Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är det ens möjligt?, Gräva ur rötter från 30 år gamla träd och buskar
          Marie_79
          Inlägg 26-07-2009, 19:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 9 283

Jag och sambon bor sedan 2,5 år i ett hus från 1976. Det är en stor trädgård och de första ägarna var väldigt trädgårdsintresserade. Det finns ett växthus med 30 år på nacken och gott om rabatter med diverse buskar och växter. Problemet är att trädgården fått växa vilt i runt 7-8 år fram tills nu och ser ut därefter...

Runt växthuset växer massor av kirskål och andra ogräs. Fanns också ett plommonträd som vi sågat ner och ett par andra mindre lövträd som växer precis bredvid växthuset och in i växthuset. Även inne i växthuset är det fullt med kirskål, vi använder det som förråd för trädgårdsredskap nu.

Utmed garaget är ett område på ca 5-6kvm med ett gäng buskar och ännu ett plommonträd. Det är säkert 5-6 buskar som i omgångar sågats ner helt och sedan satt nya skott och är numera ca 2m höga. Bredvid finns ett land nästan helt täckt av vintergröna, där finns en stubbe efter nåt träd/buske och försöker man gräva där är det rötter till förbannelse!

Mitt problem är att jag har en sambo som är totalt ointresserad av att lägga ner nån som helst kraft (eller pengar för den delen) på trädgården, får han en gräsmatta så är han nöjd... Han menar att det bara är han som får göra allt isåfall.

Min fråga är:
          Går det överhuvudtaget att få någon ordning på denna trädgård utan en grävmaskin eller är det kört?
          Hur ska jag göra???

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 22:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon