Hejsan alla duktiga odlare! Länge sedan jag var inne nu! Har försökt att läsa ikapp lite och det var mycket det! Nu till mitt problem; jag bestämde mig i våras för att försöka odla lite lök, purjolök, morötter, sallad, dill och potatis i sand! Finns mördarsniglar här och just därför ville jag testa detta. Sniglarna höll sig borta, det var ju positivt, men allt förutom potatisen misslyckades! Har läst Åkessons bok och tyckte att jag följde det han skrev till punkt och pricka, men det funkade alltså inte. Blev bara nån enstaka morot, löken pytteliten, purjon inte alls, salladen tittade upp, sen blev det inte just mer av den! Vad gjorde jag för fel? Eftersom potatisen blev så otroligt bra så förstår jag inte, skötte allt lika minituöst. Hade gräsklipp, sedan nässelvatten att göda med. Är en normalt glad amatör, men detta blev ett enormt misslyckande, VARFÖR??? Kan nån hjälpa mig med tips, ideér inför nästa säsong blir jag jätteglad! Hälsningar
gumman
--------------------
[FONT=Courier][SIZE=14][COLOR=red] bohlin-ingmarie@spray.se[QUOTE] Fyra ting kommer inte tillbaka: En avskjuten pil Ett uttalat ord Ett försummat tillfälle Ett tillryggalagt liv.
|