Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växterna har problem, gula blad och gröna nerver
          Sälkatten
          Inlägg 03-08-2009, 20:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 30
          Medlem nr: 25 250

Jag har fått stora problem i mitt kallväxthus (zon 2-3). Det började på gurkplantorna; bladnerverna är gröna, men det är gult mellan dem. Det syns även på rätt så nya blad och de äldsta får bruna fläckar också. Blev tvungen att riva ut dem till slut. Nu börjar det synas även på tomaterna och lite svagt på paprikaplantorna. Melonerna verkar ha klarat sig. Hittar inte någon ohyra. Någon form av brist är min gissning - men på vad?? Tips, någon?

Jag fixade varmbädd i våras med hästgödsel och halm (40 cm) och 20 cm jord på det (puh!) och kunde plantera redan i slutet av april (har värmefläkt). Gödslar nu med "växthusgödsel" i ströform (ekologiskt) + lite kökskompost + hönsgödsel om någon planta ser lite hungrig ut. Alla plantor har hittills växt så det knakar och satt rikligt med frukt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 02:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon