CITAT (kopernikus @ 21-10-2003, 10:36)
Jag håller med vad det gäller råttgift. Jag har katt oxå, så jag vill inte riskera att han får i sig ngt..
Jo jag ska köpa en sån där högfrekvent sak.. har bara inte kommit över ngn ännu. Jag bor rätt långt från stan, så det får nog bli över nätet!
Anticimex...vet inte...kan man ringa dom fast man hyr? Blir det inte omständigt..måste fråga om tillstånd å så.
Anticimex-tipset grundar sig nog på att många kan ha skadedjursbekämpning som mer eller mindre ingår i sin husförsäkring. annars är det nog dyrbart.
Hoppas du observerat att det påstås att skrämseleffekten från en del av de där ljudprylarna är högst övergående - sedan har de objudna gästerna vant sig.
Personligen tycker jag det känns tråkigt att "mord" tycks vara enda utvägen att slippa gnagarna, men vill jag ha mitt hus och mina prylar oskadade finns nog inget val.
Men nog tycker jag att slagfällor verkar "humanare" än långsamt verkande gift. De som råkat ut för den fälltyp jag tipsade om har fått ett hårt slag rakt i huvudet så att döden säkerligen varit ögonblicklig.
Sedan den mus med kroppslängd på ca 6 cm (exkl svans) dog som störde mig för några veckor sedan, har det varit lugnt igen.