CITAT (Sommartorparn @ 22-08-2009, 11:02)

Diskussionen handlar om den käcka slogan som avslutar alla Rudas inlägg, och som tyder på att han lider av vissa fobier. Till skillnad från rädslan för bekämpningsmedel är Rudas fobi helt irrationell.

Skulle det vara en fobi att tänka eller finnas?
Skulle jag ha någon slags fobi mot homofiler skulle jag inte våga gå till jobbet, jag sitter och jobbar 8 meter från en lesbisk tjej. Hon är trevlig och får en kram ibland. Bögar är inget problem att träffa, även om jag inte har någon i närheten just nu. Jag accepterar dom men har lite svårt att fatta vissa delar av deras liv och undrar ibland var det gått snett. Det är dock deras problem, inte mitt.
Tyvärr är det dock ett faktum att gaylobbyn har betydligt svårare att acceptera såna som inte gillar dem, än vad det är tvärtom. Det är helt ok att skrika ut sitt hat och kalla motståndarna för nedvärderande ord, homofob exempelvis, ivrigt påhejade av div "genusexperter". Att det sen finns en liten grupp böghatare det får man väl ta, jag tillhör inte dom och förstår inte dom heller. Dom har väl också något problem.
Åter till ämnet. Idag provade jag ett nytt sätt att använda Roundup. Jag har lite problem med kvickrot men vill helst inte spruta bort gräset samtidigt. Nu blandade jag ihop lite brukslösning. Sen tog en liten svamp i vardera handen, vanlig hushållsrengöringssvamp, fuktade dom lätt och höll dom mot varandra med växten emellan och drog uppåt. Vips var växten helt fuktad och inte en droppe hamnade nån annanstans. Återkommer med besked om det funkade.
CITAT (officinalis @ 22-08-2009, 12:18)

Självklart är nikotin på många sätt farligare än glyfosat. Men den jämförelsen har jag aldrig gjort. Jag nämde dock den akuta giftigheten av att röka en cigarett. Jag röker flera stycken om dagen och kanske dör i lungcancer när jag är 65 enligt någon statistisk undersökning, men jag ligger inte i fosterställning med nervsmärtor efter morgonciggen.
Där försvann tyvärr en del av respekten för dig, rökning är miljoner eller miljarder gånger farligare än att använda Roundup.
Redigerat av Gossen Ruda: 23-08-2009, 19:29