Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är det alltid lite flugor i komposten?, Är det alltid lite flugor i komposten?
          sollentuna
          Inlägg 31-08-2009, 17:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 10 300

Hej!

Jag är nybliven ägare till en varmkompost av märket Mullbanken. Jag har komposterat trädgårdsavfall tidigare så jag startade komposten genom att lyfta över lite halvförmultnad kompost med en massa maskar i. Nu har det gått en vecka och komposten har fyllts på med hushållsavfall. Jag har rört om lite grann på ytan som jag tror man ska göra.

Nu när jag öppnar komposten så flyger det upp lite flugor (småflugor, typ fruktflugor) och de stör mig egentligen inte alls (det surrar inga runt komposten närlådan är stängd) men jag undrar om det är något man ska förvänta sig eller om det här är ett tecken på att jag borde täcka med lite strö/tidningar etc.

Om man ska täcka med strö/tidningar varje gång man lägger i matrester så kommer det ju bli lika mycket strö som mat.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 21:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon