande.

--------------------

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 09-06-2009, 17:12
          Länk hit: #90

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 09-06-2009, 18:06) *
          Mitt instämmande gäller de tre punkterna Noora framhåller. Vad som i detalj avhandlats i nio tidigare inlägg var inget jag beaktade då jag uttryckte mitt gillande.

Då tar jag det som att du bara höll med för medhållandets skull, när noora ville ha det till att jag var emot datorspelande trots att hon egentligen menade Ruda.

--------------------

Citera
          Chamomille
          Inlägg 09-06-2009, 17:13
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Berith @ 06-06-2009, 11:04) *
          Gjorde du...? Då tycker jag att du ska kolla ditt inlägg igen:
          Om vi nu ska vara fördomsfulla så kan jag komma med en annan teori: Datorspel är vanligare hos unga för att gamlingar inte förstår sig på det här med datorer och inte känner till allt man kan göra med dem. Dessutom är gamlingar trångsynta och fördomsfulla mot allt dom inte känner till, och därför tror de att allt nytt är av ondo.

Vad gör du själv här på forumet för övrigt? Vet du inte att det finns ett liv utanför internet, med människor som du kan prata med och umgås med på riktigt i stället för att bara sitta och läsa en massa text på en skärm och få ont i ögonen, ryggen och musarmen?

Jag håller med flaxss, nu blev den här tråden tråkig. Jag kallar mig gärna datornörd och jag spenderar förmodligen alldeles för mycket tid framför datorer (speciellt när jag lägger tid på idiotiska diskussioner som denna), men jag tycker att det är väldigt ohyfsat att antyda att ett gäng trädgårdsnördar inte känner till en värld utanför datorn bara för att de/vi råkar tycka om datorspel också.

Ser inte att du nämner honom en endaste gång... g.gif

Sorry, men hos mej är du förbi.

Säger du det..

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Berith
          Inlägg 09-06-2009, 17:16
          Länk hit: #92

Medlem

Varför blandar du ihop citaten och får det till att jag har sagt alltihop det där...?

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-06-2009, 17:19
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Nej Linus, jag tänker inte svimma. Vad får du det ifrån? Kanske står det så i Sims men här har vi det verkliga livet. Det vore bättre för debattklimatet om du slutade överdriva och överreagera.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Berith
          Inlägg 09-06-2009, 17:23
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (Chamomille @ 09-06-2009, 18:13) *
          Säger du det..

Varför la du ihop texten så det ser ut som om jag sagt alltihop??

Ni som verkligen vill veta vad det stod backar med röda pilen och ser hur inlägget ser ut i original. Jag har inte sagt allt det där!

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-06-2009, 17:25
          Länk hit: #95

Medlem

CITAT (Berith @ 09-06-2009, 18:12) *
          Då tar jag det som att du bara höll med för medhållandets skull, när noora ville ha det till att jag var emot datorspelande trots att hon egentligen menade Ruda.

Vad då "höll med för medhållandets skull"? Det låter ju som jag höll med bara för att det skulle vara så, eller för att jag har någon särskild relation till den som skrivit inlägget.

Jag har nu flera gånger försökt förklara att jag tyckte att de tre punkterna var bra och inte bara sammanfattar diskussionen i den här tråden utan också beskriver ett vanligt förekommande tråkigt förhållningssätt från äldre, gentemot yngres nyskapande vanor.

--------------------

zon 1

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 09-06-2009, 17:31
          Länk hit: #96

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Gossen Ruda @ 09-06-2009, 18:19) *
          Nej Linus, jag tänker inte svimma. Vad får du det ifrån? Kanske står det så i Sims men här har vi det verkliga livet. Det vore bättre för debattklimatet om du slutade överdriva och överreagera.

du kanske inte hade bättre att säga än det, eller är du kanske avundsjuk ?

ja hur hade jag klarat av mitt liv utan sims!! jag MÅSTE ju bara ha ETT SPEL som visar hur man städar och har myspys! HERRRRRRRRRRREE GUD alltså vad skulle jag göra utan det spelet! tur att männen kan gifta sig med varandra annars hade jag kanske haft fru i real life. ja alltså jag blir helt hysterisk VAD hade jag gjort utan the sims! UTAN det hade jag ju kunnat begrava mig själv för jag hade ju inte kunnat fungera utan det i livet. OJ OJ yahoo.gif yaay.gif w00t.gif w00t.gif sos.gif sos.gif yahoo.gif yaay.gif w00t.gif w00t.gif sos.gif sos.gif

snacka om att överdriva duh.gif (syftade på mig själv nu).

ännu en gång - om jag överdriver och överreagerar vem brys sig, TYDLIGEN du.
          om jag har spelberoende vem bryr sig, TYDLIGEN du. vad jag gör på fritiden kan ju kvitta.

CITAT (Aqvakul @ 09-06-2009, 18:25) *
          Vad då "höll med för medhållandets skull"? Det låter ju som jag höll med bara för att det skulle vara så, eller för att jag har någon särskild relation till den som skrivit inlägget.

Jag har nu flera gånger försökt förklara att jag tyckte att de tre punkterna var bra och inte bara sammanfattar diskussionen i den här tråden utan också beskriver ett vanligt förekommande tråkigt förhållningssätt från äldre, gentemot yngres nyskapande vanor.

jag förstår och håller med.

Redigerat av flaxss: 09-06-2009, 17:31

Citera
          Berith
          Inlägg 09-06-2009, 17:38
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (flaxss @ 09-06-2009, 18:31) *
          jag förstår och håller med.

Men jag är ju inte emot dataspel och hur ni ungdomar använder sin dator! Hur sjutton ska jag skriva för att nån ska förstå...??

--------------------

Citera
          skånepåg
          Inlägg 09-06-2009, 17:42
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Dagens ungdom och våra datorvanor biggrin.gif
          Spelar jag inte så ser jag på film eller surfar och chattar på massa olika sidor och msn, har hur många kompisar som helst i datorn och irl men träffar de sällan i irl för jag e lite av en enstöring och kan formulera mej bättre om jag skriver tongue.gif Så dator beroende nja lite kanske men är man inte beroende av telefon oxå?? Trivs bäst att vara själv så datorn e ett bra komplement ^^

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Berith
          Inlägg 09-06-2009, 17:57
          Länk hit: #99

Medlem

Fy vad jag är besviken och ledsen nu...

Det började med att noora citerade mej och svarade som om jag var emot dataspel när hon tydligen menade att svara Ruda.

Andra fick såklart också den uppfattningen att jag är emot, just för att hon citerade och skrev så. Hon bad inte om ursäkt för att hon gjorde fel utan fortsatte kritisera "min" uppfattning när det tydligt var Ruda hon menade. Sen kommer andra in och håller med henne och tycker det var bra skrivet, vilket gjorde mej mest besviken.

Och så kom Chamomille och la ihop flera citat som om det var jag som skrivit all den texten??!!

--------------------

Citera
          Irene_L
          Inlägg 09-06-2009, 18:06
          Länk hit: #100

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Oj vad knepigt ni har gjort med citaten i den här tråden. Jag förstår dig Berith! trostar.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera

7 sidor V  « < 3 4 5 6 7 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 07:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon