|
Nu är det en ren chansning jag gör, men det kan ju hända att den som äger den lilla katten är medlem här på odla. Det satt en liten kattunge utanför min arbetsplats igår på lunchen som hade följt efter mina elever och eftersom jag anser att ett industriområde inte är någon bra plats för en liten katt så tog jag en kort runda till närmaste hus och frågade om de visste vems det kunde vara. Det gjorde de inte och vaktmästarna i ett annat bostadsområde misstänkte vems det kunde vara men de var inte säkra, utan skulle prata med den de trodde var ägaren när hon kom hem och sedan ringa eller maila till mig. Efter jobbet knackade jag på fler dörrar och lämnade lappar i brevlådor. Den lilla katten fick följa med hem och umgås med Rufus och Rufsan. Än så länge är det ingen som har hört av sig, å andra sidan åkte jag ifrån mobiltelefonen imorse. Skulle det vara så att du bor i Gislaved och har en kattunge som inte kom hem igårkväll, pm:a mig, eller maila mig en beskrivning gällande utseende och kön på en gång så kommer jag med den imorgon bitti. Jag vill inte ha någon belöning, jag vill bara att den ska komma hem, för jag har katter själv så det räcker. Katten är helt underbar i lynnet och mycket välskött, så jag antar att du saknar den mycket.
|