Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gröngödsling mellan grönsaker - konkurrens?, Hur/varför funkar näringsfördelningen egentligen?
          EKLO
          Inlägg 27-07-2009, 23:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Jag intresserar mig för att göra jorden i mina grönsaksland bättre, och läser och testar lite gröngödsling. Hittills har jag mest provat gröngödsling som eftergröda, jag sår honungsfacelia efter skörd av tidig potatis och annat som skördas tidigt på säsongen.

Men jag läser också om den nytta gröngödsling skulle göra som gröda mellan grönsakerna och under buskar och träd. Alltså växande gröngödsling samtidigt och intill de grönsaker och växer man sen ska skörda.

Vad jag trots mina böcker inte begriper är: hur och varför uppstår det inte konkurrens om näringen när man gör så? Både gröngödslingsväxterna och grönsakerna man ska berika jorden åt måste väl kivas om samma näring och vatten i jorden när man gör så, eller? - vad är det jag inte begriper tro? Nån som fattar det där och kan ge mig en vink?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 14:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon