Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Phalaenopsis (Orchidé) i ampel?
          marchosias
          Inlägg 22-07-2009, 22:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 14 104

Tjenis,
          har äntligen köpt orchidéer! Blev tre styckna när jag ändå var i farten, tre olika färgera av Phalaenopsis. smile.gif Har läst en del om skötsel och så, att de inte trivs så bra ute bland träden som andra orchidéer gör, tyvärr för vi har bra träd med fin skugga och så. smile.gif

Så till min fråga, har läst att man kan ha de i ampel ? Är sugen på testa en blomma och se hur den mår. smile.gif Men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Läst att det ska funka bra om man slänger ner den i vanlig ampel, bara släpper lös den från sin "stödpinne" eller sjutton det heter, låter den vara kvar i krukan som den kom i. Och så något om cocosfoder? Antar att den behöver sin jord, eller vad det heter.. Orchidémojs som den ligger i. smile.gif Och att om den ligger i cocosfoder med sin orchidémojs så ska den vattnas (Sprayas) varje dag?

Har som sagt ingen aning.. Är van med mina kaktusar som får vatten ibland. biggrin.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 14:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon