Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Upprop, till Riksåklagaren
          Betty
          Inlägg 07-11-2003, 00:38
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Veganvarg @ 06-11-2003, 17:58)
          Jag förstår så väl kvinnor som väljer att leva i lesbiska relationder, då det finns ett sånt utbrett förakt mot kvinnor!!!

Ingen väljer att bli lesbisk. Jag tror inte att någon väljer att leva i ett lesbiskt förhållande p.g.a. det kvinnoförakt som tyvärr finns i vårt samhälle. Jag är övertygad om att de flesta homosexuella skulle önskat att de inte var det, om de hade kunnat välja - man blir ju lättare accepterad i samhället som hetrosexuell... Men det här med sexuell läggning är ett helt annat ämne än vad den här tråden egentligen handlar om...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Mariann
          Inlägg 07-11-2003, 07:39
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

CITAT (Felix matte @ 06-11-2003, 22:12)
          Hur kan det komma sig att kvinnan år 2003 fortfarande behandlas på sätt som sker?
          Har vi varit för tysta?

Det är möjligt att vi kvinnor varit för tysta. kan det bero på att grupp 8 och att vara feminist nästan är skällsord sad.gif.
          Jag tror snarare att detta helt ligger på männen faktiskt, till trots vad vissa andra män hävdar. Männen borde ut på barrikaderna! Vi kvinnor har redan varit där men inte f*n har det lyckats ändra nått iaf inte mkt. Nix förändringen måste ske i mäns huvud och har man ögon o öron ser man att det kommer o dröja ett tag sad.gif ohmy.gif tyvärr sad.gif. Heder åt Ingo o Adrian, kan ni inte dra igån nån protest typ han på mynttorget. Då skulle det faktiskt hända nått i andra mäns huvud också. Det är ju så några måste alltid gå före. Finns det inga sånna går INGEN!!!!
          smile.gif

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera
          Mariann
          Inlägg 07-11-2003, 09:22
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem nr: 64

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story...,387301,00.html

--------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi

Citera
          Betty
          Inlägg 07-11-2003, 12:16
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (Mariann @ 07-11-2003, 07:39)
          CITAT (Felix matte @ 06-11-2003, 22:12)

Hur kan det komma sig att kvinnan år 2003 fortfarande behandlas på sätt som sker?
          Har vi varit för tysta?

Det är möjligt att vi kvinnor varit för tysta. kan det bero på att grupp 8 och att vara feminist nästan är skällsord sad.gif.
          Jag tror snarare att detta helt ligger på männen faktiskt, till trots vad vissa andra män hävdar. Männen borde ut på barrikaderna! Vi kvinnor har redan varit där men inte f*n har det lyckats ändra nått iaf inte mkt. Nix förändringen måste ske i mäns huvud och har man ögon o öron ser man att det kommer o dröja ett tag sad.gif ohmy.gif tyvärr sad.gif. Heder åt Ingo o Adrian, kan ni inte dra igån nån protest typ han på mynttorget. Då skulle det faktiskt hända nått i andra mäns huvud också. Det är ju så några måste alltid gå före. Finns det inga sånna går INGEN!!!!
          smile.gif

Jag tror at du kom sanningen mycket nära där Mariann. Män lyssnar mest på män och kvinnor lyssnar mest på kvinnor. Jag tror att det som behövs för att männen ska stanna upp och lyssna, är att någon "framstående" man av "hög position i samhället" kliver fram och säger "Stopp! Detta är inte rätt." Så länge bara kvinnor protesterar och kräver ändring så kommer männen att se det som "bara gnäll och tjat", tyvärr.

Det kanske låter som om jag dömmer ut alla män, det är inte riktigt så jag menar. Det finns många män med bra värderingar men tyvärr hörs de inte så mycket som man skulle kunnat önska...

--------------------

Citera
          emjoer
          Inlägg 07-11-2003, 12:55
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 64
          Medlem nr: 732

Självklart skriver man på, detta är ju rättsröta i allra högsta grad .

--------------------
          CHRISTER Västra Frölunda

Citera
          Veganvarg
          Inlägg 07-11-2003, 14:34
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 1 945

Till Betty:

Det kanske är en genarationsfråga, men bland mina vänner är det många som har övertygelsen om att alla människor i grunden är bisexuella.
          Och många av tjejerna jag träffat har gjort ett aktivt val att leva lesbiskt, då de känner att de inte orkar med förtryck från män.

Jag känner även folk som efter sexuella övergrepp valt att leva lesbiskt, då de inte klarar av att ha nära relationer med män efter det som hänt.

Så jag är övertygad om att man kan välja att leva som homosexuell!

--------------------
          Den som räddar ett liv räddar en hel värld!

Citera
          Betty
          Inlägg 07-11-2003, 15:10
          Länk hit: #27

Medlem

Hej Veganvarg!
          Generationsfråga eller inte, det låter jag vara osagt... olika sexualiteter har väl funnits i alla tider. Du säger att många av de tjejer som du träffat har gjort ett aktivt val att leva som lesbiska, det är inte att vara lesbisk - enligt mitt sätt att se det. Jag skulle nog säga att de är bisexuella - så som många av dina vänner anser att alla i grunden är. Jag skulle nog säga att detsamma gäller för de du känner som valt ett lesbiskt leverna efter övergrepp.
          Jag kan hålla med dej om att man kan välja att leva som homosexuell - men bara om man i grunden är bisexuell. Min övertygelse är att man föds som antingen hetro-, bi- eller homosexuell. Grunden till min övertygelse ligger i de hetro-, bi- och homosexuella människor som jag har träffat/känner. Jag tror inte att vi alla människor i grunden är bisexuella.

--------------------

Citera
          milla
          Inlägg 07-11-2003, 15:41
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 84
          Medlem nr: 221

Kanon! Ännu en kille som skriver på! Bra gjort emjoer/Christer!
          Måste också få säga att jag tycker att ni kvinnor som skriver inläggen här är så himla bra wub.gif wub.gif
          Paralellen med en kille som blir rånad på en mobil är suverän!
          Jag tycker att det är för jävligt att tjejer inte tas på allvar när det gäller våldtäckter men hur oerhört absurt det är fattar man inte riktigt förrän man gör den självklara paralellen!
          Visst kan vi kvinnor gå upp till kamp, inte måste vi ha män i främsta ledet.
          Hur gjorde slavarna i USA uppror och andra förtryckta?
          Nu tycker ni kanske "oj oj en sån där röd strumpa".
          Är kvinnor förtryckta idag? Sverige är väll rätt jämlikt.
          Men:
          - De typiska kvinno jobben är lågbetalda.
          - Pensionssystemen gynnar inte kvinnor som ofta har låg lön.
          - Vi har dyrare försäkringar.
          - Rättsystemet , suck säger jag bara...
          - Massmedias bild av vad kvinnor ska ägna sig åt och hur de ska se ut! Våra barn påverkas oerhört av filmer och tidningar som präntar in
          idiotiska könsroller! Faktisk påverkas vi vuxna också!

En del av er kan nog fylla på med fler orättvisor.
          Faktiskt förbättras mycket hela tiden succesivt, tänk bara på alla kloka kvinnor i politiken! Men en del har också blivit sämre och det i smyg genom framförallt tidningar filmer smygs budskapen in om hur vi är kvinnor och män. Leksakerna som när jag var liten på 60-70 talet var mer så att killar och tjejer kunde leka med samma saker, nu är det flick lego inte särskilt avancerat men mycket rosa och glitter och pojklego avancerade hiskeliga robbotar etc.

Jag tror att kloka kvinnor kan tillsammans. Om det finns män som ställer upp är de självklart jätte välkomna rolleyes.gif

Citera
          Micke
          Inlägg 08-11-2003, 00:03
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 505
          Medlem nr: 1 111

Kan bara konstatera att rättssystemet är ruttet. Det är uppenbart att de personer som sitter i rätterna och ska avgöra fallen inte längre har någon som helst kontakt med verkligheten. Inte bara i Sverige, tyvärr också här i Finland. För ett år sedan eller så bröt sig en kille in i fruns systers hus för att vänta på att hon skulle komma hem. När hon gjorde det attackerade han henne och våldtog henne. I rätten (lägsta instans) såg man två förmildrande omständigheter: 1. han var hennes svåger och därför ingen okänd person (!) 2. våldtäkten varade inte så länge. Den här typen fick visst lite böter och villkorlig dom, men straffet skärptes - har jag för mig - i nästa rättsinstans. Men knappast tillräckligt (i mitt tycke).

Parallellen man kan dra till rättens resonemang i ovannämnda fall är att om jag blir förbannad på min svåger kan jag lugnt sticka kniven i honom ett par gånger - jag känner ju honom och kniven var ju inte inne så länge.

Alltså jag förstår inte vad folk har för fel i huvudet inom rättsväsendet nu för tiden, den människosyn (läs kvinnosyn) som finns där är horribel. Vad gäller de fyra våldtäktsmännen i Sverige borde de låsas in för tid och evighet. Skulle jag själv få bestämma skulle de kastreras med en slö osthyvel.

Micke

--------------------
          Får man bara ändan ur vagnen, behöver man inte ta sig i kragen.

Citera
          Cilla
          Inlägg 08-11-2003, 14:15
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Hrm... Jag delar ilskan men vill inte ha gamla straffmetoder tillbaka, allra minst ge rättssystemet sådana maktmedel som att kastrera eller döda sina medborgare.

Någon skrev här tidigare om sin spontana tanke om kvinnan som blivit våldtagen - att den var att kvinnan hade varit dum. Och jag tror det är här vi också måste leta och agera när vi förespråkar åtgärder om kvinnans rätt att vara ofredad - den är inte självklar vare sig i rättsapparaten eller i våra egna sinnen. Vi kanske tillåter en kvinna att vara sexuellt utmanande på bild, men inte att vara sexig och dessutom full om det finns män i närheten. En full man med uppknäppt skjorta på krogen ger inte samma reaktion som en kvinna i samma situation.

Jag har en älskad anhörig som blivit utnyttjad som barn och har varit vittne i flera fall där en kvinna misshandlats. Närapå alla gånger användes kvinnan och till och med barnets AGERANDE som orsaker till övergreppen av männens försvarsadvokater, med mer eller mindre lyckade resultat. Det är en mycket spridd uppfattning att det finns gränser för vad kvinnor och till och med barn får göra för att få vara ofredade, och jag tror att vi alla möter det både hos grannar och bekanta ibland.

En kvinna blev nedslagen strax utanför en föreningslokal där båda var medlemmar. Hon hade kritiserat honom för att försöka hota en äldre man i föreningen, och kritiken övergick till stormgräl där de båda sade en massa som de säkert inte helt menade. Mannen slog ned kvinnan som fick flera ben knäckta i kroppen.

Föreningen delades till min förvåning upp i två läger. En minoritet, som jag själv tillhörde, som såg det som en självklar orättfärdig misshandel. En annan, majoriteten, som tyckte att ingen utom polisen kunde ta någon som helst ställning:
          - de som inte sett hela förloppet själva hade ingen rätt att döma honom
          - kvinnan var ju känd för att vara mycket störig och hade ju sagt en massa förolämpande dumheter som säkert sårade honom lika mycket osm hon var fysiskt sårad nu
          - mannen hade ju varnat henne och hon gick över den gränsen
          - båda hade druckit alkohol och då kan det gå som det gick, det borde hon också insett
          - kvinnan borde ha vetat att mannen kunde "explodera"
          - män är genetiskt våldsamma (och har medfödd anfallsbenägenhet sexuellt) och de kvinnor som fattar det klarar sig mycket bättre

Själv tänkte jag att här får man ta mig tusan ta på sig burka och hålla tyst för att inte få medansvar om männen slår till...

Om medlemmarna i den här föreningen hade suttit i dagens domstolar hade de helt klart friat en hel del som i mina ögon borde dömas. Och de är säkert ett rätt bra genomsnitt av befolkningen.

Så att både kräva lagändring och att påverka sin granne ser jag som det som kan förändra rättsapparater som dömer kvinnor till att ha medskyldighet när de våldtagits.

--------------------

Citera
          nina L
          Inlägg 08-11-2003, 14:48
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 628
          Medlem nr: 399

Påskrivet ! Det är det minsta jag kan bidra med! Tack för länken. Jag läser aldrig kvällstidningarna så tack för detta initsiativ!

Citera
          adrian
          Inlägg 08-11-2003, 16:53
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 1 463
          Medlem nr: 1 638

Det är fruktansvärt att det är så få fällande domar vad det gäller sånt här...

Signalerna blir ju att det är fritt fram för vissa gärningar...

Jag känner 3 st tjejer som blivit drogade och utnyttjade sexuellt av sådana äckel...

Men inte heller i dessa fall blev det nåt straff för dessa svin...

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 01:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon