Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > VANLIGT BRYGGKAFFE, -vilken sort föredrar ni?
          Madicken
          Inlägg 25-07-2009, 22:10
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 24 955

Jag gillar inte svenskt kaffe, det är för bränt för min smak. Maxwell House brukar jag dricka när jag är i sve. Finns det månne ännu? g.gif
          Här i fi köper vi bara Kulta Katriina, bara sådär ifall nån av er tänker komma hit och vill veta vilket kaffe som är godast wink.gif

--------------------
          Österbotten, Finland (finsk Odl.zon 3= Svensk Odl.zon 5)

Citera
          smuleborg
          Inlägg 29-07-2009, 20:29
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

Vanligt brygg: Zoegas "Hazienda", förr var Zoegas "Skånerost" favorit, men eftersom det inte finns som KRAV/Rättvisemärkt, så väljer jag "Hazienda" som vardagskaffe.

När det gäller kaffe och bananer är jag petnoga med att det ska vara KRAV/Rättvisemärkt. Och när det gäller potatis är jag petnoga med att det är KRAV.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          zissi
          Inlägg 15-11-2009, 18:25
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Bifogad fil  Pizza_och_kaffe_010___f_rminskad_kaffe.JPG ( 83.79k ) Antal nedladdningar: 29

Jag tror att jag äntligen vid 51 års ålder håller på att bli vuxen tummenupp.gif giggle.gif

Jag som aldrig tyckt om kaffe har i helgen druckit Arvid Norsqvist´s Classic-kaffe i auktionsinropade 60-talskoppar. Det smakade lustigt nog riktigt bra speciellt tillsammans med hembakade cookies. Mina gäster tyckte också det var ett väldigt gott kaffe. Har aldrig haft det förut. Får väl smaka mig igenom alla bra kaffetips jag fått av er. Kaffepaketet ligger i kylen nu också.....

Vi får väl se hur länge min kaffepassion varar blush.gif om det blir över en helg eller längre..........

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          TheLan
          Inlägg 16-11-2009, 15:05
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 189
          Medlem nr: 22 965

Gevalias Indian Malabar är det enda som kommer in i mitt hem nu för tiden....så god och fyllig smak, som en förförelse för gommen..... wub.gif

--------------------

Citera
          KRT
          Inlägg 16-11-2009, 15:18
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Avskyr kaffe själv (att dricka alltså, lukten är en helt annan sak - när man kör för bi Zoegas i Hbg luktar det så gott att jag nästan funderar på att börja dricka smile.gif), men får ofta komplimanger för att jag kokar så gott kaffe till andra laugh.gif.... Zoegas gröna har vi hemma (förvarat i lufttät burk kyl), och det ska vara ett rågat mått pulver per kopp.....

Men som någon skrev innan, vattnet har oerhört stor betydelse för smaken, skulle gissa att det främst handlar om hårdheten på vattnet, och vilka mineraler det innehåller. Samt, förmodligen lika viktigt som vattnet, vilken bryggare man har!!! Föräldrarna köpte en Moccamaster förra julen och helt plötsligt tyckte de att kaffet smakade "mer kaffe" confused.gif, troligen har det med bryggtemperaturen att göra.

Nu ska jag gå och göra mig en stor kopp TE med honung smile.gif

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          LasseB
          Inlägg 16-11-2009, 15:47
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 513
          Medlem nr: 12 065

För min del SKA det vara Espresso orginal från Esters kaffe och te handel på Folkungagatan på Söder i Stockholm annars får det vara

Slå på mig kalla mig snobb eller galen men förra nyåret så gav jag mig och hustrun ett löfte att sluta köpa vacumkaffe och att sluta köpa industribakat bröd. Visst blir det lite dyrare men GGGGOOOOODDDAAAARRRRE

Citera
          smuleborg
          Inlägg 16-11-2009, 20:55
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

CITAT (LasseB @ 16-11-2009, 15:47) *
          För min del SKA det vara Espresso orginal från Esters kaffe och te handel på Folkungagatan på Söder i Stockholm annars får det vara

Slå på mig kalla mig snobb eller galen men förra nyåret så gav jag mig och hustrun ett löfte att sluta köpa vacumkaffe och att sluta köpa industribakat bröd. Visst blir det lite dyrare men GGGGOOOOODDDAAAARRRRE

Håller på ett plan med dig. Men för min del blir det en balja Zoegas Hazienda om morgonen (när jag kliver ur duschen är kaffet klart, vanlig enkel bryggare - går och kollar - OBH Nordica King of Coffe). Och gott är det! I övrigt köper vi bönor i Hötorgshallen. Mal så mycket som behövs för stunden. Använder expressobryggare eller presso. Och egentligen, trots att kilopriset är mycket högre, tror jag inte att det blir dyrare. Det blir en mindre kopp som smakar så mycket. Gott på maten.

PS / Det industribakade brödet har vi slutat köpa sedan ett par år tillbaka (med undantag av knäckebröd) /DS

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-11-2025, 09:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon