Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är det för lätt att registrera sig?
          Berith
          Inlägg 12-07-2009, 15:42
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Vad då tar upp första sidan...? unsure.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          smörblomma
          Inlägg 12-07-2009, 16:01
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 77
          Medlem nr: 9 323

När du registrerar dig som medlem på odla.nu måste du skriva in sifferkod samt får du mail med länk som du måste gå in på för att aktivera medlemsskapet.Detta fick min son göra häromveckan när han blev medlem

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-07-2009, 18:25
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Nauti @ 12-07-2009, 16:33) *
          Anledningen till att man inte bara kan hoppa över eller ignorera spamtrådarna är att de tar upp hela första sidan. Det är ganska svårt då tongue.gif

Sedan vore ju medlemsmoderatorer en lösning på problemet. Eftersom administratörerna inte är särskilt aktiva eller engagerade.

Vad menar du med "tar upp hela första sidan"? Vi är ju flera som bevisligen lätt kan hoppa över och ignorera spamtrådarna så det borde ni andra också kunna. Ibland försvinner dessa trådar snabbt och ibland tar det något längre tid så är det bara.

Administratörerna har även annat att göra än att sitta och kolla forumet dygnet runt och hur engagerade de är tycker jag du ska behålla för dig själv för det vet du inget om. Våra administratörer gör så gott dom kan och hinner med är jag övertygad om och att påstå något annat är ganska oförskämt. Kanske har du varit medlem för kort tid för att veta vilket engagemang de har i forumet.

Medlemsmoderatorer är en urdålig lösning. Det ska inte finnas medlemmar på ett forum som styr vad andra skriver vilket det väldigt lätt blir.De forum jag känner till där medlemsmoderatorer finns fungerar inte alls tillfredsställande. Där modereras godtyckligt om något inte passar höga vederbörande så det går överhuvudtaget inte att föra en diskussion.

Du sa tidigare i ett inlägg att du inte stördes särskilt så jag förstår inte varför du klagar så förbaskat.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          MariaS
          Inlägg 12-07-2009, 18:32
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

När admin går in och städar bort spammen, tas/spärras även användaren/medlemmen. Så skedde även idag, för bara en timme sedan!

Citera
          pejori
          Inlägg 12-07-2009, 18:36
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 12-07-2009, 19:25) *
          Vad menar du med "tar upp hela första sidan"? Vi är ju flera som bevisligen lätt kan hoppa över och ignorera spamtrådarna så det borde ni andra också kunna. Ibland försvinner dessa trådar snabbt och ibland tar det något längre tid så är det bara.

Administratörerna har även annat att göra än att sitta och kolla forumet dygnet runt och hur engagerade de är tycker jag du ska behålla för dig själv för det vet du inget om. Våra administratörer gör så gott dom kan och hinner med är jag övertygad om och att påstå något annat är ganska oförskämt. Kanske har du varit medlem för kort tid för att veta vilket engagemang de har i forumet.

Medlemsmoderatorer är en urdålig lösning. Det ska inte finnas medlemmar på ett forum som styr vad andra skriver vilket det väldigt lätt blir.De forum jag känner till där medlemsmoderatorer finns fungerar inte alls tillfredsställande. Där modereras godtyckligt om något inte passar höga vederbörande så det går överhuvudtaget inte att föra en diskussion.

Du sa tidigare i ett inlägg att du inte stördes särskilt så jag förstår inte varför du klagar så förbaskat.

Håller med fullständigt och tycker inte det ska vara någon, varken begränsning i antal inlägg, eller svårare att regga ett medlemsskap. tummenupp.gif
          Att krångla till forumet, tror jag bara leder till att forumet förlorar medlemmar och på sikt läggs ner....(vilket varit på tapeten förut) crying.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gita
          Inlägg 12-07-2009, 19:55
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 12-07-2009, 19:25) *

Du och jag brukar oftast inte ha samma åsikter men i detta fall kunde jag inte sagt det bättre själv. Du har helt rätt i allt du säger.
          gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-07-2009, 20:07
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 12-07-2009, 20:55) *
          Du och jag brukar oftast inte ha samma åsikter men i detta fall kunde jag inte sagt det bättre själv. Du har helt rätt i allt du säger.
          gita

Dom kanske är samma oftare än du tror giggle.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mojan
          Inlägg 12-07-2009, 20:55
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 785
          Medlem nr: 9 395

CITAT (Huggorm @ 12-07-2009, 09:57) *
          Skillnaden mellan odla och andra forum är att det nästan inte finns några moderatorer här. Fem stycken personer som är här ofta och varit medlemmar länge borde upphöjas till moderator och få befogenhet att ta bort spamet på en gång. Nu tar det ju timmar innan det händer något

Bra idé!

--------------------
          Zon 3

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 12-07-2009, 21:02
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Alba @ 12-07-2009, 13:58) *
          ......
          Vad jag inte förstår det är att en del forum inte har ett enda spam. Hur hänger det ihop ?

På några undulatforum jag är med i förekommer inget spam. Det beror på att när man ska göra ett inlägg första gången varje gång man loggat in så kommer en bild upp - för att visa att man är en människa och inte automatisk spamning så ska man klicka på den bilden som är mest lik huvudbilden. Mycket enkelt och effektivt. Det går att ha spamfria forum på ett enkelt, automatiskt sätt som inte belastar forumägarna. Det blir ju mer jobb för Göran o Ingmar som det är nu med att ta bort all spam.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Berith
          Inlägg 12-07-2009, 21:21
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (MariaS @ 12-07-2009, 19:32) *
          När admin går in och städar bort spammen, tas/spärras även användaren/medlemmen. Så skedde även idag, för bara en timme sedan!

Det var verkligen något nytt! bravo.gif Det har jag efterlyst länge, att när inläggen plockas bort ska också dom användarna bort fort som attan.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 06:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon