Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rosenholm trädgårdsdesigner, - vad tycker ni om programmet
          Betty
          Inlägg 10-11-2003, 20:58
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Virgo @ 10-11-2003, 15:23)
          Det säger ju allt. sad.gif
          SPCS´s programvaror är bannlysta i min dator.

Varför då? unsure.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Virgo
          Inlägg 10-11-2003, 23:30
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

jag köpte ett program därifrån, minns inte vad det heter, men lager , faktuering mm var det. Inte ens de mest elementära sakerna fanns i t.ex faktueringsprogrammet. Efter några samtal med högsta hönset där fick jag returnera programmet och pengarna tillbaka.

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          Betty
          Inlägg 11-11-2003, 11:05
          Länk hit: #23

Medlem

Vad trist sad.gif , bra att du i alla fall fick returnera programmet till sist. Min enda erfarenhet av SPCS är deras Trädgårdsguide2. Jag fick problem med det vid ett tillfälle, (det visade sig sedan att det bara var jag som inte fattat instruktionen...) när jag mailade dem fick jag trevlig och snabb support trots att de redan hade slutat göra program för "hemmapulare"!

--------------------

Citera
          Flippen
          Inlägg 15-11-2003, 12:32
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 2 568

Hej allihopa, jag är helt ny här på forumet, blev tipsad om att det pågick en diskussion här, av supporten på Rosenholms trädgårdsdesigner.
          Ringde dit för att fråga hur man får kaprifolen att bli högre än en meter om man satt den i rabatten istället för på husväggen. För när den sitter där ser det knäppt ut i 3d. Ingen kontakt med marken. Svaret blev att alla klätterväxter måste klistras på husväggen annars blir de inte höga, för om man sätter dem fritt har de ju inte något att klättra på. Så mina klätterväxter som finns runt mina belysningsstolpar kan alltså inte bli höga i 3d visningen. Har någon av er löst det problemet?
          Jag frågade om det skulle bli något slags användarforum på deras hemsida så att vi kanske kan hjälpa varandra med tips hur man löser olika problem i programmet. Då hänvisade de hit, och här är jag nu. Det verkar vara ett trevligt forum. Ska bara lära mig funktionerna, hoppas detta inlägg blev rätt.
          unsure.gif

Citera
          nilla
          Inlägg 15-11-2003, 14:09
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 530
          Medlem nr: 1 330

Hej Flippen!

Tycker det verkar som om det är ett generellt problem att inte kunna skala växter större än 100%. Mina svartvinbärsbuskar är definitivt större i diameter än fastslagna 150 cm maxmått!
          Ska försöka jobba runt det genom att hitta en annan buske som passar bättre i storlek - dom ser ändå inget vidare ut i 3d så storleken får bli huvudsaken.

Kan du kanske skapa ett stöd för kaprifolen för att få upp den i höjd? Ett väldigt smalt och litet hus kanske? smile.gif
          ... eller annars, som sagt prova att ersätta den med en annan växt i rätt höjd.

Jag tror att det kan vara väldigt svårt att få en riktigt bra 3drepresentation med det här programmet, man får trixa runt och nöja sej med halvdant.

Gunilla

Citera
          Wargen
          Inlägg 16-11-2003, 11:06
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 365

Måste tyvärr säga att jag inte är speciellt nöjd hittills...men har provat för lite för att kunna avge något definitivt omdöme. Men jag hade sådana problem med vissa funktioner att jag tröttnade till slut. Ska prova igen innan jag säger vilka.... sad.gif

Citera
          Lena N
          Inlägg 16-11-2003, 14:29
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

Har tillfälligt tröttnat. huh.gif Jag är besviken på växternas utseende i 3D visningen. Kunde funnits större likhet med de verkliga växterna. wink.gif

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera
          Virgo
          Inlägg 16-11-2003, 15:57
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Att vissa elementära funktioner inte fungerar fullt ut i ett "billigt" SPCS program får man tyvärr räkna med.

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          Berith
          Inlägg 16-11-2003, 16:11
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

unsure.gif Förut grämde jag mej över att jag inte skickade efter programmet när ni andra gjorde det, men jag kanske ska tänka tvärtom i stället?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Betty
          Inlägg 16-11-2003, 16:24
          Länk hit: #30

Medlem

Usch vad sur jag blir! sad.gif Jag har fått ett knepigt problem...
          Jag har efter sju sorger och åtta bedrövelser lyckats rita min trädgård, inkl. hus, bilar, buskar, blommor och allt. Men nu har jag stött på patrull...
          När jag använder 3D-visualiseraren, (åker omkring i trädgården med en kamera) så ändras bakgrunden hela tiden!!! Det buggar och hackar, ena stunden är marken vit som snö och nästa stund består den av spaljemönster, rosbuskmönster, bildäcksmönster, liljemönster eller något annat mönster av de olika saker som jag lagt in i min trädgårdsplan! Ska det behöva vara så här???mad.gif Kan det vara så att programmet inte klarar av att hantera så många olika objekt, eller...? Har någon annan stött på sådana här problem eller är det bara jag? sad.gif unsure.gif

--------------------

Citera
          nilla
          Inlägg 16-11-2003, 17:25
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 530
          Medlem nr: 1 330

Prova att uppdatera drivrutinerna till ditt grafikkort - det kan vara det som spökar.

Har inte råkat ut för samma sak men jag har inte fyllt upp min plan så mycket.

Gunilla

Citera
          Betty
          Inlägg 17-11-2003, 16:51
          Länk hit: #32

Medlem

Har nu uppdaterat drivarna - det hjälpte inte ett dugg... Det är helt klart en bugg i programmet... mad.gif

--------------------

Citera
          Madeleine1
          Inlägg 24-11-2003, 21:54
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 699
          Medlem nr: 2 086

Här har ni en "nöjding" till. Men än så länge har jag ägnat mig åt att bygga hus!!! biggrin.gif
          Vi ska nämligen lägga på en våning på vårt hus under nästa år. Så nu har jag byggt upp huset och kan titta på det 3D. Superhäftigt!!
          Har även ägnat mig åt att bygga upp hus, garage, gångar osv som det ser ut idag och blev helt fascinerad över hur det "kändes" att trava omkring på tomten. Fascinerande!

Det jag än så länge irriterat mig vansinningt på är just storleken på växterna. Att de inte går att få större än 100%. MYCKET BEGRÄNSANDE tycker jag! Skulle dessutom önska att det gick att söka på ord i hjälptexten. Och att hjälptexten utvecklades och gick in mer på detaljer, så man inte behövde testa sig fram hela tiden.

Meeeen. I det stora hela är jag helnöjd!

Jo, en sak till. När jag skulle installera programmet fick jag ett felmeddelande om att jag inte hade rätt version av Windows installer. Men det visade sig att det fanns två 'install'-filer på CDn. När jag tog den som låg i INSTALL-mappen istället fungerade det alldeles utmärkt. Mysko?!
          huh.gif

--------------------
          Madeleine i Mälardalen *

Citera
          Irene i Enskede
          Inlägg 29-11-2003, 17:06
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 601

Jag är INTE nöjd med programmet. Det är svårt att komma igång med. Jag försökte börja med att rita ut storleken på trädgården. Ville sedan lägga in vårt hus. 1,5-plans småhus finns inte. Vi har dessutom en utbyggnad vid hall+trapp. Den får man göra som ett par hus till och lägga bredvid (eller har jag inte hittat hur man gör?). Sedan har jag häckar av lind på två sidor av tomten och en syrenhäck åt gatan. Det verkar inte som programmet tycker att man kan göra häckar av lind eller syren, i alla fall fungerar inte häckverktygen om man har valt syren eller lind.
          Blomrabatter och sådant har jag inte kommit till ännu.
          Visserligen behöver jag säkert ägna lite mer tid åt programmet, men jag tycker ändå att det verkar ha en hel del fel.

Hälsningar Irene

--------------------
          Irene i Enskede

Citera
          Hans i Mälardale...
          Inlägg 29-11-2003, 17:17
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 322
          Medlem nr: 55

Jag började med att försöka återskapa min egen trädgård. Det första jag letade efter och som jag tyckte var en självklarhet var ölandstok som inte fanns med. Jag skanar också plank och många vanliga växter!

MvH

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 10:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon