Rubriken talar om vad jag ska ägna min semester åt, som börjar om en vecka.
Det stora problemet är att det är jag och min syster som ska göra det här åt vår mamma som flyttat in på äldreboende. Mamma har fått de saker som hon vill ha. Sen har vi och våra barn önskemål om att behålla vissa saker och (peppar peppar) än så länge så har vi helt olika önskemål, och det är ju bra. Men... problemet är att syrran helst vill köra dit en container och bara hiva i allt och köra till tippen. Det ska gå snabbt och smidigt enligt henne. Jag däremot har så svårt att kasta saker och gillar ju loppisar och Tradera mm.. Hellre sälja sakerna till någon som har användning för det än att kasta. Vill ta dit en värderingsman som kan gå igenom vissa saker som vi inte har en aning om vad det kan vara värt. Antagligen kommer också en del gå på auktion.
Har en idé om att ställa upp kartonger märkta Loppis, Tradera, kasta osv.. Det som ska kastas sorteras ut direkt så det bara är att åka till rätt ställe med det.
Kläderna är vi överens om att de ska till Röda Korset, stadsmissionen, läkarmissionen el liknande Men så är det vissa saker jag funderar på. Böcker - packar man det och säljer till ett antikvariat? Eller skänker till Röda korset? Vad gör man med alla fotoalbum? Det är en del riktigt gamla. Syrran vill ju som sagt var kasta och jag har inte möjlighet att spara alla.
Någon som har ett bra tips/erfarenhet från auktionsverk i stockholm? Fionns ju också sådana som köper upp hela hem, men hur vet man att de inte ger ett skambud? Någon med erfarenhet av sån försäljning?
Många frågetecken är det och det blir säkert fler. Viktigt är att allt går så smidigt som möjligt då syrran är på gränsen till att bryta ihop för att vi har så olika åsikter. Troligtvis blir det här dödsstöten för oss och vi kommer inte umgås mer efter det här. Sorgligt men sant.
--------------------
Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
|