CITAT (officinalis @ 22-09-2009, 09:20)

Föressten. Det här med modet är uppenbart. Jag har fått intrycket av att det på många sätt skedde en kulturell explosion under 60-70talet. Musik, mode, konst med mera fick en rejäl skjuts.
Men vad har ni för minnen av politiken? Efter vad jag har läst så verkar det funnits ett stort hopp om att samhället tillhörde människan och att unga människor trodde att det faktiskt gick
att förändra världen. Många pratade om sammanhang och kärlek. Idag är det mest pessimism som gäller, det är knappast överraskande att många känner sig förslavade och hopplösa på
arbetsmarknaden, under övervakningslagarna, finanskriser, influensor och informationshetsen överlag.
Är det ingen som minns Christiania, Hagahuset, Kollektivt boende och andra aktioner? Fast det kanske skedde mer in på 70-talet när jag tänker efter.
Då protesterade massa svenskar mot att USA krigade, även decennierna efteråt protesterade man mot när USA krigade världen över. Nu beväpnar vi svenska soldater och skickar dem utomlands där de strider under amerikansk ledning. För djävligt, men nu hörs inga protester.