Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kanske ett lyxproblem men inte för mig
          Aqvakul
          Inlägg 16-09-2009, 16:15
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Grattis Pius! kompiskram.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Alba
          Inlägg 16-09-2009, 16:17
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Grattis Pius. Så roligt att det verkar lösa sig.

Citera
          Margith
          Inlägg 16-09-2009, 17:23
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

smiley_small_hug.gif och lycka till!

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Hannele
          Inlägg 16-09-2009, 17:54
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Pius @ 15-09-2009, 08:55) *
          Så bokades intervjun in men i samma veva fick jag reda på att arbetsstället kommer snart att flyttas. Ca 5 km norröver och utan bil vet jag inte om det kommer att fungera. Kollektivtrafiken är jag osäkert på men jag har mailat och frågat.

Grattis! Varför kan du inte cykla? Gratis motion, man blir ännu piggare, Det finns fina vinterdäck till cyklar.

Redigerat av Hannele: 16-09-2009, 17:55

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          TheLan
          Inlägg 16-09-2009, 18:26
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 189
          Medlem nr: 22 965

CITAT (Pius @ 15-09-2009, 09:57) *
          Hi hi, du jag har inte cyklat på 30 år och har absolut inte kondis för det eller balans. flirting.gif
          Pius

Citering är klippt i, återfinns på sidan 1 i tråden.

Tror det förklarar varför hon inte kan cykla.

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 16-09-2009, 19:12
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Hannele @ 16-09-2009, 18:54) *
          Grattis! Varför kan du inte cykla? Gratis motion, man blir ännu piggare, Det finns fina vinterdäck till cyklar.

Hannele det finns många som inte kan cyklar längre. Jag t.ex. är en av dom.

Köpte 2004 en ny cykel, rammlade direkt och hamnade på sjukhuset. Sedan dess står cykeln och orken har nu inte heller längre. Det är inte så enkelt alltid att bara säga att det är hälsosamt. Kanske många har inte hälsan till det?????

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-09-2009, 20:22
          Länk hit: #47

Gäster

Nämen vad roligt Pius! Håller tummarna stenhårt för din skull! smiley_small_hug.gif
          Och Grå har rätt, det är alltid lättare att få ett annat jobb om man redan har ett, konstigt nog! OM det skulle vara så att det inte känns bra alltså....

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-09-2009, 20:12) *
          Hannele det finns många som inte kan cyklar längre. Jag t.ex. är en av dom.

Köpte 2004 en ny cykel, rammlade direkt och hamnade på sjukhuset. Sedan dess står cykeln och orken har nu inte heller längre. Det är inte så enkelt alltid att bara säga att det är hälsosamt. Kanske många har inte hälsan till det?????

Just! tummenupp.gif Jag t.ex. är inte så gammal men kan bara cykla om det inte är motlut, annars pajar knät helt och hållet. Så om jag vill så kan jag cykla TILL jobbet men inte hem. Skulle bli en himla stor hög med cyklar stående där....

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-09-2009, 20:28
          Länk hit: #48

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det finns ju cyklar med elektrisk hjälpmotor, ni har säkert sett TV-reklamen. Dyra är dom visserligen, men det hade varit skönt att få lite hjälp i dom värsta uppförsbackarna. Är det bara någorlunda slätt kan jag cykla hur långt som helst, tio mil per dag klarar jag faktiskt. Men är det mycket backar så får även jag ont i knäna, jag antar att att det går över om man håller ut dock. Bodde jag i ett platt landskap som Skåne, Öland, Uppland eller Skaraborg så skulle jag nog cykla mycket mer

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-09-2009, 20:31
          Länk hit: #49

Gäster

Ja jag är sugen på att köpa en, men vill vänta till barnsjukdomarna åtgärdats. Det onda går säkert över på en yngling som du, men inte på en artrostant som jag.... sad.gif Det så trist att vara handikapad, särskilt när det inte syns utanpå, folk tror bara att man är lat, även gyminstruktörerna. ranting.gif

Citera
          diva&hero
          Inlägg 16-09-2009, 20:37
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 20 189

Grattis till jobbet! tummenupp.gif
          Jag tycker att man har rätt till a-kassa när man behöver det.
          Däremot kommer det en massa regler som inte alltid gör det lätt få behålla det. Tex att man ska kunna ta jobb i en annan stad(och då menar jag inte grannstaden..) Vad ska man göra, sälja hus och hur blir det då med sambon som har jobb där man bor? Långdistans förhållande..?
          Men sen finns det dom som inte vill jobba, hade själv en kompis förut som gick på a-kassa och andra bidrag i 8-9 år! Men i dagens läge så kanske det inte är möjligt längre.
          Hur man än vänder på det så finns det en baksida..

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-09-2009, 20:46
          Länk hit: #51

Moderator

CITAT (diva&hero @ 16-09-2009, 21:37) *
          Däremot kommer det en massa regler som inte alltid gör det lätt få behålla det. Tex att man ska kunna ta jobb i en annan stad(och då menar jag inte grannstaden..) Vad ska man göra, sälja hus och hur blir det då med sambon som har jobb där man bor? Långdistans förhållande..?

Då får man göra som jag och säkert 100 000 andra svenskar och veckopendla. Jag har valt att bosätta mig i glesbygden, och då får jag räkna med att vara hemifrån på veckorna. Jag jobbar långa dagar måndag-onsdag och har gjort mina timmar vid lunch på torsdag, då reser jag hem och den känslan kan jag lova är svår att överträffa

Citera
          diva&hero
          Inlägg 16-09-2009, 20:58
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Huggorm @ 16-09-2009, 21:46) *
          Då får man göra som jag och säkert 100 000 andra svenskar och veckopendla. Jag har valt att bosätta mig i glesbygden, och då får jag räkna med att vara hemifrån på veckorna. Jag jobbar långa dagar måndag-onsdag och har gjort mina timmar vid lunch på torsdag, då reser jag hem och den känslan kan jag lova är svår att överträffa

Det beror på vilket yrke man har, om det funkar och så med arbetstider. Jobbar inom vården och hos oss går det inte, men säkert i många andra yrkesgrupper. Vi får oftast en tredagars ledighet på 6 veckor.Min sambo har både veckopendlat och kört till andra länder och då varit borta ett antal dagar.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-09-2009, 21:01
          Länk hit: #53

Moderator

CITAT (diva&hero @ 16-09-2009, 21:58) *
          Det beror på vilket yrke man har, om det funkar och så med arbetstider. Jobbar inom vården och hos oss går det inte, men säkert i många andra yrkesgrupper. Vi får oftast en tredagars ledighet på 6 veckor.Min sambo har både veckopendlat och kört till andra länder och då varit borta ett antal dagar.

Om du bara visste hur många västsvenska tjejer som veckopendlar till sjukvårdsjobb i Norge... Finns behovet av arbetskraft kommer arbetsgivaren att tvingas bli flexiblare

Citera
          diva&hero
          Inlägg 16-09-2009, 21:27
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Huggorm @ 16-09-2009, 22:01) *
          Om du bara visste hur många västsvenska tjejer som veckopendlar till sjukvårdsjobb i Norge... Finns behovet av arbetskraft kommer arbetsgivaren att tvingas bli flexiblare

Det jag menade var att det inte går att jobba må - to i mitt yrke, vilket vore en dröm.
          Jag har jobbarkompisar som jobbar perioder i Norge, dom tycker det är jättebra där. Har varit lite nyfiken på det faktiskt, men då måste jag ha dygnetrunt dagis till hundarna..
          Nu är ju inte jag i behov av det iom att jag har jobb, utan det hela var bara en tanke på allt som dras in på. Vilket säkert behövs också, men ibland dras snaran åt för hårt och det drabbar alla även de som inte uttnyttjar systemet.

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 02:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon