Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

30 sidor V  « < 24 25 26 27 28 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Svininfluensan - hur tänker ni?
          Anma
          Inlägg 04-11-2009, 13:33
          Länk hit: #501

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (herkules @ 04-11-2009, 12:29) *
          blundar gör nog ingen men med skrämselpropaganda kommer man inte långt, vare sig åt ena eller andra hållet.
          sakligt, vetenskapligt och beprövat, för och nackdelar, alla eventuella biverkningar av vaccin på bordet så skulle jag tro att folk är kloka nog att fatta sina egna beslut.
          /.../

tummenupp.gif

CITAT (Magdis @ 04-11-2009, 13:15) *
          Om jag ska förses med munkavle gällande att tala om hur många som blivit allvarligt sjuka här så borde det väl gälla OM och när ev. den första biverkningen av vaccinet kommer också, eller? Eller är det tillåtet att skriva om på internet?

Jag tycker att det är jättebra att du berättar hur många som blivit allvarligt sjuka, hur många av dem som hör till riskgrupperna, hur många som behövt respiratorvård, hur många som behövt konstgjord lunga och inte minst hur många som man uppskattar totalt haft svininfluensan och hur många som vaccinerats.
          Hur många som dött får vi reda på ändå.

Redigerat av Anma: 04-11-2009, 13:35

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 04-11-2009, 13:33
          Länk hit: #502

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

CITAT (herkules @ 04-11-2009, 12:00) *
          du skriver om människor du vårdar, att människor dör som flugor och om hur hemskt det är att ligga i respirator, det är ungefär lika dumt som försöka skrämma människor till att sluta röka.

sakliga argument för och emot är alltid bra, då kan man själv sedan fatta ett beslut.

trist bara för alla allergiker, där har myndigheterna redan fattat beslut åt dem, ungefär 100 000 människor har ställts utanför vaccinationsprogrammet och blivit omyndigförklarade.
          tja, vad säger man - tack för kaffet, det var dom skattepengarna det?

Magdis är väl saklig.
          Berättar om hur det går i värsta fall om man INTE tar vaccinet om man är riskgrupp som t.ex. jag är.

Sakliga argument är alltid bra från båda sidor, sedan får ju var och en välja.

Men är det inte värt att ta vaccinet och få någon liten biverkning än att eventuellt ligga i respirator och ha det jobbigt, för TÄNKT om det inte finns tillgång till respiratorer för alla som insjuknar och behöver detta och vad kostar inte det.
          Detta med kvicksiler är ju en väldigt liten dos och har man inte utsatt sig för det eller mått dåligt av amalganfyllningarna så är det nog inte så stor risk att man blir sjuk anser jag.
          Ska nu själv åka till vårdcentralen och se om jag kan få sprutan idag för det är stor efterfrågan där jag bor i alla fall, har varit slut i flera omgångar.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Magdis
          Inlägg 04-11-2009, 13:34
          Länk hit: #503

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Det är inte mitt fel om ni blir skrämda av de fakta jag lägger upp från det håll jag ser influensan och vaccinet. Det är ingen "skrämselpropaganda". Men ursäkta så mycket, jag trodde folk här var intresserade av verkligheten och inte av enbart ha fram fakta som passar dem själva och deras konspirationsteorier.

Citera
          Anma
          Inlägg 04-11-2009, 13:36
          Länk hit: #504

Medlem

CITAT (Magdis @ 04-11-2009, 13:34) *
          Det är inte mitt fel om ni blir skrämda av de fakta jag lägger upp från det håll jag ser influensan och vaccinet. Det är ingen "skrämselpropaganda". Men ursäkta så mycket, jag trodde folk här var intresserade av verkligheten och inte av enbart ha fram fakta som passar dem själva och deras konspirationsteorier.

Allvarligt, tycker du att jag håller på med konspirationsteorier?

Citera
          Magdis
          Inlägg 04-11-2009, 13:38
          Länk hit: #505

Medlem

CITAT (Anma @ 04-11-2009, 13:36) *
          Allvarligt, tycker du att jag håller på med konspirationsteorier?

Nä jag tänkte inte på dig smile.gif Jag är enbart sur på Herkules som försöker skrämma mig till tystnad när sanningen tydligen blir för obekväm.

Citera
          Anma
          Inlägg 04-11-2009, 13:46
          Länk hit: #506

Medlem

CITAT (Magdis @ 04-11-2009, 13:38) *
          Nä jag tänkte inte på dig smile.gif Jag är enbart sur på Herkules som försöker skrämma mig till tystnad när sanningen tydligen blir för obekväm.

Bra. smile.gif

Citera
          Snigelhatare
          Inlägg 04-11-2009, 13:47
          Länk hit: #507

Medlem
          Antal inlägg: 349
          Medlem nr: 11 660

Jag vill inte försöka förringa att några har dött, de har ju inte bara dött litegrann, utan naturligtvis är det fruktansvärt.

Men de flesta blir inte så sjuka. Ur en artikel om en gravid kvinna i Norge som haft influensan utan att veta det:

"Svininfluensan slår till olika hårt mot olika människor. För ett fåtal blir det allvarligt, för de flesta milt med märkbar, för några så snällt att de inte märker det."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfl...ticle6066330.ab

Citera
          Gåsis
          Inlägg 04-11-2009, 13:53
          Länk hit: #508

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

Så snäll var spanska sjukan också när den kom våren 1918. Sen muterade viruset och 50 miljoner människor dog. Jag hoppas då innerligt det här viruset inte muterar.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-11-2009, 13:57
          Länk hit: #509

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Magdis @ 04-11-2009, 13:15) *
          Om jag ska förses med munkavle gällande att tala om hur många som blivit allvarligt sjuka här så borde det väl gälla OM och när ev. den första biverkningen av vaccinet kommer också, eller? Eller är det tillåtet att skriva om på internet?

Men det är väl ingen som vill förse någon med munkavel. Jag tycker man ska var öppen med både för- och nackdelar för annars för man ju människor bakom ljuset. Bevisligen så finns det personer som tystas ner, se länk jag la in i ett tidigare inlägg, och det tycker jag är för j*****t vare det rör sig om för eller emot vaccinering. Jag tycker du ska fortsätta berätta men det är även intressant att höra vad skeptikerna har att säga.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Magdis
          Inlägg 04-11-2009, 13:58
          Länk hit: #510

Medlem

CITAT (Gåsis @ 04-11-2009, 13:53) *
          Så snäll var spanska sjukan också när den kom våren 1918. Sen muterade viruset och 50 miljoner människor dog. Jag hoppas då innerligt det här viruset inte muterar.

Hoppas kan man alltid men jag räknar inte med det. Det är mycket med tanke på detta som jag tycker det är viktigt att vaccinera.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-11-2009, 14:13
          Länk hit: #511

Medlem

CITAT (Inga från Närke @ 04-11-2009, 13:33) *
          Magdis är väl saklig.
          Berättar om hur det går i värsta fall om man INTE tar vaccinet om man är riskgrupp som t.ex. jag är.

Sakliga argument är alltid bra från båda sidor, sedan får ju var och en välja.

Men är det inte värt att ta vaccinet och få någon liten biverkning än att eventuellt ligga i respirator och ha det jobbigt, för TÄNKT om det inte finns tillgång till respiratorer för alla som insjuknar och behöver detta och vad kostar inte det.
          Detta med kvicksiler är ju en väldigt liten dos och har man inte utsatt sig för det eller mått dåligt av amalganfyllningarna så är det nog inte så stor risk att man blir sjuk anser jag.
          Ska nu själv åka till vårdcentralen och se om jag kan få sprutan idag för det är stor efterfrågan där jag bor i alla fall, har varit slut i flera omgångar.

Nu är det ju inte riktigt så att man måste välja mellan pest eller kolera. De allra flesta som får influensan blir ju inte särskilt sjuka. Massor av människor kommer inte att insjukna trots att dom inte vaccinerat sig. En del som vaccinerat sig kommer att bli sjuka på något sätt ändå. Paradoxalt nog så kan jag dö hur jag än gör.

--------------------

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 04-11-2009, 14:56
          Länk hit: #512

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

CITAT (herkules @ 04-11-2009, 12:29) *
          sakligt, vetenskapligt och beprövat, för och nackdelar, alla eventuella biverkningar av vaccin på bordet så skulle jag tro att folk är kloka nog att fatta sina egna beslut.

Jag upplever att det är precis sådan information vi får av myndigheterna.
          Det är media som förvirrar tycker jag. De har till uppgift att övervaka och informera sakligt och oberoende. Det blir jobbbigt när de publicerar konspiratoriska idéer och teorier från personer som inte har kunskap om vad de pratar om.

Citera
          Snigelhatare
          Inlägg 04-11-2009, 15:02
          Länk hit: #513

Medlem

Men vem räknas till dem som inte vet vad de pratar om? Det är ju flera läkare som är emot vaccineringen och inte kommer att vaccinera sig, fast de har ju belagts med munkavle nu. Jag litar absolut inte blint på myndigheterna.

Citera
          Rose
          Inlägg 04-11-2009, 15:18
          Länk hit: #514

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (Snigelhatare @ 04-11-2009, 15:02) *
          Men vem räknas till dem som inte vet vad de pratar om? Det är ju flera läkare som är emot vaccineringen och inte kommer att vaccinera sig, fast de har ju belagts med munkavle nu. Jag litar absolut inte blint på myndigheterna.
          Jag och min mor har samma läkare på vårdcentralen. När mor frågade om hon skulle vaccinera sig fick hon till svar att "de varken råder någon att göra det eller avråder någon". Hon fick med andra ord inget svar. Det får mig att undra vad läkaren verkligen tycker.

--------------------

Citera
          Snigelhatare
          Inlägg 04-11-2009, 15:36
          Länk hit: #515

Medlem

CITAT (Rose @ 04-11-2009, 15:18) *
          Jag och min mor har samma läkare på vårdcentralen. När mor frågade om hon skulle vaccinera sig fick hon till svar att "de varken råder någon att göra det eller avråder någon". Hon fick med andra ord inget svar. Det får mig att undra vad läkaren verkligen tycker.

Det kan man ju inte säkert veta vad läkaren tycker, men det finns ju läkare som belagts med munkavle.

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/1...a-sig/index.xml

Citera
          Hej igen
          Inlägg 04-11-2009, 15:46
          Länk hit: #516

Gäster

CITAT (Snigelhatare @ 04-11-2009, 15:36) *
          Det kan man ju inte säkert veta vad läkaren tycker, men det finns ju läkare som belagts med munkavle.

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/1...a-sig/index.xml

Det är medias påhitt att läkarna belagts med munkavle ... Björn Olsson har t.ex deltagit i Debatt i Svt.

Finns knappt någon läkare som på rak fråga säger att du ska/inte ska vaccinera dig.
          Inte heller när det gäller den årliga vaccineringen.
          Det är alltid du själv som tar beslutet.

Citera
          KURT
          Inlägg 04-11-2009, 16:06
          Länk hit: #517

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

CITAT (Snigelhatare @ 04-11-2009, 16:02) *

Läkarkåren kommer aldrig att vara 100% eniga om något alls, det finns säkert läkare som menar att jorden är platt. Inte ens infektionsläkare gör alltid rationella beslut. Se t ex infektionsläkaren Sven Britton som först skrev insändare om att man inte borde vaccinera sig. Sedan fick han PERSONLIGEN uppleva EN eller TVÅ allvarligt sjuka patienter, och då ändrade han genast åsikt.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3424817.svd
          http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3213187.svd

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 04-11-2009, 16:15
          Länk hit: #518

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

CITAT (KURT @ 04-11-2009, 16:06) *
          Läkarkåren kommer aldrig att vara 100% eniga om något alls, det finns säkert läkare som menar att jorden är platt. Inte ens infektionsläkare gör alltid rationella beslut. Se t ex infektionsläkaren Sven Britton som först skrev insändare om att man inte borde vaccinera sig. Sedan fick han PERSONLIGEN uppleva EN eller TVÅ allvarligt sjuka patienter, och då ändrade han genast åsikt.
          http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3424817.svd
          http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3213187.svd

Tack. kunde inte svarat bättre själv.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-11-2009, 16:20
          Länk hit: #519

Medlem

CITAT (Hej igen @ 04-11-2009, 15:46) *
          Det är medias påhitt att läkarna belagts med munkavle ... Björn Olsson har t.ex deltagit i Debatt i Svt.

Finns knappt någon läkare som på rak fråga säger att du ska/inte ska vaccinera dig.
          Inte heller när det gäller den årliga vaccineringen.
          Det är alltid du själv som tar beslutet.

Varför skulle Dagens Medicin hitta på det? Det är ju just för att dom har uttalat sig i media som dom belagts med munkavel.

--------------------

Citera
          Anki V
          Inlägg 04-11-2009, 16:32
          Länk hit: #520

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

…och Distriksläkare Meta Wiborgh som är kritisk till massvaccineringen tänkte i alla fall se till att hon blev vaccinerd.

Hon svarade på frågan: Kommer du själv att vaccinera dig?
          - Ja. Jag har patienter tre och en halv dag i veckan, så därför väljer jag att vaccinera mig, säger Meta Wiborgh.

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera

30 sidor V  « < 24 25 26 27 28 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 09:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon