Vill gärna delge er mina synpunkter i denna mans-/kvinnofråga, den är nämligen
helt tvärtom!Ex.vis när jag skulle ta bort heltäckande matta + måla en iofs snygg men mörk textiltapet i matrummet. Det var mer än en vända till mer än en butik. (Går hellre till kunniga yrkeshandlare än stormarknad.) En säljare var t.o.m. tveksam till ett av svaren han skulle ge och frågade om han kunde komma förbi och kolla på tapeten på plats? Det gjorde han också mycket riktigt — och nej, ni som trodde han hade andra planer. Rent yrkesintresse. Detta är allts ett av flera exempel!!
Jag har frågat flera säljare om de är extra trevliga och service-minded just för att jag är kvinna. 2 gånger har jag fått svaret: Nej, det är därför att kvinnor frågar
innan de gör något oåterkalleligt. Män tycker ofta att det är pinsamt (?) eller något och frågar alltså när det redan gått åt h-e! Och då vet vi ju vems fel det är.
Textiltapeten ovan ex.vis: Många män hade börjat måla den med vattenlöslig färg utan att binda först. Resultat: Tapeten hade krympt!!
Det är ytterst sällan jag blir nedlåtande behandlad i manliga branscher därför att jag är kvinna. Framförallt av 2 skäl: Antingen har jag rejält på fötterna (bildligt alltså) och kal tala deras språk, eller kan jag inte ett jota och då är det det första jag talar om = Snälla, kan du hjälpa mig — utan att lägga huvudet på sned och blinka med ögonfransarna.