Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Acer platanoides 'Variegatum' - Varigerad Lönn - Hur vanlig?, Nu måste jag ju bara få fråga er andra... Har ni en??
          L I A H
          Inlägg 17-07-2009, 07:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem nr: 14 554

Jag har letat och bara lyckats hitta en enda bild på en vanlig lönn i varigerad form (fanns i USA och kallades Norsk Lönn). Så min undran till er andra är då såklart - har ni sett / eller ev har en sådan? Jag vill ju ta reda lite på hur pass vanlig den är. I min trädgård bor nämligen en skyddsling som jag är väldigt förtjust i. Jag har tagit hand om den sedan den var mkt liten och det är en som är mer fläckig och med mkt mera vitt på än de enda två jag har sett innan. Sett en på plantskola tidigare men min är en vild som jag fann som ny liten planta. Hoppas att den snart ska få näsor så man kan spara och sätta fler men inte än så länge. Den är nog för ung ännu (3 år). Ungefär när brukar näsorna komma? Någon som vet?
          Bilden är på den jag fann i USA. Ska fotta min snart :-)
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Acer_platanoides__Variegatum____Varigerad_L_nn.jpg ( 58.08k ) Antal nedladdningar: 18

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-07-2025, 22:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon