CITAT (Grönt Ljus @ 15-09-2009, 12:01)

Jag kan hålla med dig fullständigt -diodljuset ger inte växterna rättvisa vad beträffar färgerna, men kan man inte köra växtbelysningen på tider under dygnet när man inte är i rummet, som dom större växthusen?
Dom kör ju sina lampor på nätterna också har jag sett.
Anders
jag har som sagt sett vilken tillväxt det ger men jag gillar inte ljuset, och visst skulle jag kunna ha LED belysningen på halva dagen och passande lysrör halva. eller ena på dagen och ena på natten det kan jag ju själv bestämma. men LED känns väldigt ''nytt för mig'' så jag håller mig till lysrör än och väntar tills tekniken gått framåt, det kanske kommer LED - belysning som ger perfekt ljus men ändå lättar upp det lila ?.
exempel jag har ju själv lysrör som ger ett väldigt lilasken, men det är inte så övertagande som dom jag visade på bild här.
exempel detta kan jag leva med
ljus_002.JPG ( 258.9k )
Antal nedladdningar: 35och växterna växer väldigt bra under detta ljus ( dom växer så att det passar mig, med annat ljus hade dom vuxit mängd dubbel så mer). och städsegröna växter behåller bladen under vintern.
exempel mina citrusar ger fina knubbiga mörkgröna skott redan i feb. och samtididgt blommor dom i mägnder under detta ljus.
det är svårt att se på bilden , men det ger en blå/lila sken på växterna.
CITAT (Grönt Ljus @ 15-09-2009, 12:12)

Linus!
Jättefina bilder i ditt album.
Min grabb som är fotograf skulle gilla dom, se hlvp.se
Anders
tack
ska kolla på sidan.
CITAT (Grönt Ljus @ 15-09-2009, 12:12)

Linus!
Jättefina bilder i ditt album.
Min grabb som är fotograf skulle gilla dom, se hlvp.se
Anders
CITAT (flaxss @ 15-09-2009, 12:42)

ska kolla på sidan.
fantastiska bilder

, sådana bilder kan inte jag ta.
du får hälsa att bilderna verkligen var vackra.